Podíly mobilních operátorů na B2B trhu

Informace z tohoto článku pochází z rozsáhlého kvantitativního výzkumu agentury Digimark, kterého se zúčastnilo 3010 respondentů z řad českých firem.
Podíly mobilních operátorů na B2B trhu

Výzkum byl realizován v říjnu 2002. Respondentům byla položena následující otázka s možnostmi odpovědí:

Kdo je mobilním operátorem pro Vaši firmu?

  • neuvedeno
  • využíváme služeb více operátorů
  • Eurotel
  • T-Mobile (Paegas)
  • Oskar

Klepněte pro větší obrázek

Na těchto grafech vidíme celkové rozložení B2B trhu. Grafy vlevo obsahují i firmy, které uvedly, že používají služeb více různých mobilních operátorů, jde tedy o celkové rozložení trhu podle výsledků výzkumu. Grafy vpravo představují podíly operátorů pouze mezi firmami, které využívají služeb jednoho operátora.

Klepněte pro větší obrázek

Jak je vidět z trendových grafů, Oskar nadále zvyšuje svůj podíl na B2B trhu. Největší propad můžeme vidět u Eurotelu - 9% oproti loňskému roku. T-Mobile mírně rostl – asi o 4%. Pozvolna také klesá počet firem využívajících služeb více operátorů.
Nyní si ukážeme trendy u jednotlivých operátorů podle počtu zaměstnanců.

Klepněte pro větší obrázek
 

Z grafů je vidět, v jakých segmentech se daří Oskarovi sbírat zákazníky na úkor svých konkurentů. Celkově se dá říci, že Oskar je ve svém růstu úspěšný podle obratu ve všech segmentech, ale největší růst zaznamenal u středně velkých firem, takže je jeho pozice u malých a středních firem již vyrovnaná. Eurotel ztrácí na všech frontách, překvapivě méně u nejmenších firem než u firem středních.


 

Témata článku: Ostatní

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Zizi 15. 1. 2003 17:52:54

    Nadbíhání firemním zákazníkům je jedna z mnoha...

  • Milan Stastny 15. 1. 2003 14:16:42
    U firemnich zakazniku je ale vetsi pravdepodobnost cross sellingu - volaji...
  • Jan 15. 1. 2003 13:31:38
    Z pohledu generovaného zisku musí být opečovávaný firemní zákazník...

komerční sdělení

Komerční sdělení