Prvni, na co jsem se u clanku podival, bylo, zda neni april. Vetsi kravinu jsem dlouho necetl a mrzi me, ze toto pise Mobilmanie. Zkusim to polopaticky vysvetlit.
1) Proc ne vodik? Zkuste otevrit bombu se stlacenym vodikem, za deset sekund skrtnete sirkou a pokud Vas ten vybuch nezabije, tak Vam bude hned jasna nevyhoda prime reakce mezi vodikem a kyslikem. Problem neni ve skladovani vodiku!
2) Protoze je vodik prilis reaktivni (s kyslikem), tak se hleda nejaky zprostredkovatel, ktery by vodik poskytoval postupne, regulovane a v malych mnozstvich - a to je ten metanol (casteji se pise methanol).
3) Zadny metanol nebudete na ulici kupovat! Mobily se budou dobijet jako dnes, jen misto NiMH, NiCd, Li-ion, Li-pol a podobnych smesi bude v baterce smes jina. Bohuzel pri vyvoji palivovych clanku jsou obrovske problemy s tim, aby reakce byla vratna (aby se dalo dobijet), jsou k tomu potreba predrazene membrany propoustejici jen nektere latky. Vyhoda palivovych clanku bude v tom, ze se doufa, ze v danem objemu a hmotnosti pojmou vice energie nez soucasne baterie. Vyuziti se zatim ocekava spise v automobilovem prumyslu. Ale i tam (i kdyz tam neni hmotnost tak omezujicim parametrem) je to dnes ekonomicky nesmysl, objevuji se prvni typy vyrobku a je to jen pro nadsence...