Piráti na Androidu? Googlu vlastně nevadí [rozhovor]

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 152

Názory k článku

29. 08. 2013 01:25

K tomu pirátění mám toto:
Já jsem zatím necítil potřebu na Play obchodu cokoliv koupit. Naprosto mi stačí stáhnout free aplikace do mého mobilu s Androidem 4.0.4. Všechny ty základní apky jsou free a jsou vynikající. Chce to jenom trochu tu nabídku prozkoumat. To, že tam u některých třeba vyskakují nějaké reklamy, mi nevadí. Nedělá mi problémy si jich nevšímat. A data zase tolik nežerou.
Já nebudu nikde zadávat číslo své platební karty, abych si mohl nějakou apku nebo hru koupit. Pokud do budoucna bude možno něco koupit přes operátora pomocí SMS, tak si třeba něco koupím. Mám ale ještě v životě mnoho jiných aktivit, které jsou pro mě lepší, zábavnější a důležitější.
Podobně na počítači. Mám legální Windows 7, legální Office 2010 a existuje spousta dalších výborných free programů. Nemám potřebu krást a instalovat nelegální věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2013 13:02

Je zajímavé číst jak si stěžují výrobci her. Když koupim hru tak do 15 minut se mi většinou ani nestáhne a věčně se mi daří kupovat takový šmejdy že škoda mluvit. Demo nemá každá hra a pak se dá říct že warez je jediná možnost. Další věc je ovladatelnost. Hra vypadá dobře ale tak mizerně se ovládá že je to zase šmejd. To jestli hra podporuje joystick nebo jaký druh ovládání má se vetšinou nikdo nedozví pokud jí nekoupí. Někdy je to vidět ve screenech a někdy taky ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 02. 2013 15:06

Já se ani někomu nedivím že upirátí nějakou aplikaci nebo hru. Třeba já mám tablet a tam nemůžu hru/aplikaci koupit jinak než platbou na účet a to mě štvě. Je mi 14 let a rodiče si myslí že je to moc nebezpečné. Ale proč nemůžu poslat placenou SmS na nějaké čislo nebo zavolat oni by řekli kod a ztrhli by to z kreditu či paušálu. Ale je to můj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2013 15:10

Krade se na všech mobilních platformách a obětí zlodějů se staly i naše aplikace:
- na výuku angličtiny metodou Imitum (iSmartLanguage)
- cestovní konverzace (iSmartPhrase).
Oba typy aplikací jsou zdarma k vyzkoušení s možnosti In-App purchase - pokud se uživateli obsah líbí, dokoupí si "ozvučení" textového obsahu.
Mohu potvrdit slova pana Nepšinského - jak pro iOS tak i pro Android platí, že se krade poměrně ve velkém. Aplikace pro Microsoftí platformy jako Windows Phone 7 (nemají in-app) a Windows 8 zatím neumíme dostatečně dobře vyhodnotit, protože platforma je relativně mladá.
Od iOS verze 6 se Apple snaží eliminovat hackerské pokusy. U starších, zejména 5.1.1 funguje téměř univerzální hack na všechny in-app nákupy popsaný třeba zde http://jailbreakstory.com/2011/09/crack-in-app-purc... ... Vývojáři jsou tak nuceni kontrolovat přímo z aplikace nebo na servisním serveru nákupy a pokusy o stahování placeného obsahu. Nicméně, je nutné být stále ve střehu - praktiky hackerů se vyvíjí.
Od uživatelů Androidu registrujeme denně i desítky nákupů, které jsou následovány žádostí o zrušení transakce. Tedy nainstaluji, zprovozním plný obsah, odzálohuji, nechám si vrátit peníze a z obnovené aplikace ze zálohy se raduji po zbytek života ;)
Na druhou stranu, a tady bych také souhlasil s panem Nepšinským, do jisté míry z toho máme i radost, že je o tyto aplikace zájem i mezi zlodějíčky. Vrcholem drzosti ovšem je, když si zlodějíček napíše na podporu o radu nebo si stěžuje na chybějící vlastnost aplikace
Největšímu zájmu zlodějů se těší produktová řada iSmartPhrase, u které jsme zaznamenali již skoro 15 tisíc falešných nákupů. V žebříčku nejúspěšnějších národů v krádeži tohoto softwaru vedou Arabové (7.681 falešných nákupů), dále Izraelci (1.825) a třetí místo si vysloužili rusky mluvící uživatelé (2.688). Ani produktová řada iSmartLanguage nezůstala ušetřena a falešných nákupů jsme zachytili skoro 5 tisíc. První místo patří rusky mluvícím uživatelům (1.735 falešných nákupů), druhé místo získali Číňané (895) a na třetím místě se umístili Turci (596 falešných nákupů).
V porovnání s nákupem za dvacku jsou naše produkty trochu dražší, takže celkově se dají krádeže vyčíslit na statisíce korun.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 11. 2012 10:36

