Odejít k Oskarovi by pro někoho mohlo být dost zajímavé. Souhlasím s tím, že pro řadu lidí byla neexistence GSM simtoolkitu naprosto diskvalifikující (to ostatně platilo i pro mě). Ale existují ještě další věci, proč k Oskarovi nepůjdu. Asi nejzásadnější věcí je jejich chápání tarifních zákazníků. U ostatních operátorů si voláš a voláš, a jednou za měsíc ti přijde faktura. Tu zaplatíš a voláš dál. Jenže Oskar funguje trochu jinak. Popsaný systém aplikuje jen na ČR. Zkuste si s Oskarem vyjet do zahraničí . Musíte složit zálohu (kterou vám občas ostatní operátoři prominou), a pak voláte, dokud tuto zálohu neprovoláte. A aby toho nebylo málo, tak vám při provolání zálohy odstřihnou všechny telefony, které máte na své jméno - skutečně se stalo kolegovi, který měl telefony dva (i pro manželku). Nezavolal si ani jeden z nich (a ani jste se jim nedovolali, přestože manželka byla stále v Česku). Takovýmto tarifním zákazníkem nikdy nebudu...
Kromě toho Oskar zdaleka není nejlevnější. Je nejlevnější pouze pro někoho. Pokud někdo volá hodně, tak už Tarif 200 je cenově srovnatelný a Tarif 400 už vychází levněji (mluvím o t-mobile). Pokud vezmu v úvahu ještě doplňky HIT, tak už je to paráda.
Takže klidně obhajujte Oskara, ale nenapadejte ostatní lidi, že u Oskara nejsou. Ano, Oskar dokázal v další věci dohnat své konkurenty, a to je dobře. Ale NENÍ to spása - jsou lidé, kterým Oskar prostě nevyhovuje (a jejich asi 6 miliónů).
Tak jako není jeden světonázor, ale každý člověk si myslí v podstatě co se mu zachce, tak není jeden operátor - a to je taky moc dobře. Kdyby totiž byl jen Oskar, tak i přes váš současný obdiv zavede platbu za příchozí hovory. Cílem každé organizace je maximalizace zisku - a ten zbytek, to jsou méně důležité věci.