Oskar: chodí vám nevyžádané textovky?

Ano, je to tak - jednomu z našich čtenářů se podařilo zjistit, že jednu z funkcí Oskarovy samoobsluhy lze zneužít k bombardování textovkami na jakékoli Oskarovo číslo. Doplněno o vyjádření Oskara.
Oskar: chodí vám nevyžádané textovky?

Klepněte pro větší obrázekNedávno se v našem mailboxu objevil téměř nenápadný email od Tomáše Natvrdajky, jednoho z našich čtenářů. Na tom by ale nebylo nic moc divného, protože dopisy od čtenářů dostáváme poměrně často. Avšak text obsažený uvnitř této zprávy nás docela překvapil: podle něj jde běžná přístupová procedura užívaná při přihlášení do Oskarovy webové samoobsluhy zneužít pro obtěžování kteréhokoli zákazníka jeho sítě.

Již nějakou dobu totiž dostáváme do redakce dotazy čtenářů na tento problém - v krátkém čase jim chodí od Oskara podivné textovky s dočasným heslem. Až doposud jsme neznali odpověď - je tedy více než jasné, že tento způsob bude v jistých kruzích již nějakou dobu znám.

Příchozí textovka je totiž poněkud nepřehledná a není v ní uvedeno, že se jedná o heslo do webové samoobsluhy. Skutečně tak několika lidem způsobila problémy, protože ne každý oskarův zákazník o této možnosti spravovat své nastavení ví a využívá jej.

Je však škoda, že někdo zneužívá dobře míněnou funkci pro obtěžování ostatních. Dá se předpokládat, že Oskar - podobně jako při hacknutí jeho IQ Testu - rychle zareaguje a způsob zasílání dočasného kódu brzy změní. Vyvstává jen otázka jak? Omezí počet odesílaných hesel na určitý časový okamžik nebo prodlouží interval mezi zasílanými zprávami na dostatečně dlouhou dobu pro smazání takovéto textovky?

Doplněno 16:30: Právě jsme obdrželi toto stanovisko Oskara prostřednictvím jeho tiskového mluvčího, pana Igora Přerovského:

"Dosavadní nastavení Samoobsluhy, podobně jako je tomu u řady jiných aplikací podobného charakteru, které jsou běžně v ČR užívány, umožňovalo neomezený počet zasílání jednorázového přístupového hesla.

Na základě podnětu čtenáře jsme v průběhu dopoledních hodin dnešního dne provedli úpravu, která zajistí, že každý zákazník bude mít možnost nechat si poslat během hodiny pouze 3 jednorázová hesla. 

Naše řešením směřovalo především k tomu, abychom ponechali veškerou funkcionalitu a jednoduchost uživání Samoobsluhy. "

Diskuze (105) Další článek: Oskar uvedl „tarify nové generace“

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Text, Oskar, Chod, Příchozí textovka

Určitě si přečtěte