Oskarovi můžete vrátit svůj nový mobil

Diskuze čtenářů k článku

pwl  |  14. 04. 2002 21:11

není tady někdo informovaný (nejlépe od Oskara) , kdo by znal přesné regule, určující, zda bude telefon přijat zpět nebo ne? obávám se totiž, že budu mít na mobilu jeden mikro-škrábanec a oskar mě s tím pošle do pr..

jinak přese všechno oskarovi fandím a vítám nové služby a nápady, které přinesl a přináší do dosud stojatých vod v ČR (sms za 3,30 a podobný zlodějny). díky za odpovědi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redy  |  11. 04. 2002 18:51

to si jako "půjčím mobil", vyměním poškrábanej kryt, novou nenabitou baterii za starou nenabitou, použitou klávesničku apod? no být dalším v pořadí kdo si ho koupí bych moooooc neradšpatně sformátovaná baterie, různý pokusy a zásahy do softu a nejen jej ve founu, vyzkouším co vydrží........ NEBO JE TO JINAK???? o koupi u oskara jsem uvažoval, ale tohle mě moment odrazuje. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fluke  |  13. 04. 2002 09:07

Ahoj vsichni,
uvadim nekolik faktu, ze kterych to snad jiz vsichni pochopi:

1. Ze zakona plati pro zasilkovy prodej moznost vraceni zbozi bez udani duvodu do 14 dnu ode dne prodeje.
2. V pripade nezasilkoveho prodeje zadne takoveto zakonne ustanoveni neexistuje, cili
3. Pokud si koupite mobil v normalnim obchode, zadny narok na vraceni nemate.
4. Oskar provozuje zasilkovy prodej, Eurotel a Paegas nikoliv, cili
5. Oskar ma povinnost prijmout do 14 dnu zbozi vracene bez udani duvodu koupene pres telefon, ale
6. ET ani P takovou povinnost nemaji, protoze tuto formu prodeje nenabizeji.
7. Od 8.4. Oskar zavedl novou sluzbu pro sve zakazniky - VSICHNI mohou vratit nove zakoupeny a neposkozeny mobil do 30 dnu bez udani duvodu a Oskar jim vrati penize.

Snad jsem tak odpovedel na vsechny vyse uvadene dotazy.
Hezky den vsem.

Fluke

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  28. 04. 2002 15:31

existuje nekdo kdo to uz vyzkousel??? jak to funguje, jestli delaji pri vraceni problemy, atd...? zkoumaji lupou skrabance, atd...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paja  |  16. 05. 2002 19:52

Já jsem to vyzkoušel, koupil js si Alcatel 311, ještě ten den jsem jim ho vrátil, naprosto bez problémů. Prodavač tel zběžně omrknul, vyzkoušel, jestli jede, zkontroloval, že má všechno příslušenství a vrátil mi peníze. Jestli chce někdo vědět, proč jsem tel vracel, tak tady je můj email Alcatelu:

Dobrý den,
v úterý 14.5.2002 jsem si zakoupil telefon Alcatel OneTouch-311.
Naštěstí jsem jej kupoval v prodejně Oscar, kde garantují vráceni
peněz do 30 dnů po koupi - ještě týž den jsem jej vrátil. Telefon
totiž podporoval psaní dlouhých SMS zpráv, ale nepočítal znaky ani
jinak neupozornil na přetáhnutí délky jedné textové zprávy (tj. 160
znaků). To, že jsem nenapsal zprávu jednu, ale hned dvě, jsem se
dozvěděl až při odesílaní, kdy se mě telefon zeptal, zda chci odeslat
dvě zprávy. Přičemž druhá zpráva mohla obsahovat od jednoho do 160
znaků. Na hotline alcatelu se mi snažili namluvit, že je to
výhoda(cituji): "Třeba se vám stane,že píšete zprávu, a najednou vás
něco napadne. Tak můžete psát klidně dál!" Na mou námitku, že nechci
psát dál, ale chci odeslat pouze jednu SMS, mi pán poradil, že si mám
počítat znaky a přebývající umazat.
Tak jsem to tedy zkusil. Napsal jsem SMS (1 - 2 minuty) a asi
napopáté jsem se dopočítal 168 znaků(cca 10 minut). Následovala
korekce a pokus o odeslání(4 minuty). Bohužel jsem počítal špatně a
zprávy jsem opět posílal dvě. Navíc byl pohyb kurzoru při prohlížení
textovky velmi pomalý (stejně jako listování telefonním seznamem).
Při pokusech o další počítání znaků se mi po minutě nečinnosti celá
SMS automaticky smazala. Celkem jsem tedy psaním SMS, kterou jsem
nakonec ani neodeslal, strávil naprosto zbytečných 20 minut.
Na nový pokus už jsem neměl sílu. Vypnul jsem telefon, vytáhl
SIM kartu, vložil ji do mého starého telefonu - čtyř nebo pětiletého
Siemense C10, kde jsem zprávu během minuty napsal a odeslal. Můj nový
Alcatel 311 jsem vložil zpět do krabice a zanesl jej vrátit prodejci.
Prodavač v obchodě OSCARu (adresu záměrně neuvádím) mi sdělil, že v
podstatě celý den jen vyřizuje reklamace telefonů Alcatel.
Je mi to skutečně líto, telefon se mi opravdu velmi líbil, byl
malý, lehký, designově opravdu vyvedený a s bohatým příslušenstvím.
Ale abych za 4500 Kč nemohl ani napsat SMS požadované délky (tj. jen
jednu, případně jen dvě, atd.), na to opravdu nejsem zvědavý. A
jelikož nový telefon skutečně potřebuji, asi si budu muset vybrat u
konkurence. A přitom stačilo tak málo...

S pozdravem váš velmi zklamaný zákazník

                                            XXXXXXXXXXXX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Supersráč  |  11. 04. 2002 18:00

Pan Janeček uvádí:Od prázdnin je čtrnáct dnů na vrácení ze zákona pro všechny. Tedy nejen pro Oskara.

Domnívám se, že se tady míchají hrušky s jabkama. Těch 14 dnů platí totiž pouze pro  zásilkové prodejny , zatímco nyní nabízí Oskar možnost vrácení i toho telefonu, který je zakoupený v kamenném obchodě. Týden starý Paegas nebo Eurotel zakoupený v nezásilkovém obchodu vrátit nelze.

Myslím, že to se Osralovi povedlo. Doufám, že Radiomobil a Eurotel budou reagovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  11. 04. 2002 12:55

Jenom by mě zajímalo, jak to budou reálně děla, respektive jestli někdo provozuje inet obchod , ať mi vysvětlí toto : Někdo Vám vrátí do 14 dnů telefon - polil ho pivem v hospodě, takže rychle pryč s ním, než ta oxidace bude viditelná. A co teď s tím ???? Budou u Oskara detailně zkoumat vrácené telefony - rozebírat ? Dělají to tak i ostatní prodejci přes inet ? a co Jan Tleskač ? Měl taky telefon od Oskara ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  11. 04. 2002 11:46

Tak to chlapci u Oskara přepískli. Jsme snad v česku, ne ? a tady se najde nějakých chytráků, Oskar vlastně udělal půjčovnu mobilů, tohle dle mého názoru nové zákazníky nepřinese, ale spíš bymě zajímalo cu udělají s těmi použytými telefony ? Že bych si rychle blokl doménu www.oskarbazar.cz ???  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Terminator3  |  11. 04. 2002 10:25

Podle současné právní úpravy je dokonce Oskar povinnen při zásilkovém prodeji do určité doby  (myslím, že to je 14 dnů) zboží bez udání důvodu přijmout zpět. Nevím přesně, kolik je to dnů, ale tohle mají za povinnost i ostatní operátoři při zásilkovém prodeji, akorát to třeba nijak nezvýrazňují.

