Oskar: problémy se sítí na Moravě brzy vyřešíme!

Oskar začal mít v posledních týdnech v některých moravských okresech velké problémy s přetížením své sítě. Protože jste nás žádali o více informací k problému, zeptali jsme se těch nejpovolanějších – technického vicepresidenta Oskara, Jona Eddyho a vicepresidenta pro péči o zákazníky Freda Hrenchuka.
Oskar: problémy se sítí na Moravě brzy vyřešíme!
Oskar začal mít v posledních týdnech v některých moravských okresech velké problémy s přetížením své sítě. Jelikož jste nás hodně žádali o více informací k tomuto problému, tak jsme se zkusili zeptat těch nejpovolanějších – technického vicepresidenta společnosti Český Mobil, a. s., Jona Eddyho a vicepresidenta pro péči o zákazníky Freda Hrenchuka.

Co se vlastně stalo

Oskar od začátku roku zaznamenává v průměru 40.000 nových zákazníků měsíčně. To by samo o sobě nebyl takový problém, kdyby ale velká část těchto zákazníků (obzvláště v posledních měsících) nepřibyla v okresech Brno a Zlín. Oskar začal zaznamenávat náznaky přetížení sítě někdy na přelomu května a června letošního roku. Ihned tedy začal se stavbou nových vysílačů. V první polovině června však přibylo ještě více zákazníků než Oskar předpokládal a síť začala být přetížená.

Možná si řeknete: „No a co. To nás přeci nezajímá! Oskar měl mít dostatečný počet vysílačů, abychom mohli telefonovat bez problémů.“ Ano, máte pravdu. Oskar by měl mít určitě tolik vysílačů, aby dané území dokázal při daném počtu zákazníků bez problémů pokrýt. Problém byl ale v tom, že nárůst zákazníků byl tak rychlý, že Oskar nestihl vybudovat dostatečný počet vysílačů, i když už o problému věděl. Jak jste se mohli dozvědět v našem článku Jak se staví BTS, tak jeden vysílač se při rychlém tempu stavby staví okolo 1 měsíce. Když tedy Oskar začal se stavbou vysílačů začátkem června, kdy to jeho síť až na výjimky v některých menších oblastech stále ještě zvládala bez problémů, tak to bylo pozdě na to, aby stihl pokrýt enormní nárůst uživatelů, kterého ve výše jmenovaných okresech dosáhl v půlce června. Celou situaci v okrese Zlín pak ještě zkomplikoval Dětský filmový festival, kam se ročně sjíždějí tisíce návštěvníků z celé republiky. A výsledek? Pokud se na to podíváme ze strany postižených zákazníků, tak je poměrně nepříjemný, protože se jim stává, že se nemohou dovolat a nebo se nemůže někdo dovolat jim. Důvod je samozřejmě jasný, nicméně pro tyto zákazníky pravděpodobně nepodstatný. Pokud se na tuto situaci podíváme ze strany Oskara, tak je výsledek (ačkoliv by se vám to nemuselo na první pohled tak jevit) ještě nepříjemnější, protože zklamal své zákazníky, což ho dle vyjádření tiskového mluvčího velice mrzí a hodlá to co nejdříve napravit. V okrese Zlín se počet vysílačů do dvou a půl měsíce zdvojnásobí a v Brně dokonce ztrojnásobí. První výsledky rozšiřování kapacity sítě, které započalo již počátkem června, by měly být vidět již dnes.

Jak vidí tento problém Jon Eddy

Jon Eddy je technickým vicepresidentem společnosti Český Mobil, a. s., provozovatele sítě Oskar. Je to tedy ten nejpovolanější člověk v Oskarovi, který by nám k této problematice mohl poskytnout bližší informace. Položili jsme mu pár otázek týkajících se technických problémů, které v posledních týdnech zaznamenali uživatelé především na Zlínsku a na Brněnsku.

