Playman BeachVolley 3D: střapatý fešák volejbalistou (recenze javové hry)

Sérii Playman můžeme označit za fenomén, který nemá v oblasti mobilních her schopného konkurenta. Nenajde se snad nikdo, kdo by se nazýval mobilním hráčem, a přitom nezažil žádné z Playmanových dobrodružství. Střapatí sportovci se tentokrát vrhli na plážový volejbal a to nově ve třech rozměrech!

Řekneme Mr. Goodliving, odpovíte Playman. Jinak to ani nejde. Ať si o kvalitách titulů firmy Mr. Goodliving říká kdo chce co chce, ať už recenzenti dávají sebevyšší hodnocení, pokaždé to dopadne stejně. Mluví se jen o Playmanovi. Není tedy divu, že bylo s nadějemi očekáváno i další pokračování série. To slibovalo prakticky všechno, s čím jsme mohli počítat u předchozích dobrodružstvích populárního sportovce: vylepšenou grafiku, k dokonalosti vyvedenou hratelnost a hlavně nové sportovní odvětví. Naštěstí ale nezůstalo jen u slibů. Realita je přesným odrazem toho, co jsme očekávali.

Hop sem, hop tam

Playman se ve své nové hře vydává na písečné pláže. Tradičně ale nebude zahálet a hlavní slovo v jeho dobrodružství bude mít sport. V tomto případě jde konkrétně o volejbal dvojic. Na displejích telefonů je to stejně jednoduché jako ve skutečnosti: na jedné straně stojí dva strapáči z Playman týmu, na protější straně sítě jsou borci z celého světa. Cílem je vítězství. Musíte přehazovat míč přes síť tak, aby jej soupeř nechytil. Krom útoku je nezbytně nutné myslet také na zadní vrátka a odvracet pokusy protivníka.

No není to fešák? • hra je plná akce… a hlavně smečí • v zájmu týmu je někdy nutné obětovat i zdraví

Vše je samozřejmě maximálně přizpůsobeno pro mobilní telefony. Hrací plocha je rozdělena na čtyři pole – každý z hráčů se pohybuje na dvou (jedno pole u sítě pro útok, druhé vzadu u čáry). Vy ovládáte oba volejbalisty naráz. Prvního prostřednictvím jedničky (pohyb dozadu) a trojky (dopředu), druhého skrz čtyřku a šestku. Pohyb hráče zde jde ruku v ruce s přihrávkou. O tu se tedy nemusíte starat, hra automaticky přihrává spoluhráči do volného pole. Po dvou nahrávkách už ale musíte míč přehodit přes síť. K tomu slouží (pro oba vaše borce) tlačítko pět. Po jeho zmáčknutí váš hráč vyskočí a „zasmečuje“. Tedy v ideálním případě. Stejně jako ve skutečnosti totiž musíte dbát na správné načasování. Pokud vyskočíte příliš brzy, míč nemusíte ani trefit. Naopak v případě, že se do výskoku dostanete pozdě, skončí vás pokus v síti.

V jednoduchosti je síla

Ovládání je opravdu velice jednoduché. Sedne do ruky každému už po několika málo zápasech, což je ostatně rys společný pro všechny Playmany. Po chvilce se dokonce naučíte i různé triky a zjistíte, že hra není pouze o dvou pohybech (k síti / od sítě) a smeči. Můžete třeba blokovat. Stačí v příhodný moment vyskočit – míč se ani nemusí dostat na vaši část hrací plochy a už se vrací zpět k soupeři.

Jména pláží vám budou známá, nechybí Miami ani Waikiki • někdy je situace na hrací ploše opravdu nepřehledná • grafika je kouzelná a v pohybu vypadá ještě lépe!

Podobně jednoduchý je servis – podáváte do stejného pole jako je to vaše. V omezeném časovém limitu se musíte rozhodnout, do kterého ze čtyř nabízených políček míč vyšlete. Opět je to pouze otázka cviku, takže počáteční neúspěchy rozhodně nebudou provázet celou hru. Stačí pozorně trénovat a z outů se rázem stanou esa.

Pláže celého světa, spojte se!

Cílem celého vašeho snažení je samozřejmě vítězství. Zpočátku si vystačíte s několika výhrami v jednodušších zápasech, časem se ale propracujete až do světové elity. V praxi to znamená hned několik turnajů a soupeřů, přičemž každý je unikátem. Jednotliví soupeři se liší v několika podstatných aspektech (i vy se vyvíjíte z amatérů), stejně tak hřiště. V každém koutě světa potkáte někoho jiného, o to budou souboje napínavější a lákavější. A hrací doba delší…

Playman BeachVolley 3D neomrzí ani po stránce vizuální. Jak už ono kouzelné „3D“ v názvu napovídá, hra je kompletně ve třech rozměrech. Říká se sice, že méně je více – v tomto případě je však rozdíl mezi dvourozměrnou verzí (která je také v distribuci) a tou trojrozměrnou výrazný. Zatímco 2D je svým způsobem ohrané a nikoho nepřekvapí, 3D verze každému vyrazí dech. Na poměry mobilních telefonů je grafika úžasná a v současné době nemá konkurenci. Jistě, prostředí nemůže být zcela detailní (třeba v publiku sedí jen hrstka nadšenců, kdežto v reálu by byly tribuny naplněny k prasknutí). Přesto má BeachVolley před svými konkurenty velký náskok. Stačí se podívat na okolní obrázky.

Takhle vypadá 2D verze

Pokud máte dostatečně výkonný telefon, neváhejte o novém Playmanovi ani sekundu. Očaruje vás díky své dokonalé grafice takřka okamžitě, aby si vás potom k sobě upoutal i působivou hratelností. Majitelé starších přístrojů sice nemohou očekávat tak skvělý vizuální kabátek – ani oni však nebudou ochuzeni o dlouhotrvající zábavu. Playman BeachVolley je hrou, která se zavděčí snad každému.

Koupit hru přes SMS pro ČR
cena 79 Kč
napište JAVA MM 1072 a odešlete na číslo 9001179

Koupit hru přes SMS pro SK
cena 80 Sk
napište JAVA MM 1072 a odešlete na číslo 7009

Nabídku zajišťuje Redboss, cena je včetně DPH. K ceně je nutné připočítat náklady na stažení prostřednictvím WAPu Za službu pro ČR odpovídá ATS s.r.o. Praha a pro SK Teltex s.r.o. Bratislava

Hru lze spustit na většině telefonů s podporou Javy, seznam podporovaných telefonů najdete zde

V případě jakýchkoliv potíží se stažením či samotnou hrou se prosím obraťte na náš email: helpdesk@redboss.cz, reklamační formulář případně na náš telefon +420724329161, kde Vám ráda pomůže naše spolupracovnice Romana.

Diskuze (1) Další článek: Sony Ericsson W850i: švédsko-japonská vysouvací premiéra (první dojmy)

Témata článku: , , Play, F +, Str, Volné pole, Vole, Plná akce, Fešák, Sportovní odvětví, PLA