už to jsou 3 roky, ale co vím tak se nic u dotyčné firmy nezměnilo.
Koupil jsem si tehdy Sagem - byl malý a levný, nic víc jsem nepotřeboval, měl jsem telefon pouze na telefonování. Koupil jsem rovnou dva, ještě pro slečnu. Té ovšem začal Sagem blbnout - nechytala signál, tam kde já měl pět čárek, ona jednu či žádnou.
Bylo to jeden měsíc po koupi, tedy v záruce, šel jsem tedy do jediného autorizovaného servisu (teď nevzpomenu, někde u Křižíkovi na Praze 3 tuším).
Pravda, zarazila mě fronta lidí co tam stáli, nicméně jsem tam telefon dal, náhradní mi nebyl nabídnut, já měl naštěstí starou Nokii, takže ke slečně putoval můj Sagem.
Řekli mi ať zavolám za týden. Zkoušel jsem to, nedovolal jsem se. K dalšímu volání jsem se dostal až další týden, opět nikdo telefon nezvedal či bylo obsazeno.
Třetí týden už jsem to nevydržel - v práci jsem okolo sebe postavil tři telefony a vytáčel jsem všechna čísla která jsem znal a nastavil autodial. Po hodině mi to na jednom čísle někdo zvedl, tak jsem si řekl o další čísla na servis, dali mi dvě mobilní čísla.
Tak jsem tam zavolal, měl jsem úspěch na jednom z nich snad napoprvé a ptal jsem se na to co je s mým mobilem. Řekli mi, ať jim nadiktuji své údaje a pak telefonní spojení spadlo. Inu začal jsem vytáčet nové znovu stejným způsobem, ale přidal jsem ještě ty mobilní čísla. Když mi to ani po hodině nikdo nezvedl tak jsem napsal na to mobilní číslo kde jsem předtím komunikoval SMS - "To snad nemyslíte vážně? Jméno Příjmení" v zápětí mi přišla odpověď: "MYSLÍME".
To už bylo i na mě moc. Znovu jsem udělal martírium s voláním a po hodině jsem od operátorky sehnal kontakt na šéfa. Tomu jsem "vysvětlil situaci" a bylo mi řečeno ať přijdu, že se o to postará.
Inu přišel jsem (poslední den měsíční lhůty) a šel jsem si stoupnout do fronty na mobil. Stálo přede mnou 15 lidí, všichni čekali na mobil z opravy, ovšem všichni dostali papír, že mobil byl zničený vlhkem a museli zaplatit 500 Kč za to, že s tím v servisu ztráceli čas, či si museli koupit nový/zaplatit opravu.
Přišel jsem na řadu a co se nestalo - dostal jsem stejný papír. To mě už nasralo k nepříčetnosti, moje slečna je člověk, který ani z mobilu nesundá igelitovou fólii na displayi volala z toho všeho všudy tak pětkrát, tak jsem věděl, že to nepřipadá v úvahu.
Nechal jsem si zavolat šéfa a opět jsem mu vysvětlil situaci a chtěl jsem vidět zkorodované části. Zašel za technikem a ten pak přišel nazpátek, že je reklamace uznaná, že udělali chybu a místo papíru "reklamace uznaná" použili papír "mobil vyplaven, zaplaťte 500 Kč".
Bylo mi líto těch min. patnácti lidí přede mnou. Dostal jsem nový mobil (kterýžto je mimochodem jediný Sagem o kterém vím, že vydržel déle než půl roku, a to vím o minimálně 20 různých u různých lidí).
Je asi jasné, že už si nikdy mobil značky Sagem nekoupím, a to i kdyby byl zlatem vykládaný a za 5 korun. Utratil jsem takto zhruba 10 hodin mého času a na nervech jsem ztratil rok života. Změnil se i můj žebříček hodnot - dříve to byl pouze poměr cena/výkon, dnes už je to 1. reference, 2. zkušenosti se servisem dané značky (optimálně když není problém nikdy či výtečné), 3. parametry/cena. Z výše uvedeného je jasné, že si nekupuji technologické špičky s nevychytaným firmware, kam musím dávat vizitku pod baterku a podobně, raději půjdu do něčeho rok starého kde vím, že to bez problému funguje, případně do značky, kde vím, že je na mobily spolehnutí.