Oskar Po svém: zasloužíte si slevu

Oskar včera představil novou službu Po svém. Doposud jsme se s podobnou službou nesetkali u žádného našeho mobilního operátora, zaslouží si proto řádné probádání. Co služba přináší, jaké jsou podmínky a jak je pro uživatele výhodná?
Kapitoly článku

O nové Oskarově službě po svém prosákly informace již v půlce ledna. Jasně vyšlo najevo, že se pro zákazníky chystá sleva a tak není divu, že se na uvedení a oficiální představení služby horlivě čekalo. Stalo se tak včera, novou službu si již můžete aktivovat a užívat. A co vlastně přináší?

To tu ještě nebylo

Koncepce služby Po svém je jednoduchá. Operátor se přestane v některých ohledech o zákazníka starat a jako kompenzaci ztracených výhod mu nabídne slevu na volání. V případě Oskara to pro zákazníky znamená, vzdát se poštou rozesílaných měsíčních výpisů vyúčtování a v případě nouze platit za spojení s živým operátorem cenu 35,70 Kč. Odměnou mu za to bude 20% sleva na volání po vyčerpání volných minut a výměna běžné SIM karty za vybavenější SIM Plus, spokojit se přitom bude muset s vyúčtováním pouze v elektronické podobě.

Eurotel ani T-Mobile podobnou službu zatím nenabízejí. Pro svoje zákazníky mají ale připravené také tarify se slevou, zhruba ve stejné výši jako Oskar. Zákazník však není odměňován za to, že se spokojí s omezenými službami, ale za dvouletý závazek věrnosti. Zvýhodněné tarify se jmenují Max u Eurotelu a Hit u T-Mobilu a už je jistě dobře znáte.

Těžko říci, jak to mají u Oskara spočítané, ale zřejmě velice dobře. Okřídlená věta „Nechci slevu zadarmo“ bohužel platí i pro ty, kteří slevu nabízí. Zdá se však, že ušetřené náklady na tisk a distribuci měsíčních vyúčtování a zvýšení ceny za řídce využívané spojení s živým operátorem nemůže ztrátu za slevu pokrýt. Ale když je sleva na maso, rázem si dopřejeme půl kila navíc, a to stejné i při telefonování. Lidé se při telefonování za výhodnější ceny nebudou tolik kontrolovat. Nakonec se tedy peníze vrátí operátorovi zcela jistě zpět a navíc si vychová déle hovořící zákazníky, kteří jsou pro něj pochopitelně více lukrativní.

Ne každý může žít „po svém“

Novou Oskarovu službu si mohou dopřát všichni paušální nefiremní zákazníci (bez IČ nebo DIČ) s výjimkou majitelů tarifů Na jistotu, Na zisk a samozřejmě majitelé Oskaret. Vzhledem k tomu, že se služba váže na měsíční vyúčtování, vztahuje se na všechny SIM karty, které jsou v rámci jednoho vyúčtování vedeny. Pokud tedy máte více SIM karet a platíte za ně společně, nemůžete pouze u jedné z nich službu aktivovat.

Služba je určena jak stálým, tak novým zákazníkům. Těm bude služba aktivována okamžitě a od počátku budou mít zpoplatněnou infolinku, vyúčtování v elektronické podobě a volat se slevou. Stávající zákazníci si musí službu sami aktivovat. Aktivaci je možné provést z internetové samoobsluhy nebo na Oskarlince 800 770 077 (z Oskara *077), kde si rovněž vystačíte se samoobsluhou nebo se můžete obrátit (naposledy zdarma) na živého operátora. Musíte však znát svůj osobní bezpečnostní kód. Po aktivaci se ihned zpoplatní živá infolinka a příští vyúčtování vám již nedojde poštou. Můžete se však těšit, že sleva 20% vám bude poskytnuta za volání uskutečněné v průběhu celého zúčtovacího období, v němž byla služba Po svém aktivována.

Dostane slevu 20% každý? Odpověď je bohužel záporná. Sleva se vztahuje pouze na tarify Volám Málo, Volám Často, Volám Stále, Řekni mi, Povídej, Nezavěšuj, 50 Naplno, 150 Naplno a 300 Naplno. Na ostatní tarify, konkrétně Dohoda s Oskarem, Slyším vás, Mezi námi, Odepiš, Junior a Rozjezd Naplno, se sleva nevztahuje.

Sleva bude poskytnuta na volání v rámci ČR po vyčerpání volných minut, včetně vytáčeného wapu a faxu. Nevztahuje se na volání, které nelze zahrnout do volných minut, tedy speciální čísla a dále pak na volání v rámci služeb Moje Rodina a Moje jednička, kde platí snížené minutové sazby.

Pro každého něco

Co však se službou Po svém získáte, pokud nemáte na 20% slevu nárok? Všichni uživatelé této služby dostanou každý měsíc podrobné vyúčtování služeb, na které budou upozorněni SMS zprávou, jakmile bude připraveno. Prohlédnout si jej pak mohou v Oskarově internetové samoobsluze, připraveno zde bude vždy nejpozději tři dny po konci zúčtovacího období. Oskar však v podrobných podmínkách služby uvádí, že si vyhrazuje právo z technických důvodů zpřístupnění vyúčtování odložit, ke zpřístupnění však vždy dojde nejpozději do 15 dnů ode dne ukončení zúčtovacího období. K takovým situacím by však mělo docházet je zcela výjimečně.

Pokud se bez tištěného výpisu někdy neobejdete, můžete si jej nechat zpětně vystavit. Pochopitelně vás to bude ale něco stát. Konkrétně 77,50 Kč.

Další výhodou pro všechny je možnost výměny stávající SIM karty za vylepšenou SIM Plus. Běžně výměna stojí 238 Kč. SIM Plus karta má oproti standardní řadu nadstandardních služeb, které můžete ovládat rovnou z menu mobilního telefonu pomocí technologie SIM Toolkit. O kartu SIM Plus si musí každý zákazník s aktivovanou službou Po svém sám zažádat prostřednictvím internetové nebo hlasové samoobsluhy.

V rozšířené nabídce SIM Plus karty najdete například funkce pro platební transakce M-Banka a M-Platby, které by se vám mohly hodit při platbě za využívané služby. S vyúčtováním vám totiž pochopitelně nebudou přicházet připravené složenky a nejen proto je vhodnější zvolit jinou formu platby. Chodit stále na poštu je přece tak nepohodlné. Samozřejmě můžete využít i platbu inkasem.


V druhé kapitole si probereme, jak je to se zpoplatněním volání na infolinku, ukážeme si tabulku se zvýhodněnými cenami za volání a představíme si také nový web Po svém.

Témata článku: , , Dvouletý závazek, Aktivní balíček, Půl kila, DIČ, Dohoda s Oskarem, Oskar, Podrobné vyúčtování, Dobrá rada, Platební transakce,