Podíly mobilních operátorů na B2B trhu

Diskuze čtenářů k článku

Jan  |  15. 01. 2003 13:31

Z pohledu generovaného zisku musí být opečovávaný firemní zákazník volající v rámci VPN za korunu rozhodně měně přínosný než skupina přeplacenkářů  se stejnou tržbou. Vždyť mají hovorné až 10x dražší. Přitom už z podstaty technického rešení GSM sitě vyplyvá, že je úplně jedno, jestli tržby pocházejí z jedné hodně volající SIM karty nebo z většího počtu méně aktivních. Nadbíhání firemním zákazníkům je jedna z mnoha manažerských chyb, které se v poslední době v tomto segmentu staly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Stastny  |  15. 01. 2003 14:16

U firemnich zakazniku je ale vetsi pravdepodobnost cross sellingu - volaji sice za korunu, ale jeste pouzivaji wap, gprs a dalsi sluzby. Predplacenkari obcas zavolaji, posilaji sms a pouze zanedbatelny zlomek z nich pouziva dalsi sluzby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zizi  |  15. 01. 2003 17:52

Nadbíhání firemním zákazníkům je jedna z mnoha manažerských chyb, které se v poslední době v tomto segmentu staly


To snad ani nemuzete myslet vazne.

 Ano, firemni zakaznici volaji hodne mezi sebou a za levno (nase firma ma cca 43% casu provolano v ramci VPN). Ovsem i tech zbylych 57% tvori ve financich nemalou sumu. Jenze u firemnich zakazniku ma operator vyhody, ktere urcite prevazi vami opevovane predplacenkare

- mesicne ma jisty pausal z kazdeho mobilu, i kdyz nevyuzije zadnou dalsi sluzbu (a to neni nezanedbatelna castka, u nas napr. tvori pausaly temer 50% faktury, a to jsou vsechny optimalizovane tak, aby kazdy celkem platil co nejmene). U predplacenkaru nema zadny penize jisty, jen ten kredit, ktery ale muze mit treba jen jednou za rok.
- Firma bude skoro jiste vyuzivat ruzna zvyhodneni jako HIT apod. takze ma operator dalsi jistotu - smlouvu na dobu urcitou.
- Vzhledem k vetsimu poctu cisel je pro kazdou firmu prechod k jinemu operatorovi nakladna zalezitost, kterou je potreba velmi dobre uvazit a spocitat, zda se vubec vyplati. Takze pokud operator "zahackuje" firmu s aspon 10-ti cisly, ma velku jistotu, ze ta firma u nej zustane dlouho (takze se mu nekolikrat vrati vsechny naklady spojene se ziskanim firmy). Kdezto predplacenkar muze dneska volat s Twistem, a zitra uz s Oskartou.
- Zamestnanci s firemnimi mobily se budou snazit pouzivat (prosadit) stejneho operatora i svym blizkym (rodina, pratele), takze tak operator ziska dalsi zakazniky, trebaze vetsinou predplacenkare. (A napr. TMO pravidelne nabizi zvyhodnene (az o 50%) Twist sady pro zamestnance).
- A firemni uzivatele budou vice vyuzivat doplnkove sluzby, jako je WAP, GPRS (internet), Informacni SMS, Asistenty apod. Cili sluzby, ktere preplacenkari pouzivaji (az na vyjimky) jen minimalne.

Z dlouhodobeho hlediska jsou tak firemni zakaznici pro operatora jistota prijmu, kterou mu predplacenkari nemuzou v zadne pripade poskytnout.

A proc Eurotel prichazi o firemni zakazniky? Protoze ti druzi uz nabizi srovnatelny komfort sluzeb (a TMO ma ten komfort pro firmy zatim lepsi nez Oskar, hlavne pruznost zmen ve VPN, Locator apod.) za mnohem priznivejsi ceny, takze se naklady na prechod od ET jinam vrati v relativne kratkem case.

Zizi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majklik  |  15. 01. 2003 13:10

Oskar může říkat asi toto:

Staneme se jedničkou a jí zůstaneme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pvecek  |  15. 01. 2003 08:20

Oskar do tohoooooooo!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor