Oskarovy první narozeniny: od spuštění sítě uběhl rok

Prvního března 2001 tomu bude právě jeden rok, co Oskar komerčně spustil svoji síť. Co se za tu dobu v Oskarově síti stalo, si můžete přečíst v našem shrnutí. Nezbývá nám, než popřát hezké narozeniny.
Oskarovy první narozeniny: od spuštění sítě uběhl rok
Prvního března 2001 tomu bude právě jeden rok, co Oskar komerčně spustil svoji síť. Co se za tu dobu v Oskarově síti stalo, si můžete přečíst v našem shrnutí. Nezbývá nám, než popřát hezké narozeniny.

Spuštění sítě

Faktické spuštění sítě proběhlo již 8. ledna 2000. Síť měla 42procentní pokrytí území a „byla ještě v plenkách“. Během ledna a února získal však nový operátor již své zákazníky. Nebylo jich mnoho, ale byli. V únoru pak dokonce ke každé aktivaci dával zdarma možnost vybrat si číslo na přání. Vzhledem k syrovosti svojí sítě se společnost Český Mobil rozhodla oddělit faktické a komerční spuštění, což se ukázalo jako dobrý marketingový tah.

Komerční spuštění tedy proběhlo 1. března a hned na začátku přineslo na český trh mnoho nového. První minuta byla účtována celá, ale po ní jste již platili po vteřinách, aktivace byla zdarma a mohli jste vybírat až z pěti tarifů, z nichž některé z nich jsou velice zajímavé. Kromě těchto výhod také síť disponovala možností levného volání do zahraničí přes Internet (služba Volám 77) a technologií EFR (kvalitnější zvuk), na kterou (na rozdíl od Eurotelu) své zákazníky nijak neupozorňovala – byla to prostě samozřejmost. Velkým překvapením pak byla prodejní strategie, která se spolehla jen na přímý prodej zákazníkovi. Jediné, co se Oskarovi nepodařilo byla služba krátkých textových zpráv – textovky do jiných sítí totiž zprovoznil až 24. března.

Jiný operátor, jiný mrav

Doslova šokem (v kladném slova smyslu) pak byly Oskarovi reklamy. Do českého reklamního průmyslu vstoupil Oskar se zcela originální strategií a nad mnohými jeho kousky se nejeden člověk zasmál. Za mnohé své reklamy také Oskar získal mnohá ocenění. O tom, že jsou Oskarovy reklamní kampaně opravdu účinné se můžete přesvědčit na vlastní kůži – určitě si vzpomenete minimálně na jednu z nich, což je právě její účel.

Narodily se Oskarty

18. dubna přišel Oskar se svoji dlouho očekávanou předplacenou kartou – dostala název Oskarta a během 14 dnů se jí prodalo na 30 tisíc kusů. Svůj podíl na tomto obrovském úspěchu mělo zajisté to, že u těchto prvních 30 tisíc Oskaret byla jedna hodina hovoru v rámci sítě Oskar zpoplatněna částkou 10,50 Kč (včetně DPH). Oskarta také jako jediná předplacená karta umožňovala ve své době podrobný výpis hovorů a dobíjení kreditů přes Internet (musíte mít ale kupon).

S nástupem Oskaret musel však Oskar zlevnit volání v rámci tarifu Volám Málo, který by příchodem Oskarty stal téměř nezajímavý – cena za minutu hovoru zde totiž činila o korunu za minutu více než u Oskaret a při volání v rámci sítě Oskar tento rozdíl činil dokonce koruny čtyři.

Okolo Vánoc pak přišel Oskar s další lákavou nabídkou pod názvem Vánoční Oskarta – pokud jste si během prosince zakoupili telefon spolu s předplacenou kartou, tak jste mohli až do konce února 2001 (tedy do dneška) volat v rámci sítě Oskar za 3,15 Kč (včetně DPH) za hodinu.

