Oskar: jak jsem přišel o čísla a zase je dostal zpět

I u operátora se občas může vyskytnout chyba. Mrzuté je, když potká zrovna vás a kvůli ní přijdete o již aktivované služby. Nakonec ale vše dobře skončilo, i když díky zapojení tisku do celého problému.

Zákazníkem Oskara jsem se stal velmi brzo po spuštění jeho sítě a k tomu jsem si vybral číslo na přání. Protože nejsem žádný troškař a zároveň jsem věděl, že budu používat i další pokročilé služby, nechal jsem si současně aktivovat službu Mobilní kancelář. I datové i faxové číslo jsem si vybral tak, aby čísla mého mobilního faxu a dat byla snadno zapamatovatelná. Po čase jsem zjistil, že pro mně bude výhodnější přechod z tarifu na předplacenou Oskartu; tento převod se uskutečnil v srpnu 2000. Operátorka provádějící převod mně upozornila, že mi hlasové číslo zůstane zachováno, ale o faxové i datové číslo přijdu. To mi samozřejmě nevyhovovalo a tak mi nakonec slíbila, že to půjde. A šlo to.

WAP mi chodil bezvadně, připojení k Internetu také a tak jsem obě služby k plné spokojenosti používal. Poté jsem si pněkdy počátkem letošního roku aktivoval roaming, letos v červenci jsem odcestoval do zahraničí a vše fungovalo tak, jak jsem si představoval. Po návratu jsem odjel na dovolenou.

Jaké ale bylo moje překvapení, když jsem si chtěl z Palmu přes mobil vyřídit poštu! Mobil odmítal připojit, nefungoval ani WAP. Proto jsem se obrátil se na infolinku. Operátorka mi sdělila, že nemám aktivní službu Mobilní kancelář od srpna 2000. Nechtěla si nechat vysvětlit, že je to nesmysl, protože jsem mobilní kancelář v průběhu roku bez problémů používal. Slíbila mi, že to prověří a zavolá.

Zavolal jsem raději znovu a jiná operátorka mi sdělila, že je problém v současné aktivaci mobilní kanceláře a roamingu na Oskartě, prý je to několik týdnů nová záležitost, co tyto služby nelze mít aktivovány současně. Ujistila mně, že nejde o běžnou deaktivaci dat a faxu a že mi má čísla zůstanou. Požádal jsem jí, aby mi tedy deaktivovala roaming. Velmi mne však zklamalo, že o tom Oskar nedal vědět, minimálně zákazníkům využívajícím obě služby. Pro Oskara by určitě neměl být problém poslat informační SMS.

Do deseti minut všechno šlapalo, jak mělo. Stáhl jsem poštu a vyřídil potřebné věci. Pak mi ale přišla textovka se zprávou, že mám nová čísla pro data i fax. Na dovolené jsem to nemohl řešit, nicméně ihned po návratu domů jsem volal na infolinku s tím, co se to vlastně děje.

Operátor mě informoval, že mám mobilní kancelář aktivní dvakrát – jednou se starými a podruhé s novými čísly a slíbil, že ta nová deaktivují. Zdálo se mi to divné, ovšem toto řešení mi vyhovovalo. Několik desítek minut poté mi tento operátor volal zpět a řekl mi, že ačkoliv jsem mobilní kancelář mohl používat, nějakým problémem v systému se moje mobilní kancelář jeví jako neaktivní a byla proto znovu aktivována a tudíž přidělena nová čísla (dle data, které ze systému vyčetl, toto bylo provedeno přesně ono pondělí, co jsem to na dovolené s operátorkami řešil). S tím závěrem, že stará čísla mi vrátit nemůže a musím se spokojit s novými. To jsem samozřejmě neakceptoval a domluvil se s operátorem, že budu kontaktován jeho nadřízeným, se kterým se pokusím situaci vyřešit.

Tato nadřízená mi druhý den skutečně volala. Omlouvala se za mylné informace, které jsem dostal od operátorů, nicméně mně ujistila, že z technických důvodů mi stará čísla vrátit nejde a že ta nová taky nejsou tak špatná a jestli bych si je přece jen nenechal. Na moje pozastavení, že něco takového přece není možné, jsem dostal odpověď, že dle Všeobecných podmínek podle bodu 9.2.1 mi operátor změnit číslo může a tudíž tak učinil. Ještě jednou se omluvila, ale na svém stanovisku trvala.

To mě opravdu rozhořčilo. V bodu 9.2.1 mluví o „závažných technických nebo provozních důvodech“, za což problém v systému operátora rozhodně nepovažuji, a navíc hned v následujícím bodě 9.2.2 se píše o tom, že o změně telefonního čísla musí být zákazník informován minimálně s pětidenním předstihem. V mém případě však šlo o informaci podanou několik minut po změně. Proto jsem byl odhodlán podat stížnost na společnost Český Mobil k Českému telekomunikačnímu úřadu.

V té době jsem však jen tak mimochodem jako úlevu napsal svoji stížnost do e-mailové konference GSM, kde si ji přečetl kromě jiných i šéfredaktor MobilManie. Ten ji přeposlal tiskovému mluvčímu Oskara, který se jal případ řešit. Následující den mi opět volal operátor Oskarlinky a informoval mně, že provedli změnu v systému a díky tomu bylo možné vrátit zpět původní čísla. Za několik minut mi přišla potvrzující SMS, že změna byla provedena, spolu s omluvou za způsobené problémy.

Jsem rád, že měla tato kauza happyend; na celé věci mě ale hodně mrzí to, že moje oprávněná stížnost byla vyřízena až tehdy, kdy se do celé záležitosti vložil tisk.

 

Diskuze (25) Další článek: Siemens S45: jednička s hvězdičkou (test)

Témata článku: , , DOS, Oskar, Happyend, Jak, Dostal, Dostál,