Philips: mobil na mikrotužky

Diskuze čtenářů k článku

Tester  |  04. 04. 2007 21:26

Doma nám ležel jeden starej funkční mobil, ale orig. baterie už byla nepoužitelná. Tak jsem zakoupil AAA nabíjecí baterie, spájel kontakty a strčil je místo původní trojčlánkové baterie (taky NiMH). Výsledek je, že mobil zase funguje, ovšem nabíjení se moc nedaří, mobil vydrží jenom den, ale když jsem baterie nabijel v klasické nabíječce, vydržel mobil dost dlouho. No tak stejně takovou cihlu by už nikdo nenosil a ted slouží jako pevná linka (na příjem hovorů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ET  |  30. 03. 2007 23:29

Pevný linky na vás, vy pitomý závisláci. Minutu hovoru za stovku, aby jste si konečně uvědomili, že i bez mobilu se dá v pohodě žít a nekusíte kurvit prostředí, ve kterém žijete kadmiem, lithiem a pod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilie_Joe  |  30. 03. 2007 20:00

Nevím proč to vy idioti řešíte a hádáte se kdo je nejchytřejší.Když je to nahovno tak si to nekupujte a když je to skvělý tak si na to počkejte..zdar !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cliff  |  30. 03. 2007 10:41

mne by ses spis hodila nejaka miniaturni kompaktni rychlonabijecka bez metr dlouheho kabelu.
anebo kdyby nekdo vymyslel treba bezdratove nabijeni pres BT nebo IR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M27  |  30. 03. 2007 10:46

jů přez BT nebo IR? Jsi asi upadl na makovičku.. to bude dobrý, neboj, kdybys věděl jak BT nebo IR funguje nenapsal by si takovou hloupost..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cliff  |  30. 03. 2007 12:04

napsal jsem "treba".. proc by nekdy nemohlo existovat bezdratove nabijeni? vsak kdybys nekomu pred 50 lety vykladal neco o mobilech ci digitalni fotografi atd atd asi by mu to taky prislo nemozne.. i kdyz tady je spis pravdepodobne, ze za 50 let bude mit baterie delsi zivotnost nez ten mobil :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cliff  |  30. 03. 2007 12:06

samozrejme jsem nemyslel zivotnost ale vydrz na jedno nabiti :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VD  |  30. 03. 2007 19:33

To je asi jako kdybys chtěl cestovat rychleji než světlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mari  |  31. 03. 2007 10:18

sry ze rypu, ale cestovat rychleji nez svetlo dneska uz lze.... ale ne tak, jak jsi to predstavujes... jedna fyzicka prisla na zpusob jak rychlost svetla zpomalit a taky uplne zastavit :) takze prakticky bys to svetlo mohl predbehnout i vlasni chuzi.... jinak ale souhlasim s tim ze nabijeni pres BT je blbost :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 03. 2007 11:07

Mno bezdratove nabijeni by se snad dalo vyresit uzce smerovanym paprskem mikrovln. Ale za 1. by to bylo dost nebezpecne a za 2. diky smerovosti prakticky nepouzitelne a za 3. by to asi melo dost velke ztraty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mousefromhouse  |  30. 03. 2007 13:32

Bezdratovy nabijecky by se mely zanedlouho normalne prodavat, na PDAsoftu o tom byl clanek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 03. 2007 16:41

No nevim co konkretne chteji prodavat ale jsou jen dva zpusoby. Oba sice bezdratove ale pouze pri polozeni na specialni podlozku.
Prvni zpusob je podlozka s tisici kontakty a nejmene dva kontakty na telefonu. Pri polozeni na podlozku se to propoji a nabiji.
Druhy je podobny ale v podlozce je plocha civka. Na telefonu je take civka a dohromady to tvori transformator. Ovsem opet vzdalenost od podlozky musi byt minimalni. Radove maximalne milimetry.
Vzhledem k tomu, ze takova nabijecka nebude zadarmo a prakticke vyuziti temer minimalni, vydrzim u kabelu klasicke nabijecky.
Preci jen pod bezdratovym nabijenim si predstavim nabijeni aspon na vzdalenost nekolika metru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
StandaT  |  30. 03. 2007 15:07

Bezdrátovou indukční nabíječku má každej normální elektrickej kartáček, problém bych u mobilu asi viděl v účinnosti. Přece jenom šířit energii vzduchem není kdovíjak efektivní proces. A zase by mobil musel být celeou dobu nabíjení položenej na jednom konkrétním místě, takže jestli zapojím kabel nebo ne, už nikoho nevytrhne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 03. 2007 16:33

No prave. Tohle je v podstate normalni indukcni nabijeni a funguje na minimalni vzdalenost. Uz dva cm od nabijecky to nejde. Na vzdalenost radove metry uz jedine pres ty smerovane mikrovlny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martineams  |  01. 04. 2007 09:46

To lehce vyzkoušej. Hoď founa do mikrovlnky. Tu mají na každý benzínce a pak rychle utíkej.
Ta AAA baterka mi připadá jako kravina a krok zpátky. Kdyby místo toho byl větší vlastní akumulátor tak by to normální člověk neměl mít potřebu někde takhle dobíjet. Spíše by zasloužila za zmíňku technologie akumulátorů, které se dají nabít za krátkou dobu.
Jinak navíc AAA (LR-3) baterky v každé trafice nemají. Většinou mají AA (LR-6). Navíc s ohledem na účinost převodu napětí na vyšší (odhaduji max 85%) a pak dále na uložení energie v akumulátoru, kde se další nemelá část změní na teplo, považuji systém značně neekonomický a o ekologii zde není nutné snad vůbec diskutovat. Navíc těch zařízení na AA, AAA baterie je v domácnostech hodně. Stačí mít doma pár hraček pro děti, dálkových ovladačů, hodin, nějakou tu baterku na svícení atd. Někdo namítne že to jde řešit NiCD, NimH akumulátory, ale zkuste dát do bezdrátového zvonku, nebo bezdrátové zabezpečovačky tyto baterky. Přeji rychlé vyřešení vloupání do vašeho bytu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moron  |  30. 03. 2007 01:35

Ok, mozno pouzit alkalicke clanky, ale aka AAA bateria ma byt pouzita pre moznost dobijania priamo v telefone? Dufam ze nie NiMH alebo NiCd...
Podla mna to nieje prilis prakticke riesenie - ostava kopa nevyuziteho miesta o ktore mohol byt telefon mensi alebo sa to mohla vyuzit pre hlavny akumulator.
A ked niekto silou mocou potrebuje dobijat v terene tak je mnoho produktov od roznych vyrobcov na rovnakom principe, ibaze samozrejme externe. Napriklad priamo Energizer ponuka Energy To Go na dve alebo jednu AA bateriu. A samozrejme najefektivnejsie je pouzit Lithium e2 baterie ktore daje takmer 3x tolko energie ako alkalicke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M27  |  30. 03. 2007 10:44

Nedávno mi hebla baterie při návratu ze Slovenska od rodičů, autobus měl zrovna hodinu pauzu, zaběhl jsem do Vaňkovky, dal ho ve VF prodejně nabýt, skočil do C&A koupil si mikynu, vzal z5 mobl a šel zas k busu.. žádné AAA baterie nepotřebuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  02. 04. 2007 09:58

Kdybys radšy mýsto pyčovyn a mykyn prosvyštěl trochu pravopys, pro začátek třeba vyjmenovaná slova po b.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Co?  |  30. 03. 2007 00:45

a nemel uz alcatel mobil s AAAbatery? a docela davno!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban  |  30. 03. 2007 08:14

Jasně, těch mobilů byla kupa. Autor má zjevně buď nižší věk nebo horší paměť.
Navíc čistě technicky - je docela dost ztrátové převádět energii z tužkovky do hlavní baterky. Mnohem lepší je právě ten případ z historie - místo baterie se do mobilu přímo strčí pár tužkovek..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aa  |  30. 03. 2007 08:51

kazdy den nekdo objevuje ameriku a tu nam pak draze proda.
pockejte az Philips prijde s super extra novninkou Extra power kde misto male AAA se pouzije zbrusu novou trechnologickou novinku AA baterii. Anebo pro par nejbohatsich daj na zada telefonu ktery je krom fotaku a anteny totalne nevuzita Solarni clanky.
WOW to byde palka za nakup ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AAA  |  30. 03. 2007 11:53

Mel, fungovalo to na 3x AAA. Akumulator se vyndal ze zadniho krytu cimz se uvolnily kontakty pro baterky. Jo a Motorola d160 blaheho casu se dala napajet ctyrma AA (normalnima tuzkovyma) baterkama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  31. 03. 2007 19:33

No ale tohle si nějaký patnáctiletý pisálek nemůže pamatovat, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Applecore  |  02. 04. 2007 08:41

Ano, ano...
Modely d160 / d170. (z roku '97) to uměly. Sice se nedaly použít klasické primární články, nedokázaly totiž dodat dostatečný proud hlavně při registraci do sítě, ale s alkali to fungovalo v pohodě. Bylo třeba jenom nezapomenout že tam jsou a nezkoušet je nabíjet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
StandaT  |  30. 03. 2007 00:32

LOL, takže oni místo toho, aby pořádně zvětšili kapacitu Li-ion akumulátoru s hustotou energie 180Wh/kg a mobil mohl vydržet dva týdny, tak nechají prázdné místo - vzduch, jenom proto, aby si člověk, který ani nedokáže nabít mobil, mohl koupit AAA baterku, u které je v nejlepším případě hustota enegrie 70Wh/kg?!?! Navíc je jednorázová > další zátěž pro přírodu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  30. 03. 2007 02:58

Kdybys dobře četl, pochopil bys že místo "vzduchu" je prostě část akumulátoru (ve tvaru AAA) vyndávací a zaměnitelná za mikrotužkovou baterku zakoupitelnou v případě nouze kdekoliv na ulici... (a ekologická zátěž 1 alkalické mikrotužky je určitě menší než v případě vzteky rozdupaného vybitého mobilu s LiOnkou...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M27  |  30. 03. 2007 10:38

Mimo baterie tam bude plac na AAA bateriji kterou tam vrazíš a pak ji vyhodíš.. je to opravdu kravona.
Je to jen spůsob jak dostat víc prachů z lidí za pitomé baterky které se dnes už moc neprodávaj. kdy jsi si naposled koupil nějakou A, AA, či AAA bateriji? Já si koupím tak 2 za rok a obvykle je cpu do hodin na zdi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VD  |  30. 03. 2007 19:29

Od doby co mám bezdrátovou myš od Microsoftu kupuji AA alkalickou baterii každé 2 měsíce. A zrovna před hodinou jsem byl v obchodě a koupil balení 4 těchto baterií.
Taky je sem tam nacpu do hodin,všech 6 ovladačů, přenosné svítilny atd.
A nauč se psát ty ucho: kravina, způsob, neprodávají, peněz, baterii. Kdo má po tobě tu sračku číst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
StandaT  |  30. 03. 2007 21:21

Doporučuju koupit akumulátory Sanyo Eneloop a nabíječku....v konečném důsledku se budeš mít lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
StandaT  |  30. 03. 2007 15:09

"...Telefon vybavený touto technologií má kromě běžného akumulátoru šachtu na mikrotužkovou baterii (AAA)..."
tak a kdo by měl pořádně číst teď? :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladin2  |  30. 03. 2007 20:40

pro výrobce je to ekonomičtější a pro zákazníky i levnější varianta je to dobrá myšlenka, čas od času mi dojde baterka ato je okamžitá nouzovka kdekoliv dosažitelná mimochodem ericsson měl v modelu T10 4 tužkové baterie zakryté v krabičce a vzájemně propojené

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor