Oskar: problémy se sítí na Moravě brzy vyřešíme!

Oskar začal mít v posledních týdnech v některých moravských okresech velké problémy s přetížením své sítě. Protože jste nás žádali o více informací k problému, zeptali jsme se těch nejpovolanějších – technického vicepresidenta Oskara, Jona Eddyho a vicepresidenta pro péči o zákazníky Freda Hrenchuka.
Oskar: problémy se sítí na Moravě brzy vyřešíme!
Oskar začal mít v posledních týdnech v některých moravských okresech velké problémy s přetížením své sítě. Jelikož jste nás hodně žádali o více informací k tomuto problému, tak jsme se zkusili zeptat těch nejpovolanějších – technického vicepresidenta společnosti Český Mobil, a. s., Jona Eddyho a vicepresidenta pro péči o zákazníky Freda Hrenchuka.

Co se vlastně stalo

Oskar od začátku roku zaznamenává v průměru 40.000 nových zákazníků měsíčně. To by samo o sobě nebyl takový problém, kdyby ale velká část těchto zákazníků (obzvláště v posledních měsících) nepřibyla v okresech Brno a Zlín. Oskar začal zaznamenávat náznaky přetížení sítě někdy na přelomu května a června letošního roku. Ihned tedy začal se stavbou nových vysílačů. V první polovině června však přibylo ještě více zákazníků než Oskar předpokládal a síť začala být přetížená.

Možná si řeknete: „No a co. To nás přeci nezajímá! Oskar měl mít dostatečný počet vysílačů, abychom mohli telefonovat bez problémů.“ Ano, máte pravdu. Oskar by měl mít určitě tolik vysílačů, aby dané území dokázal při daném počtu zákazníků bez problémů pokrýt. Problém byl ale v tom, že nárůst zákazníků byl tak rychlý, že Oskar nestihl vybudovat dostatečný počet vysílačů, i když už o problému věděl. Jak jste se mohli dozvědět v našem článku Jak se staví BTS, tak jeden vysílač se při rychlém tempu stavby staví okolo 1 měsíce. Když tedy Oskar začal se stavbou vysílačů začátkem června, kdy to jeho síť až na výjimky v některých menších oblastech stále ještě zvládala bez problémů, tak to bylo pozdě na to, aby stihl pokrýt enormní nárůst uživatelů, kterého ve výše jmenovaných okresech dosáhl v půlce června. Celou situaci v okrese Zlín pak ještě zkomplikoval Dětský filmový festival, kam se ročně sjíždějí tisíce návštěvníků z celé republiky. A výsledek? Pokud se na to podíváme ze strany postižených zákazníků, tak je poměrně nepříjemný, protože se jim stává, že se nemohou dovolat a nebo se nemůže někdo dovolat jim. Důvod je samozřejmě jasný, nicméně pro tyto zákazníky pravděpodobně nepodstatný. Pokud se na tuto situaci podíváme ze strany Oskara, tak je výsledek (ačkoliv by se vám to nemuselo na první pohled tak jevit) ještě nepříjemnější, protože zklamal své zákazníky, což ho dle vyjádření tiskového mluvčího velice mrzí a hodlá to co nejdříve napravit. V okrese Zlín se počet vysílačů do dvou a půl měsíce zdvojnásobí a v Brně dokonce ztrojnásobí. První výsledky rozšiřování kapacity sítě, které započalo již počátkem června, by měly být vidět již dnes.

Jak vidí tento problém Jon Eddy

Jon Eddy je technickým vicepresidentem společnosti Český Mobil, a. s., provozovatele sítě Oskar. Je to tedy ten nejpovolanější člověk v Oskarovi, který by nám k této problematice mohl poskytnout bližší informace. Položili jsme mu pár otázek týkajících se technických problémů, které v posledních týdnech zaznamenali uživatelé především na Zlínsku a na Brněnsku.

Kdy začal Oskar pociťovat první náznaky, že jeho síť by mohla být na Brněnsku a na Zlínsku přetížená? Oskar se snaží vždy budovat síť s dostatečným předstihem ke zvyšujícímu se počtu zákazníků. Například na Zlínsku jsme se rozhodli vzhledem k rychlém nárůstu klientů už průběhu prosince 2000 urychlit práce na posílení sítě. V posledních týdnech však došlo k dalšímu velmi výraznému zvýšení prodeje, na jehož základě mohli někteří zákazníci zaznamenat technické potíže. Zároveň koncem června došlo v této oblasti k technické chybě, která se jevila jako přetížení sítě. Tato chyba byla urychleně odstraněna, ale na jejím základě bylo dále zvýšeno naše úsilí při optimalizaci v regionu. Letošní plán byl výrazně urychlen a posunut, takže již do 14. července by měla být hotova první část prací. Díky tomu vzroste kapacita především ve Zlíně a zlepší se tím i signál Oskara. Ve Zlíně dále dojde ke zdvojnásobení počtu základnových stanic; v celém regionu bude počet základnových stanic ztrojnásoben. Trojnásobek současného počtu základnových stanic je plánován i na Brněnsku.

Na jaké frekvenci poběží nové BTS vystavěné na Zlínsku? V současné době používáme 900 MHz. Nově budované stanice využívají pásmo 1800 MHz.

Poznámka redakce: Pokud patříte mezi obyvatele zlínského regionu a na síť Oskar používáte telefon, který podporuje pouze pásmo 900 MHz (např.: Nokia 5110), tak je možné, že budete problémy s přetížením sítě pociťovat i nadále. Oskar se totiž v tomto regionu, podobně jako na jiných místech republiky, rozhodl pro výstavbu dalších vysílačů na frekvenci 1800 MHz, kterážto nabízí mnohem větší kapacitu než frekvence 900 MHz.

Jaká bude přibližně kapacita sítě v daných lokalitách po jejím rozšíření?

Oskar počítá s tím, že musí mít kapacitní rezervy na celém území. Na Zlínsku bohužel došlo k tomu, že růst našich zákazníků předběhl veškeré plánování výstavby. Kapacita v oblasti však bude narůstat dle potřeb zákazníků jak na Zlínsku tak v ostatních částech ČR.

Problém očima Freda Hrenchuka

Fred Hrenchuk je vicepresidentem společnosti Český Mobil, a. s., pro péči o zákazníky. Na jeho bedra tedy padá tíha všech nespokojených zákazníků. Zeptali jsme se ho tedy, jak pocítilo oddělení péče o zákazníky nespokojenost zlínských a brněnských uživatelů a jak byl tento problém řešen.

Zájem o Oskarovy služby na střední a jižní Moravě v posledních týdnech předčil naše očekávání. Zvýšený provoz v těchto oblastech se odrazil i v počtu zákazníků, kteří se na nás v této souvislosti obrátili. Operátoři Oskara se každému zákazníkovi, kterého se technického obtíže dotkly, omluvili a informovali ho o aktuálním stavu sítě v dané lokalitě. Informace od zákazníka, které si vyžadovaly vyšší technickou podporu, byly a jsou zasílány týmu Správy a údržby sítě. Díky tomu má zákazník přímou možnost ovlivnit provoz a budoucí výstavbu naší sítě.

Témata článku: Operátoři, Vodafone

78 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Davep 25. 10. 2001 14:14:58
    Ja byl na Paegas Twist a jako sbesily smskar jsem si hodil Oskaruv Slysim...
  • sixi 29. 9. 2001 18:11:01
    Je skvělý, že má Oskar 98 % pokrytí, ale na některejch městskejch...
  • Tomáš Valach 11. 9. 2001 23:58:33
    Nikdo tady nepíše o textovkách. To se vážně nikomu nestává, že mu někdo...
Určitě si přečtěte

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

** Novou Nokii 3 můžete mít za necelé čtyři tisíce ** Zlevňovaly iPhony, Huawei P10 (lite) a Xperia XCompact ** Suveréně nejdražším zařízením se stal 12.9 iPad Pro za 37 777 Kč

31.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

** Vodafone Smart V8 je letošní jedničkou modelové řady od Vodafonu ** Svou výbavou se řadí do nižší střední třídy ** Lákat bude na kovové zpracování nebo čtečku otisků prstů

30.  7.  2017 | Měchura Milan | 9

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

** Evoluce osvědčeného konceptu bez výrazných chyb ** Konkurence nespí a pořádně Vodafonu zatápí ** Zajímavý poměr cena/výkon už není tak atraktivní jako dříve

27.  7.  2017 | Herodek Martin | 14

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Vodafonu můžete dát kvůli zhoršení datových podmínek košem. Poradíme jak

Vodafonu můžete dát kvůli zhoršení datových podmínek košem. Poradíme jak

** Na infolince operátora nemusíte dostat správné informace ** Pokud máte starší tarif, na výpověď bez sankce máte nárok ** Výpověď můžete podat na prodejně nebo poslat poštou

19.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 14


komerční sdělení

Komerční sdělení