Operátorské Vánoce nesplněných přání

Zahráli jsme si na Ježíška. Zeptali jsme se na vaše přání, předali jsme je operátorům a v článku si můžete přečíst jejich reakce.
Kapitoly článku

operátorská lyška 01.png

Vánoce se kvapem blíží, a tak je na čase napsat nějaké to přáníčko Ježíškovi. Moderátoři našeho diskuzního fóra přišli se zajímavou výzvou – rozepsat jste se mohli (a stále ještě můžete) o svých přání týkající se našich mobilních operátorů. A jelikož víme, že Ježíšek má hodně práce, rozhodli jsme se, že mu trochu pomůžeme a vaše přání předáme přímo mobilním operátorům. A protože je případná realizace vašich přání hlavně na jejich bedrech, požádali jsme je také rovnou o odpověď, zda by nebylo možné, aby nám něco z toho vyplnili. Jejich reakce byly obsáhlé, a tak jsme je k článku přidali jako samostatné kapitoly. Za operátory odpovídali...

  • Telefónica O2: tiskový mluvčí Martin Žabka a jeho tým
  • T-Mobile: tisková mluvčí Martina Kemrová
  • Vodafone: tiskový mluvčí Miroslav Čepický

Nejvíc vadí účtování a datová mizérie

První místo v pomyslném seznamu přání obsadilo jednoznačně účtování po sekundách od první sekundy (1+1). A není divu, právě tarifikace hovorů je u nás zneužívána jako prostředek k zakrytí skutečných cen a co hůř, situace se postupem času jen zhoršuje. Kdysi dávno se účtovalo po sekundách po první půlminutě, pak po sekundách po první celé minutě a dnes se prosazuje způsob 60+30, či rovnou po celých minutách (60+60). S takovou může být další generace tarifů O2 účtována rovnou 120+60. Pro zákazníka nejvýhodnější způsob 60+1 zachoval pouze Vodafone a T-Mobile u svých minutových tarifů.

Reakce Vodafone: Vodafone používá účtování systémem (60+1) i u předplacených karet

U O2 bychom ho našli třeba u Individualu, který jde ještě aktivovat.

Mezi další frekventovaná přání nemůže patřit ani nic jiného než pořádné pokrytí sítí UMTS s HSDPA s rychlostí 7,2 Mb/s či do budoucna raketové LTE. V síti třetí generace by si pak zákazníci pochopitelně přáli nejen rychlý download i upload, nejlépe HSPUA 1,4 Mb/s. A toto přáníčko uzavírá ještě prosba o levnější data.

Reakce Vodafone: Data zákazníci využívají ve velké míře přímo v mobilních telefonech. Proto jsme se rozhodli letos celý internet optimalizovat pro mobilní telefony. Je tedy výrazně rychlejší a každou stránku lze pohodlně číst a prohlížet přímo z mobilu. Každý zákazník Vodafonu si navíc může užívat internet v mobilu na půl roku zdarma.Všichni ostatní, kteří požívají mobilní internet v noteboocích, získají jako vánoční dárek na půl roku slevu na své připojení ve výši 177 Kč každý měsíc.

Zároveň také stále zvyšujeme pokrytí EDGE. Nyní tímto signálem pokrýváme 85% populace a díky tomu tak nabízíme nejvíce mobilní internet, který naši zákazníci mohou využívat téměř všude.

3G jsme začali stavět, zákazníci mohou začít sí´t využívat v prvním čtvrtletí 2009na části území Prahy. V pokrývání budeme postupně na pokračovat.

U nás jsou totiž v porovnání se zbytkem světa velmi drahá i když jejich rychlost tomu absolutně neodpovídá. Vybudováním použitelné datové sítě založené na výše uvedených technologiích by navíc mnohým uživatelům ulehčilo, jelikož by už se sebou nemuseli tahat CDMA či UMTS TDD modemy.

Další dosud ne zcela naplněné přání je nekonečná převoditelnost minut či kredit v rámci tarifu. Zatím ji najdeme jen a pouze u kreditních tarifů T-Mobile. Stejně jako ostatní si myslím, že je zcela logické aby zákazník ze zvůle operátora nepřicházel o nevyčerpané jednotky, když je jednou zaplatil. A když už O2 a Vodafone nepřipustí nekonečnou převoditelnost, tak by stálo za to převádět alespoň do dalšího měsíce s tím, že staré jednotky se čerpají jako první. To by myslím byla pro mnohé zákazníky alespoň malá náplast a koneckonců by to ocenili úplně všichni, třeba v době letních dovolených.

Reakce Vodafone: U kreditních tarifů převádíme nevyčerpané jednotky za minulý měsíc.

Zlepšovat se toho dá dost a dost

Uživatele dále trápí vysoká cena MMS, tedy hlavně u Vodafone. A také, že se u něj a u O2 neodečítají z měsíčního kreditu. Zaznělo i přání aby se z kreditu odečítaly i data. Dále zákazníky trápí povinné dvou či tříleté úvazky, které jinde ti stejní operátoři nevyžadují. Přání zní zkrátit povinné délky úvazku na 12 či alespoň 18 měsíců.

Reakce Vodafone: U Vodafonu to už dlouho jde i bez smlouvy! Zákazníci mohou získat výhodné nabídky a přitom se nemusí upisovat na roky. Letos Grahame Maher také vyzval konkurenty ke zrušení smluv, protože si myslíme, že zákazníci by měli mít svobodu a operátora si vybrat a využít jeho výhodné nabídky i bez nutnosti uvazovat se na roky.

Další přání je věnováno operátorským customizacím, neboli přizpůsobením telefonů jak po stránce softwarové, tak po stránce rušivých a nepěkných log na těle přístrojů. Uživatelé si je zkrátka nepřejí, někteří je dokonce v nadsázce označují za zločin.

Další zajímavá vánoční přání ve zkratce. Milý Ježíšku, ještě bychom si přáli:

  • kvalifikovanější pracovníky a svižnější infolinky bez zbytečných průtahů
  • nižší ceny dotovaných přístrojů, pokud možno jako jinde ve světě, kde naše operátorská trojice působí
  • levnější volání do zahraničí a alespoň v Evropě roaming na úrovni domácích cen. A nezapomeň také na nevýhodné účtování dat v zahraničí po 100 kB.

Reakce Vodafone: V listopadu jsme spustili velmi výhodné nové roamingové datové tarify, díky nimž mohou zákazníci z ciziny bezstarostně surfovat bud´ jen jeden den nebo stále, jak jim to vyhovuje.

  • více služeb zdarma, respektive výměnou za vystavení se reklamě

Reakce Vodafone: Vodafone je v této oblasti průkopníkem. Jako první operátor na trhu začal nabízet zdarma služby výměnou za reklamu v mobilu.

  • levnější či bezplatné volání mezi čísly, které jsou na jednom zákaznickém účtu
  • u O2 prosím konečně zaveď webovou správu služeb, žít pořád v nejistotě a volat zákaznické linky je strašná otrava
  • zavést tarify, které by se cenově alespoň přibližovaly cenám v jiných evropských zemích
  • zavést dynamické tarify, které by zohledňovaly počet provolaných minut, přičemž jejich cena by s množstvím klesala

Reakce Vodafone: V tomto Vodafone na předplacených kartách představil letos revoluci. S vodafonou nabitou kartou platí zákazníci podle toho, jak volají/dobijí kredit. A díky tomu mohou volat za stejné ceny jako tarifní zákazníci.

Témata článku: , , , , , , Nokia 6650, T-Mobile MDA Vario, Malá náplast, Vánoce ??, Praní, Zvolené číslo, Nejlepší pokrytí, Přání, Operátor, Kupní síla, Kvalitní mobil, Raketový růst, Nový modem,