 

Na druhou stranu mě napadá, co se stane s vráceným telefonem. Pochybuju, že by je vyhazovali. Představa, že si koupim použitej telefon za cenu nového mě děsí.... Už jenom kvůli tomuhle od nich telefon nechci..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  11. 04. 2002 11:11

Ano, čtrnáct dnů je ze zákona pro všechny. 30 dnů je rozhodnutí Oskara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JUDY  |  11. 04. 2002 16:40

Ahoj, také musím přispět k článku a hlavně k reakcím. Oskar skutečně tuto lhůtu na vrácení nabízí už dlouho, i proto že musí. Je super, že to teďka prodloužil a věřím tomu, že se najdou chytráci, kteří to budou využívat.  Určitě si Oskar vybuduje nějaká opatření proti těmto lidem (i když asi ne 100%, protože to asi nejde), ale v podmínkách je, že se tel. musí vrátit neporušený.

A co se týče toho, kam udává ty vrácené telefony, tak o to bych se nebál. Rozhodně se nevracejí zpět do prodeje (ověřené informace).

Děkuji a přeji spoustu úspěchu JUDY.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  28. 04. 2002 15:27

a co s nim teda delaji? napis svou overenou info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  11. 04. 2002 18:17

Neboj - ty telefony se nebudou prodavat jako nove - to by si snad nelajsli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  28. 04. 2002 15:27

a CO s nima teda delaji?????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fluke  |  29. 04. 2002 10:33

Normalka, prodaj je za 80% ceny do bazaru nebo svejm zamestancum. Co by s tim asi delali jinyho???

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  29. 04. 2002 13:16

Presne tak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  29. 04. 2002 14:05

hm, ja chci takyyyyyy za 80% par hodin pouzivanej foun

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hans  |  11. 04. 2002 09:27

toto je opravdu aktualni clanek

uz loni v srpnu toto oskar nabizel, jen s tim rozdilem, ze "doba na rozmyslenou" byla "pouze" 15 dni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  11. 04. 2002 09:35

No vidíte, a od pondělka je doba na rozmyšlenou třicet dní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hans  |  11. 04. 2002 09:54

prominte, ale po precteni nadpisu jsem nabyl dojmu, ze Oskar nabizi nejakou prevratnou novinku. rovnez cely clanek je psan v duchu "To tu jeste nebylo..." proto si myslim, ze vase reakce nebyla zrovna na miste.

S pozdravem Jan Ruzicka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  11. 04. 2002 11:10

Ze zákona je čtrnáct dnů. Třicet dnů je nová nabídka Oskara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  12. 04. 2002 12:12

Aaaaaa.... Pan Janecek se vzbudil.  Uz komunikujete se svymi ctenari?

Neni tech 14 dni ze zakona nahodou jen pro nakup prostrednictvim prostredku umoznujicich nakup "na dalku". To znamena - ze pro nakup v obchode tehdy tech 14 dni neplatitlo? (I kdyz Oskar samozrejme nabizel svych 15 dni...)

Coz takhle procist si trochu zakony?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  11. 04. 2002 09:24

Tak si prave letim na 30 dnu odzkouset 9210 ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milis  |  11. 04. 2002 07:26

Nic noveho, je to stare jak .... Pokud vim tak to plati nejmin od prazdnin!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  11. 04. 2002 08:52

Pletete se, tuto službu nabízí Oskar teprve od osmého dubna letošního roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  11. 04. 2002 08:53

Pletete se, tuto službu nabízí Oskar teprve od osmého dubna letošního roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milis  |  11. 04. 2002 10:20

No tak to je na diskuzi.  Od prázdnin to bylo jak spravne uvadi "HANZ" 15 dnů. Takže asi stačilo napsat, že se tahle doba prodloužila na 30 dní, a ne takovy članek ktery je jinak o ničem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  11. 04. 2002 11:09

Od prázdnin je čtrnáct dnů ze zákona pro všechny. Tedy nejen pro Oskara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milis  |  11. 04. 2002 12:11

Tak proč se tim nechlubi i jini operatoři  a vy v tom članku nepišete že je to i u jinych operatoru????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  11. 04. 2002 12:44

1) Ostatni se nemaji cim chlubit - delaji jen to, co musi. Oskar dava vic.

2) Tento clánek je o Oskarovi, neni to srovnani operatoru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor