Oskar: zlatá čísla zdarma + jak si zákazníci vybírají

Oskar otevřel novou předvolbu 774 a k tarifům 300 a 500 Naplno nabízí zlaté číslo zcela zdarma. Máme pro vás také informace o tom, jaká čísla si Oskarovi zákazníci nejraději volí.
Oskar: zlatá čísla zdarma + jak si zákazníci vybírají
Včera jsme psali o nově otevřené Oskarově předvolbě 774. Operátor do 30. června poskytuje možnost zvolit si exkluzivní zlaté číslo zcela zdarma, a to ke všem, tedy i starším předvolbám. Když si nestihnete vybrat do konce měsíce, budete muset za zlaté číslo od 1. července zaplatit tři tisíce korun.

Jen si vybrat

Háčky ve zlatém čísle zcela zdarma jsou pouze dva. Jednak se dá aktivovat pouze s tarify 300 anebo 500 Naplno. Druhou podmínkou je používat vybraný tarif po dobu šesti měsíců. Když to porušíte, budou vám celé tři tisíce naúčtovány dodatečně. Oskar se tak brání hromadnému získávání zlatých čísel systémem, kdy si zákazník vybere a po měsíci přejde na jiný, levnější tarif.

Na stránkách Oskara vám s výběrem pomůže číselný konvertor. Operátor má pro své zákazníky připraveno zhruba šestnáct tisíc zlatých čísel v šesti základních variantách:

Možnost kombinace Příklad čísla
Kombinace dvou čísel v hlavním čísle 774 221 121
Kombinace pěti stejných čísel v hlavním čísle 774 221 222
Kombinace čtyř sedmiček v hlavním čísle 775 717 277
Kombinace tří dvojic stejných čísel v hlavním čísle 608 992 277
Kombinace dvou trojic stejných čísel v řadě 776 222 555
Kombinace čtyř stejných čísel v řadě 777 122 223

Personalizovaná čísla

Zejména mladí lidé využívají možnosti volby personalizovaného čísla, díky kterému budou výjimeční. Extravagantní mobil nestačí, je potřeba mít číslo přesně „na tělo“. Podle Oskarových interních průzkumů se zákazníci, kteří si zvláštní čísla volí, dají rozdělit do čtyř skupin:

  • 41 % volí stejné číslo jako u předcházejícího operátora
  • 36 % dává přednost snadno zapamatovatelné kombinaci
  • 12 % své číslo překládá z oblíbeného slova (jméno, přezdívka)
  • 11 % používá jako předlohu oblíbené číslo (datum narození, číslo popisné, nebo třeba SPZ)

Zákazníci po výjimečných číslech prahnou

Personalizovaná telefonní čísla si volí především nefiremní zákazníci. V duelu s firemní klientelou vedou v poměru devět ku jedné. Vždy, když Oskar otevře další předvolbu, získá nové zákazníky. Při otevření předvolby 775 došlo k nárůstu prodejů karet SIM o tři procenta. V souvislosti s touto předvolbou se pro speciální číslo rozhodla celá třetina nových zákazníků. Nejzajímavější čísla jsou rozebrána zpravidla do prvních dvou měsíců od zahájení prodeje.

Kdo si volí zlatá čísla?

Nejatraktivnější je tato nabídka samozřejmě pro firmy. Pokud bereme v potaz jenom oblast zlatých telefonních čísel, tak tady vedou právě firemní zákazníci (66 %) nad běžnými uživateli (34 %).

  • Zlatá čísla využívají především muži – v roce 2005 mezi Oskarovými uživateli zlatých čísel dominovali s 88 %
  • Nejrozšířenější Oskarovou předvolbou zlatých čísel je 777, kterou používá 44 % zákazníků

Zlatý důl pro šmelináře

Vždy při otevření nové předvolby se rozbíhá aktivita mimo oficiální distribuční kanály operátora. Se zlatými čísly se obchoduje na internetu a částky za nejlepší čísla (např. 775 111 222) se pohybují v řádu až desítek tisíc korun. Na největším internetovém aukčním portálu eBay přesahují vyvolávací ceny za zlatá čísla většinou hranici 500 liber (zhruba 23 000 korun).

Oskarovo zlaté číslo 777 777 777 chtěl jistý podnikavec odkoupit za více než sto tisíc korun. Toto číslo je ale rezervované pro reklamní a komunikační kampaně Oskara a jeho použití musí schválit generální ředitelka. Spekulanti se zlatými čísly se najdou i mezi zaměstnanci mobilních operátorů. Objevily se případy prodejců, kteří skupovali zlatá čísla z databáze svého zaměstnavatele, aby s nimi následně obchodovali na internetu.

Pověrčivost a podnikání

Při volbě personalizovaných čísel hraje obrovskou roli lidská pověrčivost. Vždyť 27 % Oskarových zákazníků uvedlo jako své šťastné číslo sedmičku. K tomu dalších 20 % zákazníků považuje za své šťastné číslo trojnásobek sedmičky – 21.

Je ale nasnadě, že zlaté číslo pomůže často i při podnikání. Jeden z provozovatelů telefonního seznamu ve Velké Británii, společnost The Number UK Ltd., zaplatil za zlaté číslo 118 118 pro svou zákaznickou linku dva miliony liber (asi 90 milionů korun). To je značná investice. Ale úspory byly ještě vyšší, protože linky všech deseti konkurenčních provozovatelů telefonních seznamů začínají číslem 118, ale pouze The Number UK Ltd. má 118 118. Podobně se zachovalo i vedení německého Porsche. Při uvedení nového modelu s označením 911 koupili drahé telefonní číslo 911 911. Již dříve jsme vás informovali o částce pěti milionů, které zaplatil jistý čínský občan za číslo 133-3333-3333.

V budoucnu přijde vhod

V souvislosti s připravovaným zavedením přenositelnosti čísel stojí jistě za úvahu výběr čísla, se kterým byste byli spokojeni natrvalo. Až se proces spustí, budete moci měnit operátory jako boty a přitom nebude potřeba rozesílat všem známým zprávy o nové „mobilní identitě“. Třeba zanedlouho svitne i T-Mobilu a Eurotelu a boj o zákazníka přes nabídku zajímavých čísel bude ostřejší. To bude příjemné pro koncové uživatele hned dvakrát – větší možnost odlišení se od ostatních a nižší ceny za tyto služby.

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Zdarma, Zákazníci, Zákaz, Oskar, Speciální číslo

Určitě si přečtěte

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

** Ve zvýhodněné kategorii „pro věrné“ je tento měsíc 13 modelů ** Prosincovou novinkou je nejvybavenější Nokia s „čistým“ Androidem ** Pokud upíšete duši na dvě léta, dostanete slevu 2 000 Kč

4.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

** T-Mobile dá dva mobily za cenu jednoho (při podpisu smlouvy) ** O2 zlevní mobily (při podpisu smlouvy) ** Vodafone umožní streamovat video zdarma (v té správné aplikaci)

26.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 14

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

** Operátoři slibují něco nového a fantastického ** Problém je, že to zřejmě odporuje pravidlům ** ...a hlavně to nedává velký smysl pro uživatele

25.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

17.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 39