Kdy začal Oskar pociťovat první náznaky, že jeho síť by mohla být na Brněnsku a na Zlínsku přetížená? Oskar se snaží vždy budovat síť s dostatečným předstihem ke zvyšujícímu se počtu zákazníků. Například na Zlínsku jsme se rozhodli vzhledem k rychlém nárůstu klientů už průběhu prosince 2000 urychlit práce na posílení sítě. V posledních týdnech však došlo k dalšímu velmi výraznému zvýšení prodeje, na jehož základě mohli někteří zákazníci zaznamenat technické potíže. Zároveň koncem června došlo v této oblasti k technické chybě, která se jevila jako přetížení sítě. Tato chyba byla urychleně odstraněna, ale na jejím základě bylo dále zvýšeno naše úsilí při optimalizaci v regionu. Letošní plán byl výrazně urychlen a posunut, takže již do 14. července by měla být hotova první část prací. Díky tomu vzroste kapacita především ve Zlíně a zlepší se tím i signál Oskara. Ve Zlíně dále dojde ke zdvojnásobení počtu základnových stanic; v celém regionu bude počet základnových stanic ztrojnásoben. Trojnásobek současného počtu základnových stanic je plánován i na Brněnsku.

Na jaké frekvenci poběží nové BTS vystavěné na Zlínsku? V současné době používáme 900 MHz. Nově budované stanice využívají pásmo 1800 MHz.

Poznámka redakce: Pokud patříte mezi obyvatele zlínského regionu a na síť Oskar používáte telefon, který podporuje pouze pásmo 900 MHz (např.: Nokia 5110), tak je možné, že budete problémy s přetížením sítě pociťovat i nadále. Oskar se totiž v tomto regionu, podobně jako na jiných místech republiky, rozhodl pro výstavbu dalších vysílačů na frekvenci 1800 MHz, kterážto nabízí mnohem větší kapacitu než frekvence 900 MHz.

Jaká bude přibližně kapacita sítě v daných lokalitách po jejím rozšíření?

Oskar počítá s tím, že musí mít kapacitní rezervy na celém území. Na Zlínsku bohužel došlo k tomu, že růst našich zákazníků předběhl veškeré plánování výstavby. Kapacita v oblasti však bude narůstat dle potřeb zákazníků jak na Zlínsku tak v ostatních částech ČR.

Problém očima Freda Hrenchuka

Fred Hrenchuk je vicepresidentem společnosti Český Mobil, a. s., pro péči o zákazníky. Na jeho bedra tedy padá tíha všech nespokojených zákazníků. Zeptali jsme se ho tedy, jak pocítilo oddělení péče o zákazníky nespokojenost zlínských a brněnských uživatelů a jak byl tento problém řešen.

Zájem o Oskarovy služby na střední a jižní Moravě v posledních týdnech předčil naše očekávání. Zvýšený provoz v těchto oblastech se odrazil i v počtu zákazníků, kteří se na nás v této souvislosti obrátili. Operátoři Oskara se každému zákazníkovi, kterého se technického obtíže dotkly, omluvili a informovali ho o aktuálním stavu sítě v dané lokalitě. Informace od zákazníka, které si vyžadovaly vyšší technickou podporu, byly a jsou zasílány týmu Správy a údržby sítě. Díky tomu má zákazník přímou možnost ovlivnit provoz a budoucí výstavbu naší sítě.

Diskuze (78) Další článek: Stoprocentní Twist roaming: další země s přímým voláním

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Síť, Mor, Oskar


Určitě si přečtěte

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Odlehčená verze prvních hodinek Xiaomi Huami Amazfit Xiaomi Huami Amazfit Bip míří do ČR za cenu 2 500 Kč Mají vestavěnou GPS a slibují výdrž až 45 dní

Petr Březina | 136

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

** Bezrámečkovost ve známé podobě se špičkovou výbavou i foťákem ** Vítanou novinkou je podpora bezdrátového nabíjení ** V neposlední řadě zaujme také svou lákavou cenou.

Martin Miksa | 39

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

** Velmi zajímavý poměr cena/výkon ** Na špičku ztrácí jen v okrajových oblastech ** Správný mix užitečných technologií bez moderních výstřelků

Martin Herodek | 15

RECENZE: Nokia 8 Sirocco — luxusně nepraktická

RECENZE: Nokia 8 Sirocco — luxusně nepraktická

** Vzhled na prvním místě, vše ostatní se musí podrobit ** Nejedná se však pouze o převlečenou Nokii 8, nabídne víc ** Za nevšední design platí samozřejmě jistou daň, a ne jednu **

Milan Měchura | 10