Oskar má milion zákazníků

Právě dorazila tisková zpráva s jedinou informací: Oskar má svůj první milion.
Oskar má milion zákazníků

Tisková zpráva. 17. dubna 2002

  • Za dva roky od spuštění GSM sítě získal Oskar dvakrát více zákazníků než konkurence
  • Podle společnosti DiamondCluster patří Oskar mezi třetími operátory v Evropě do elitní čtyřky

Dva roky, jeden měsíc a deset dnů po zahájení svého komerčního provozu dosáhl Oskar historického milníku, jakým se může pochlubit jen málokterý z třetích operátorů v Evropě. Počet uživatelů, kteří si Oskarovu síť zvolili jako optimální řešení svých komunikačních potřeb, právě přesáhl jeden milión.

„S miliónem zákazníků překonal Oskar významnou psychologickou hranici,“ prohlásila Karla Stephens, výkonná viceprezidentka společnosti. „I když dnes Oskar na českém trhu patří k velkým a etablovaným společnostem, ani zdaleka to neznamená, že přijme zažité pořádky a smíří se s konvencemi telekomunikačního průmyslu. Stále chceme přicházet s novými řešeními, která budou dávat smysl především pro zákazníka.“

Podle studie americké společnosti DiamondCluster patří Oskar díky svému tržnímu podílu mezi evropskými třetími operátory do elitní první čtveřice. Za sebou nechává i společnosti tak zvučných jmen jako One2One (Velká Británie), E-Plus (Německo), Finnet (Finsko), Bouygues (Francie), Vodafone Hungary (Maďarsko) nebo Telia DK (Dánsko). DiamondCluster uvádí, že za Oskarovým úspěchem stojí především koncept „kvalitních služeb za dostupnější ceny“, dokonale vybudovaná značka, jednoduchá a transparentní struktura tarifů, snadno použitelné služby a mimořádně rychle vystavěná síť. 

Oskarův výsledek je ještě pozoruhodnější, srovná-li se s výkony dalších českých operátorů. Konkurenti měli po dvou letech budování své GSM sítě jen 450, respektive 300 tisíc zákazníků, tedy necelou polovinu a třetinu Oskarova stavu.

Počet zákazníků je pouze jednou z disciplín, v níž Oskar po dvou letech své existence exceluje. Stanovený plán překonala společnost i v dalších klíčových ukazatelích, a to již druhý po sobě jdoucí rok.

  • Celkové tržby se v roce 2001 zpětinásobily na 125,9 miliónu USD (4,8 miliardy Kč).
  • Povědomí o značce se dlouhodobě pohybuje nad 90 procenty.
  • Loajalita zákazníků vzrostla na 93 procent.
  • Oskarovy reklamy získaly více než 20 prestižních cen na domácích i mezinárodních reklamních festivalech a soutěžích
  • Nezávislý průzkum brněnského VUT, zadaný konkurenčním operátorem, vyhodnotil Oskara jako síť s nejlepším pokrytím ve městech.

 

Diskuze (81) Další článek: Eurotel: plnohodnotný mobilní přístup k poště

Témata článku: Operátoři, Vodafone, První čtveřice, Mil, Zákaz, Oskar

Určitě si přečtěte