Roaming: slabá stránka

Slabou stránkou Oskara se stal roaming. Oskar totiž neměl dostatek roamingových partnerů a pro možnost využití roamingu a volání do zahraničí bylo (a stále je) nutné složit vratnou zálohu ve výši 5 tisíc korun. 20. července spatřil světlo světa také roaming pro Oskarty, i když stále pouze příchozí. V současnosti má Oskar již přes 80 roamingových ve 40 zemích světa.

Oskarův kWAPík

Oskarův WAP byl spuštěn 30. října 2000 a již od začátku jako jediný nabízel možnost vytvořit si vlastní menu informací a služeb. Trochu zklamáním však pro mnohé zákazníky byla cena za jeho používání, která se příliš nelišila od konkurenčních operátorů. Nicméně i přesto jsou možnosti portálu Oskarova WAPu mezi českými operátory nejbohatší.

Samoobsluha: obslužte se sami

Koncem loňského roku přišel Oskar s další novinkou – možností částečně obsluhovat svůj účet přes automatický konverzační systém na lince *608. Tato služba byla zákazníkům představena pod názvem Oskarova samoobsluha a později se stala dostupná také prostřednictvím Internetu. Pro starší zákazníku to však kromě přínosu znamenalo také změnu ze slovního hesla na číselné. To jim bylo zasláno poštou.

Pokrytí roste a je už téměř bez chyby

Velkou Oskarovou slabinou bylo již od spuštění jeho sítě pochopitelně pokrytí. Oskar se však svého úkolu pokrýt co nejrychleji co největší území zhostil s takovou vervou, jakou i odborníci považovali za nemožnou. Již koncem roku 2000 dosáhl 98 procent pokrytí české populace, a to během pouhých 15 měsíců výstavby sítě.

Ovládání účtu pomocí bankomatu

S touto službou přišel Oskar 26. února 2001. O tom, co tato nová služba umožňuje si můžete přečíst zde

Oskarovi je hej

Oskarovi se během ročního působení podařilo získat přes 300 tisíc zákazníků, pokrýt 98 procent populace a vyléčit se z prvních dětských nemocí. Na infolince již nemusíte čekat na operátora 15 a více minut a pokud se na něco zeptáte, tak se dozvíte již opravdu správnou odpověď (alespoň v drtivé většině případů). Počáteční problémy s účtováním se již také podařilo téměř vyřešit.

Oskar se se svým 7procentním podílem na trhu stal jedním z nejrychleji se rozvíjejících třetích operátorů na světě, na což jsou lidé z jeho vedení patřičně pyšní. Podařilo se také dosáhnout toho, o co usiloval ČTÚ při udělování 3. licence na provoz sítě GSM – snížení cen. Konkurenční prostředí, které se již dříve v ČR považovalo za tvrdé, tak ještě více přitvrdilo, a to je pro zákazníky to nejlepší, co může nastat.

Témata článku: Operátoři, Vodafone

14 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Mira 17. 7. 2001 19:08:12
    Presne tak stojim pri tobe pokud nahodi hezky ceny a sluzby tak proc bych...
  • Jarda 17. 7. 2001 19:08:12
    Rok a pul jsem mel Paegas TWIST.
    Moje mesicni ucty byly kolem 1000. V...
  • Petr 17. 7. 2001 19:08:12
    Máš pravdu,já to mám vyřešený stejně:jeden mobil Paegas a jeden Oskar.Ale...
Určitě si přečtěte

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

** Novou Nokii 3 můžete mít za necelé čtyři tisíce ** Zlevňovaly iPhony, Huawei P10 (lite) a Xperia XCompact ** Suveréně nejdražším zařízením se stal 12.9 iPad Pro za 37 777 Kč

31.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

** Vodafone Smart V8 je letošní jedničkou modelové řady od Vodafonu ** Svou výbavou se řadí do nižší střední třídy ** Lákat bude na kovové zpracování nebo čtečku otisků prstů

30.  7.  2017 | Měchura Milan | 9

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

** Evoluce osvědčeného konceptu bez výrazných chyb ** Konkurence nespí a pořádně Vodafonu zatápí ** Zajímavý poměr cena/výkon už není tak atraktivní jako dříve

27.  7.  2017 | Herodek Martin | 14

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8


komerční sdělení

Komerční sdělení