Oskar: nejlepší třetí operátor

Oskar oficiálně potvrdil počet zákazníků, které získal do konce roku 2000. Nárůst byl opravdu strmý a téměř dvojnásobně předčil původní očekávání.
Oskar oficiálně potvrdil počet zákazníků, které získal do konce roku 2000, tedy za posledních deset měsíců. Nárůst byl opravdu strmý a téměř dvojnásobně předčil původní očekávání.

Neúspěšnější třetí operátor

Ke konci roku 2000 Oskar (provozuje společnost Český mobil) získal přes 300 tisíc aktivních zákazníků. Podle společnosti EMC World Cellular Database, která monitoruje operátory po celém světě, se tak stal jedním z nejúspěšnějších třetích operátorů celosvětově a nejrychleji se rozvíjejícím třetím operátorem sítě GSM ve střední a východní Evropě. Podle analytiků získal za loňský rok Oskar na českém trhu 7procentní podíl.

Tisková zpráva konkrétně říká: „Již po 6 měsících od zahájení poskytování svých služeb získal 150.000 zákazníků a tržní podíl 4.7%. Oskar tak překonal i výsledky společnosti Vodafone Hungary, která po šesti měsících působení na maďarském trhu mobilních služeb dosáhla 4.4% tržního podílu.“

Nárůst zákazníků je tedy více než skvělý vzhledem k tomu, že v průběhu loňského roku Oskar teprve svoji síť budoval, zatímco Paegas a EuroTel ji měli téměř celou postavenou. Je logické, že se každý nebude hnát, aby se stal zákazníkem operátora, který nemá pokrytou celou republiku.

Nejvíce zákazníků v prvním roce

Oskar tedy v první roce získal více zákazníků, než v prvním roce svého působení nabral Paegas nebo EuroTel. Tehdy však byly na trhu jiné podmínky a mobil byl spíše luxus než zařízení pro denní potřebu, takže růsty v prvních letech činnosti nelze srovnávat. Nelze také jednoznačně tvrdit, že by EuroTel nebo Paegas v roli třetího operátora získal se svoji obchodní a marketingovou strategií více či méně zákazníků. Pravdou je také to, že Oskara má mnoho ze stávajících zákazníků jen jako druhého operátora. Zvlášť populární je tarif Slyším vás s takřka nulovým měsíčním poplatkem a velmi nízkými cenami za textové zprávy.

Rok 2001: počty budou vyrovnanější

I když měl Oskar nejvyšší relativní počet zákazníků, pokud jde o absolutní čísla, jsou na tom lépe druzí dva operátoři. Určitě za to může počáteční nedůvěra v Oskarovu síť, která na českém trhu panovala, a malé pokrytí signálem. Teď, když už je pokrytí srovnatelné a je jasné, že Oskar bude opravdu fungovat, by mohl být růst ještě vyšší. Absolutní počty zákazníků, které přibudou operátorům příští rok, tedy budou daleko vyrovnanější.
Diskuze (27) Další článek: Hovory a textovky na Vánoce a Nový rok jen fičely

Témata článku: , , Operátor, Oskar, Třetí operátor,