Možná by neškodilo říct, jak to s tou Čínou a iOS a Androidem vlastně doopravdy je..."There’s an assumption that the large majority of the software piracy data that is shown includes China. Since you can’t buy apps on Android if you are in China, app piracy is supposed to be significantly higher there. In fact, during my conversation with Marek Rabas he noted that they don’t include China when they look at piracy for their games, because piracy is just as bad on iOS in China. Even though you are able to make app purchases on an iPhone in China, Rabas said that of the thousands of Shadowgun users in China, only 61 people in China have actually paid for the app. "Zdroj: http://www.geek.com/articles/mobile/piracy-on... ... A to se tu bavíme o mnohem zajímavějším studiu a hrách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 11. 2012 06:20

Nechcem byt prilis kriticky, ale tie hry su len kopie starych hier a nic zaujimave neprinasaju. Na US store maju tie pre iphone podpriemerne hodnotenie, tak je jasne, ze nove nikto nekupuje. Tie hry pre ipad nemaju ziadne hodnotenie.co sa tyka ochrany proti piratom, tak ja by som to riesil tak, ze dam zopar levelov zadarmo a dalsie by som predal naraz priamo v aplikacii. Co sa tyka multiplayeru, tak to by som tiez radsej riesil na vlastnych serveroch, kde by si pouzivatel zaplatenej aplikacie vytvoril ucet.Ale podla videi dost pochybujem, ze bude nejaky velky zaujem platit za tieto hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 11. 2012 13:36

Vsak ale preco by to malo googlu vadit. CO on ma s aplikaciami.
Prednedavnom mal u nas na skole prezentaciu sygic, a padla tam otazkac hovoria na piratstvo, odpoved? Ze vzdy tu bolo je a bude, je zbytocne vynakladat prostriedky na ochranu a zneprijemnovat zivot platiacim, ked tak ci tak to niekto crackne. Treba sa zamerat na nove funkcie. Ti co to stiahnu, by to aj tak nekupili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2012 10:28

Asi trochu blbý dotaz, ale když tam je multiplayer, který funguje přes server autora hry, tak autor přeci ví, kdo si hru zakoupil (username). A mohl by pustit pouze legální uživatele do multiplayeru ... nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 11. 2012 09:19

Musím pochválit za velmi dobře napsaný článek a také za objektivní pohled vývojáře, který se snaží prosadit v mobilních obchodech s aplikacemi. U iOS je nutné podotknout, že existuje cirka 10% jailbreaknutných zařízení celosvětově. Celkem existuje cirka 400 miliónů iOS zařízení a z toho je tedy 40 miliónů jailbreaknutych zařízení. Jak je tedy možné, že je na iOS míra pirátství tak veliká ? Jde o to, že zájem o aplikaci v App Store není tak veliký v porovnání s uživateli kteří mají jailbreaknuté zařízení. Vemem v potaz, že témeř každý s jailbreakem má Instalious, kde uživatel jakoukoliv aplikaci stáhne na pár kliknutí. Navíc uživatel co si stáhne aplikaci z Instalious, hru ani moc nehraje, pouze jí vyzkouší a pak jde stáhnout další aplikaci. Když je aplikace kradená, tak si aplikace ani uživatel moc necení a nepoužívá ji tak jako ti co jsi ji zakoupili. Jako iOS vývojář, jsem zastáncem modelu (který i zaroveň využívám), kde aplikace je zdarma a obsahuje In-app purchase, který dodatečný a placený obsah STÁHNE (ještě jednou opakuji stáhne, ne že se nastaví jen proměna full_app=true) z vašeho serveru po úspěšném nákupu. Jelikož každý nákup se dá ověřit skrze váš server s applím serverem, tak se dá skoro témeř zamezit warezu vaší aplikace (netvrdím že to nejde, všechno jde :)). Samozřejmě to obnáší větší náklady na provoz, potřebujete minimálně vlastní server ale je to i práce navíc pro vývojáře. Při použití tohoto modelu vždy zamítnu neplatné In-app purchase a zatím se nikdo přes tohle zabezpečení nedostal aniž bych o tom věděl (aplikaci si loguju). Takže doporučuji vývojářům si tenhle model zvážit. Sorko za češtinu, píšu na mobilu. :) Jinak přeji všem českým vývojářům hodně úspěchů v mobilních obchodech s aplikacemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 11. 2012 00:06

Nejčastěji si na Google Play kupuji aplikace, které jsem si vyzkoušel ve free verzi s reklamou. Třeba dvacku potom rád za placenou verzi dám a pokud se mi aplikace hodně líbí, tak i za "donate" verzi.
Hry zmiňované v článku bych si za 40 korun určitě nekoupil, rozhodně ne bez vyzkoušení. Doporučuji autorům udělat free verze s reklamou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2012 23:36

Bože na nebi, a jak mají Google či Apple asi zabránit tomu, že si někdo koupí hru a plácne ji na warez web, nebo do "alternativího" obchodu? To vážně nevíte, že lidé kolem těch obchodů jsou PLACENI za to, aby to dělali? Jistěže je poměr mezi warezem a zaplaceným stažením děsivý, ale buďte v klidu, on by si vaši hru pirát stejně na 99% nekoupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2012 20:55

Mohu jen potvrdit podobna cisla. Jak na Androidu, tak u webOS. Na iOS a Blackberry je situace o poznani veselejsi - Windows nedelame, ale uvitam zkusenosti. Podle nasich dat (za posledni 4+ roky) ma zajem za mobilni applikace platit zhruba 4% uzivatelu. Tohle cislo je vpodstate vzdy stejne (nebo v rozmezi +/-2%) - at se jednalo o demo/full, freemium, trial/in-app upgrade... V nekterych pripadech lze dosahnout i na 7%, ale to jen vyjimecne. U Androidu (prave diky postupu popsanemu v clanku), cekejte konverze mnohem nizsi (casto kolem 1-2%). Naproti tomu je treba Blackberry mnohem lepsi, nicmene uzivatelska zakladna je mala, takze nelze cekat nejake vyrazne prijmy. U iOS, je myslim situace jasna - obrovska konkurence a pokud nemate schopny (a drahy) marketing, nechytnete se. Ani zadarmo.Samozrejme existuji osvedcene strategie, jak prodejnost zvysit. V clanku uz jedna z nich zaznela - freemium. Hodne developeru to podcenuje, ale mohu potvrdit, ze to je jedna z mala spravnych cest. Pak spolehlive funguje jeste par podobnych strategii (dokonce i na Androidu).Kazdopadne doporuceni kolegum - zapomente na to, ze neco vytvorite, date to na Store za $.99 a za par mesicu vam to pokryje naklady na vyvoj. Tohle NIKDY fungovat nebude. A to ani pokud mate hodne dobry produkt. Opravdu realne funguji jen freemiums, in-app purchases atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2012 19:36

Reseni bych videl v sitove hre. Kazda kopie by dostala na mail registracni klic a bez nej proste vase servery odmitnou sitovou hru. Warezak tedy prichazi o minimalne polovinu zazitku. Ne-li o cely. Pokud se jedna ciste o offline hru tak to asi nema reseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2012 19:23

Super článek, díky za něj. Sdílení zkušeností je k nezaplacení. Netušil jsem že hrozí takové krádeže. To že někdo hru zcizí okamžitě po vydání je pořádný hnus. Tak jsem si myslel že vývoj pro Android bude větší terno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2012 18:42

Když jsem četl 98 % na iOS okamžitě se mi vybavili příspěvky jak je android na hovno, protože všichni jsou piráti.....
Trochu se začínám ztrácet. Warezáci jsou schopní dát několik stovek za účet na share-servery, ale 20 Kč je problém? To už fakt není o šetření peněz, ale snad o sportu nebo já nevím.
Já nemám problém zaplatit za kvalitní appku. Zrovna když jsem hledal jízdní řády offline našel jsem jenom CG tranzit. Je zdarma, ale licence na jízdní řády stojí podle balíku. Koupil jsem si za 75 Kč na rok ČR a nemám s tím problém je to appka přesně pro mě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2012 17:22

Děkuji za dobře zpracovaný článek. Takováto "osvěta" je možná lepší než všechny ochrany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2012 15:55

aplikacie ktore vyzaduju komunikaciu so servrom aj ked to nutne netreba(hry, editory atd ) nechcem. preco by som mal mat stale zabezpeceny pristup na internet, ked ho nechcem vyuzivat vtedy ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2012 15:34

Dojímají mě ty srdceryvné reakce lidí, jak by si NIKDY nic neupirátili a všechno máme poctivě koupené... Přísaháme. Já osobně se bez mučení přiznávám - mám v telefonu i šedivku. Chtěl jsem napráskat i jakou, ale teď zrovna žádný. Kdysi se mě někdo zeptal kolik jsem za to všechno co v telefonu mám utratil. A to mě donutilo si projít faktury z PlayStoru a spočítat to. Řádově jsem za aplikace/hry utratil částky v řádech tisíců korun. Ani se to nezdá a za aplikace i ve slevě se to nastřádá, ani nevíte jak.Ale k věci. Nedokážu si představit jak účině aplikace bránit a asi to hodně záleží na člověku, ale pokud hledám nějakou funkcionalitu, chci si ji vyzkoušet. Jenže pak se dozvím, že Lite verze kterou mám ji nemá... Protože je to pokročilá featura a je nabízená až v Pro verzi. Bohužel trial verze zatím každý vývojář nemá a co mi zbývá? Kupujete si někdo černé krabičky u nichž jen z obrázků (rozumněj screenshotů) asi tak odhadujete co v nich je? Já ne... A proto ke vší smůle vývojářů si najdu aplikaci "poléčenou".. No a jakmile si ji vyzkouším naplno rozhodnu se... Vyhovuje? Koupím... Nevyhovuje? Jdu ke konkurenci...Proč bych ku.va měl používat aplikaci, která se mi nelíbí? Jen proto že byla zadarmo? Chápu, že někteří nebudou s mým názorem souhlasit a mínuska se jen pohrnou. Ale chtěl bych vědět, zda vývojáři mají určité procento, z těch upirátěných kusů, které zohledňují. Myslím si, že určité procento lidí to dělá jak já... A upřímně se za piráta nepovažuju, jelikož pokud mi aplikace bude sloužit jak potřebuju, dám za ni i ty tři stovky, ktré jsou pro některé nepředstavitelně vysoká částka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 11. 2012 15:18

Osobně si aplikace kupuji pouze ve slevách a nebo výjimečně pokud je fakt nějaká pecka, ale neznám nikoho jiného co by si něco koupil. Všichni v okolí používají jen free aplikace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 11. 2012 13:59

Jsem rad, ze jsem se o ceskem vyvojarskem studiu dozvedel. Vzhledem k tomu, ze zvazuju nakup tabletu, urcite bych si vybral i nejakou hru z vasi produkce. Asi budu i vase cilova skupina, mam rad predelavky starsich her, uz se tesim na Z Origins na tabletu...a kdyby mi chtel nekdo udelat radost, naportuje mi na Android i Syndicate...o klasickych adventurach Sierry, Westwoodu nebo Lucasu nemluve, zatim se objevil jen Broken Sword.
Co bych uvital, by byla demoverze, kde by se dala ozkouset hratelnost a hlavne ovladani, precijen ne kazda hra se da na dotykovem displeji ovladat a na nekterych zarizenich treba nemusi fungovat. To jsou veci, ktere za 15 minut nemusite zjistit a pak si pripadate hloupe, ze jste dal peniza za neco, co nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2012 13:44

A Microsoftu piráti nevadí? Co by z toho Google měl? Na placených předpokládám reklama není, tak nic z toho nemá. A když se aplikace vrátí, tak vrací peníze a má z toho jen náklady za spotřebovanou elektrickou energii a opotřebovaný křemík. Tedy nic o co by stál. A čísla ukazují že iOS je jen fáma. Další střípek k tomu že ani na iOS nechtějí platit a všeobecně z celkových stažení 90% zdarma je další dílek do skládačky. Reálně zaplacených z těch čísel jsou na tom líp na Androidu. A jsou si vědomi hlavního problému. Marketing. Když je na jedné hromadě taková množství programů, tak je to jak výhra ve sportce prodat něco samovolně. Možná že vyhrát vyšší sumu ve sportce by bylo pravděpodobnější za stejné náklady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 11. 2012 13:10

Mám ios a jailbreak nemam...tzn vše kupuji... kupuji i hudbu na cd občas vyjímečně itunes a na pc mám taky všechen soft legálně... Dneska je to všechno fakt za pár korun... Si pamatuju jak lidi psali před časem, že až CD bude stát 200 a né 600 že si ho klidně koupí. MS office pro domácnost jsem sehnal asi za 800 s licencí na 3 pc, koupí ATF jsem podpořil české programátory atd atd... Pokud ten program používám tak mi příjde logické za něj zaplatit.... O mobilních aplikacích ani nemluvím... nejdražší stála 8€ a to aplikace pro geocaching od groundspeaku... Jinak cena kolem dvacky u velké části aplikací to je uplně "zadara"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2012 12:33

Přijde mi to nějaké divné. Nemáte spíš špatně nastavené Flurry? Prodáváme PHP editor pro iPad, už jsme prodali několik tisíc kusů po 10$ a ačkoliv jsme se objevili na torrentu a cílovka by měla být jailbreaku nejblíž ze všech, tak se s pirátstvím nepotkáváme.Možná je ve hrách situace jiná, ale i herní studia, která sleduju a s některými se znám, nikdy nezmínili žádný problém s iOS pirátstvím...tak vám nevím, buď máte neskutečnou smůlu, nebo něco děláte špatně...Když se na to koukám, tak mi přijde, že ten rip-off Dynablasteru zkrátka jen nenašel zákazníky a stáhli si ho jen jailbreakaři co stahují všechno, co se na fórech mihne a vypadá aspoň trochu k světu. To není vina platformy, ale marketingu. Zapracujte na tom, zatím o vás píšou jen piráti, chce to trochu práce a možná nějakou originálnější pecku do budoucna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 11. 2012 12:26

Piráti vytáhli Windows, vytáhnou i Android! Tak proč by to Googlu vadilo?Problém je v mentálním bloku autorů, kteří neudělali svou aplikaci dostatečně atraktivní, aby se vyplatilo uživateli ji zaplatit. Nesmíte přemýšlet o tom, jak ztížit situaci zlým pirátům, ale musíte řešit, jak odměnit hodné platící uživatele!Jakou přidanou hodnotu pocítí poctivý platící uživatel? To je ta KLÍČOVÁ OTÁZKA!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 11. 2012 11:57

používám věcí jak z warezu tak legálně zakoupené. Za opravdu užitečnou aplikaci jsem ochotny dat 100, třeba poweramp. Ten mimochodem má zabezpečení opravdu vymakane, bez rootu ho neprolomite. A i když jsem byl 2 týdny v zahraničí bez netu, tak mě nijak s licenzí neobtěžoval a stále fungoval.
Za hru jsem ochotny dat 30 kč, max. 50.
Další pro mě nepochopitelnou věcí pro je, ze na marketu se hlásí některé aplikace jako nekompatibilní, i když normálně pak na mém zařízení fungují. (třeba gta3 - i když ten má občas zaskub, NFS hot pursuit....) Tak mi pak ani nic jiného nezbývá.
Jinak doufám za možnost instalovat mimo play Store bude v androidu navždy, ne kvůli warezu, ale je spousta aplikaci které na playstoru z nějakého duvodu nemohou být a je potřeba stáhnout odjinud. Třeba YouTube Downloader Tubemate

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 11. 2012 11:54

Z těch čísel obecně je opravdu zle.
Ovšem jak vypadají ta čísla po týdnu/měsíci/dvou měsících? Warez poroste, to je jasné, ale jakým způsobem rostou legální kopie? Zaplatí vůbec vývoj/platy/servery/apod.?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2012 10:46

Dotaz pro vývojáře:
Proč není funkční model platba za spuštění? Hra ke stažení zdarma ale za každé spuštění hry zaplatí uživatel 1kč stržením z kreditu nebo z paušálu? Takový model se nedá zrealizovat?
Server ověří imei zařízení a vygeneruje náhodný odemykací kód pro danou "seanci". Pokud chce uživatel hrát tak potvrdí spuštění hry a strhne se mu částka za jedno spuštění.
Tohle by mě osobně přišlo reálnější než nákup hry za 100Kč nebo navigace za 1000kč apod.
Pokud prostě nejsem magor co paří každý den ale zahraju si jen občas tak jen občas zaplatím. Stejně tak navigaci potřebuju párkrát do roka. Nevadilo by mi zaplatit 10kč u navigace za jedno navigování. Ale 1000 či 1500 nedám a proto si to nekoupím a raději vozim v autě mapu.
Ceny který píšu sou jen příklad.Další možnost - najít sponzora který zaplatí vývoj hry + nějaký zisk výměnou za vloženou reklamu do hry - třeba zobrazování jeho produktů během hry nebo po dokončení levelu apod. To také není průchozí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2012 10:08

Pokud víte, kolik je warezáků (viz komunikace se serverem), proč je prostě neodstřihnete? Dají se zjistit IMEI telefonů, na které byla hra legálně stažena a naopak? Nestačilo by pak třeba každých 30s při hraní multiplayeru odeslat v paketu i IMEI a kontrolovat v jestli není na "blacklistu"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2012 09:18

Díky vývojářům za nahlédnutí pod pokličku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2012 09:04

Hru sem sice nehrál, ale z videa mě hned napadla myšlenka není kopírování starého dobrého bombermana taky tak trochu pirátství?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2012 08:29

Úvodem moc díky všem za názory, pokud se v diskuzi objeví další otázky nebo doporučení, rádi ještě zareagujeme. Pokud jsou tu nějací další mobilní vývojáři, kteří by byli ochotni se svěřit se svými zkušenostmi, nebo naopak probrat něco víc do hloubky, pojďte se zapojit do komunity herních vývojářů na fóru občanského sdružení České-Hry.cz, kterého jsme členem, rádi vás uvidíme :) http://www.ceske-hry.cz/forum/... ad cenotvorba (Gildiss, 007uživatel, ...) - ironií je, že na začátku jsme měli nižší ceny her, a pro CZ a SK hráče dokonce "vlastenecké" nejnižší možné ceny (pod 20 Kč). Přesto ale:
- se vždy našel někdo, kdo nám musel "vysvětlit", že ani za takovou cenu nemá zájem, viz třeba tato diskuze: http://smartmania.cz/bleskovky/deathmetal-hd-p... ...
- ty desítky tisíc warez stáhnutí vznikly ještě v době nízkých cen, takže to opravdu není ta hlavní příčina
- minimálně na americkém Play Store, kde se třeba DeathMetal pohyboval kolem 30. místa, zvýšení ceny pomohlo celkovému zisku. Tohle ale musí vývojáři velmi dobře zvážit spolu s marketingem, protože při rozjezdu je počet kopií důležitý pro umístění v žebříčcích. Je třeba dost škoda, že u Androidu není možné aplikaci dát nejprve zadarmo a teprve po nějakém čase zpoplatnit (jako je to možné u iOS). Technicky by to šlo zrealizovat in-app platbou, ale je to náročnější jak technicky, tak logisticky (stále se stává, že platby neprojdou, a občas člověk musí řešit situace, kdy uživatel koupí omylem. Sám jsem byl rád, když mi jeden vývojář vyšel vstříc a in-app platbu na 400 Kč, kterou odkleply mé děti ve hře, vrátil ;)). ad lepší ochrana (Peter Cipov, ...) - v článku je to stručně zmíněno, pro nás jsou hlavní důvody dva:
- samotné nás tyhle kontroly otravují, když dětem koupíme nějaké hry a každou chvíli jim (bez připojení k netu) něco nejde pustit, nebo se zobrazují otravné notifikace, tak už si tam další hry nekoupíme (Glu, Gameloft, ...)
- odstranění ochran, které nabízí Google (licensing service), je triviální. Implementace vlastních ochran od vývojáře je možná, ale kromě investovaného času to další efekt podle nás nepřinese. Populární titul se podaří vždy cracknout (znáte snad nějakou slavnou hru, která není na warezu?), o nepopulární ztratí warezák zájem a radši si ukradne něco jiného, ale ke koupi to nepovede.
Jako vedlejší efekt to může být u hry, která má serverový multiplayer, nebo in-app platby, ale ohýbat hru do téhle podoby jen kvůli omezení pirátství podle mě není správná cesta, tito uživatelé by to stejně nekoupili a naopak se omezí skupina těch platících, kteří si chtějí něco zahrát v klidu offline apod. Co se týče in-app plateb, tam byly dřívější odhady, že něco koupí cca 3 % hráčů. S nárůstem těchto typů her to údajně kleslo až někam k 0,3 % a velká herní studia mají často problém zaplatit vývoj i pokud je jejich hra featured na Store a má miliony stažení, na fóru CH máme odkazy na takové články. ad ušlý zisk - v rozhovoru s Filipem vůbec o ušlém zisku nemluvíme, naopak můj osobní názor je, že i při neprůstřelné ochraně by z těch desítek tisíc pirátů (jen DeathMetal už hraje přes 63 000 hráčů http://playito.com/piracy/)... přibylo jen malé procento prodejů. Vývojář s tím ale musí počítat jako s faktem třeba při plánování serverové kapacity (i z toho důvodu jsme se např. u toho lovu kachen zatím vykašlali na pokročilejší TOP tabulku se score a zobrazujeme jen jednu nejlepší hodnotu. Na iOS integrujeme standardní GameCenter, tam je to v pohodě, protože zátěž nebude u nás). Takže tento rozhovor určitě není třeba brát jako stěžování si, jen představení našich vlastních zkušeností, se kterými jsme ochotní se svěřit a tím třeba pomoci dalším mobilním vývojářům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 11. 2012 04:10

98% na iOS, tak to vylozene potesilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 11. 2012 01:56

Je to des.. A znam to i ze svyho okoli. Sam mam telefon rootnutej ale jen kvuli CM9 a lepsimu nastaveni. Veskery aplikace mam legalne koupeny. Ale kamaradka co si telefon sotva zvladne aktualizovat me porad prudi at ji poresim vsemozny aplikace a zdarma. Pritom sama vydelava solidni prachy! A uplne me rozsekala kdyz nedavno byl ten akcni tejden na marketu. Na obede ji rikam, ze ma konecne moznost si neco koupit fakt za hubicku (5kc) a ona me stejne poslala nekam, ze si to radsi necha stahnout od nejakho kamarada! Ale bude se klidne hadat, ze ji ma v hospode kazdej nechat 10% disko..protoze to je prej slusnost!!!
To bylo driv kecu, ze si ty hry na PC za 2tis nikdo kupovat nebude! A ze kdyby stali 200, tak by je koupil kazdej. Dneska stoji 20kc, muzete je mastit v autobusu a stejne se najde hromada vychcanku, co si to radsi nekde ukradnou! Doufam jen, ze vyvojari budou mit pevny nervy a nezacnou nas poctivi omezovat vsemoznejma ochranama:/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2012 01:01

Teda me to hlava nebere. V podstate cokoli krome navigaci stoji par korun... Jasne, deti nemaji kreditky, Cina je taky jasna, ale 98%? Je to smutny, spousta sikovnych vyvojaru se na to vyprdne a urcite se jich uz spousta vyprdla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 11. 2012 00:57

Dnes väčšina aplikácií potrebuje pripájať sa na net - komunikovať so serverom. Je taký problém logovať to a nedovoliť spustenie na viac ako 5 zariadeniach povedzme za mesiac? Resp. stačí, ak server nedodá želané dáta a potom je kradnutá aplikácia k ničomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2012 00:55

Bomberman a Arkanoid ... . No na ověřené hratelnosti se snad nic zkazit nedá . Ale za hříčky se platí rozhodně méně než 40Kč a nedivím se že na warezu publikum najdou .
Za ShadowGun ten dvojnásobek klidně dám a za pořádný dungeon nebo tahovku klidně taky....
Se střílením kachen však na mne už raděj nechoďte .
Vymýšlet cipoviny a kalkulovat ušlý zisk :( , ale díky za prezentaci tohoto úhlu pohledu na počítačové/telefonní piráty .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2012 00:41

Co na to říct. Ochrana by určitě šla udělat lepší. Ono kdo dnes pirátí na Androidu a nepřipojuje se na net? Alespoň vím, proč se každá aplikace připojuje. Šmíruje odkud jsem a posílá to všem vývojářům na světě. Taky humus. Proto mám firewall.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 11. 2012 00:37

To se někomu vyplatí pirátit hru za 40kč? Nad těmi čísly žasnu, od doby, co jsem z Windows 6 přesedlal na Android jsem každou aplikaci stáhl pouze z Marketu/Play - buď freeware nebo zakoupenou - ceny jsou přijatelné a platba probíhá velmi jednoduše. Ani by mě nenapadlo něco pirátit.. To samé mohu říci asi o 10 lidech v mém okolí, co mají Androida a o dvou, co používají iPhone..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor