Pohled zpátky: snížily se ceny za volání či nikoliv?

Diskuze čtenářů k článku

sweb.czm25  |  28. 12. 2001 15:53

Poznámka redakce: tento příspěvek propagoval podvodnou nabídku a proto byl vymazán. Původně jsme k němu chtěli připsat jen upozornění, že jde o podvod, ale z technických důvodů to nebylo možné. Pro představu uvádíme začátek příspěvku.


Nejedná se o žádný špatný vtip, ale o zcela vážnou a funkční nabídku,
která opravdu funguje. Po jejím zprovoznění nastane opravdový mobilní
ráj a to nejen pro náruživé pisaly SMS zpráv (kterých budete moci
odeslat neomezené množství a kredit zůstane nedotčen, protože budou
všechny zdarma!), ale také hlavně pro volání, kde se průměrná cena v
sítích za minutu hovorného pohybuje cca okolo 6ti korun, ovšem
využijete-li této služby, tato cifra se zmenší na 40 haléřů! ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  29. 12. 2001 01:19

to redakce: Diky, uz jsem vam chtel psat co se to tu vystavuje, faktem je ze to bylo napsany hodne dobre a vicemene bez hrubek a to se u podvodniku vetsinou nestava.

Dan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Moravec  |  27. 12. 2001 19:00

Kde je napsano, co ten graf znamena ??? Takhle muzu pouze hadat. Pojmenovani osy: "CENA" je krajne nekonkretni.

J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  27. 12. 2001 09:54

Pekne srovnani financniho zatizeni rozpoctu firmy v zavislosti na zvolenem operatorovi - docela by mne zajimalo vyjadreni tiskovych mluvcich...

Jen mne v clanku zarazila zminka o tom, ze firmy nerady pouzivaji pre-paid karty - myslim, ze jde o nesmysl a ze neni mozne takto pausalizovat. Samozrejme, ze predplacenku nebude pouzivat vetsina zamestnancu firmy, ale sve misto urcite ma, konkretne vim o nekolika firmach, ktere svym zamestnancum dali pre-paid a jednou za cas jim davaji kupon. Telefon mohou pouzivat i pro osobni ucely, ale co provolaji nad obdrzeny kupon, plati ze sveho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurio  |  27. 12. 2001 20:50

Operátoři by radši tarifáře, ale i o předplacené mají zájem. Stačí se podívat, kolik mají za příchozí hovor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  28. 12. 2001 00:14

Pre-paid karty ani nejdou zahrnout do nákladů v účetnictví, takže bych řekl, že pre-paidy zůstávají soukromou záležitostí. Já si dost dobře nedokážu např. v naší firmě představit pre-paid, když má s Euroteletem uzavřenou individuální smlouvu a volání v síti je za 1,- korunu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  28. 12. 2001 09:46

Proc by pre-paid karty nesly zaradit do nakladu???

A je samozrejme, ze takove reseni nezvoli firma, ktera ma vyhodnejsi volani, nez je obvykle. Na druhou stranu, pokud firma ma 20 zamestnancu, z nichz je treba 5 potreba mit na telefonu, ale prakticky nepotrebuji volat, je predplacenka nejjednodussi reseni, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  28. 12. 2001 10:06

Jednak setreny kupon neni danovym dokladem a za druhe proste vim z praxe, ze to bernak proste nebere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  28. 12. 2001 10:32

Tak to tam nekde u vas mate divne "bernaky" - nejsou nejaci divni???

Dokladem do ucetnictvi je doklad o koupi (paragon atd.), prip. danovy doklad (pro platce DPH) a bernak muze maximalne polemizovat o tom, zda jde o ucelne vynalozene naklady (tzn., zda byly pouzity k vytvareni zisku a zda tudiz lze tyto naklady odecist od hrubeho zisku) - v praxi jsem to ale dosud nepotkal (navic, ma-li firma rocni obrat nekolik milionu, pak par tisic obvykle nehraje valnou roli).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pop  |  28. 12. 2001 11:08

Nedá mi, abych se nepřipojil a nevyjádřil souhlas s Mowlou. Považovat kupón za daňový doklad je samozřejmě nesmysl - to je stejné jako natankovat plnou nádrž a po vyjetí se od berňáku dozvědět, že prázdná nádrž není daňovým dokladem - pěkná konina. Daňový doklad je faktura nebo paragon nebo jiný účet splňující podmínky stanové pro daňový doklad, které jsou v kterémsi zákoně - snad o účetnictví, nevím přesně. A jinak nevidím jediný důvod, proč by nemohly být nakoupené kupóny být uznány jako náklad. Pokud by berňák argumentoval použitím pro osobní potřebu, tak není rozdíl mezi kupónem a tarifem (akorát cena bude jiná.)

Samozřejmě pokud dáš do šanonu setřený kupón místo faktury a pak s ním máváš daňovému kontrolorovi před nosem s tím, že je to tvůj náklad, tak se ti buď vysměje nebo na tebe pošle docenta Chocholouška .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  28. 12. 2001 13:23

S tím kupónem to samozřejmě byla nadsázka Ale spoustu lidí si dává do nákladů i zlaté řetězy, ale když se na to potom přijde, to je mela. Jedná se o berňák v Českých Budějovicích a opravdu s tím problémy byly.

To, že to jde, jsou stále jenom teorie. Jsou to neprokázané výdaje, lépe řečeno není prokázáno, že bylo s tímto kupónem voláno z Vašeho telefonního čísla a nebyla s ním dobita SIM karta třeba Vaší dcery. Zatímco u smlouvy, tarifu a následných vyúčtováních není dohadu. Opravdu jsou tu dost přísní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  28. 12. 2001 13:43

No - jde o to, ze znam firmy, ktere to praktikuji uz nekolik let a pozitivne vim nejmene o jedne, ktera prosla kontrolou financaku. Problemy meli, ale s necim uplne jinym (prokazovani, zda nakoupene pohonne hmoty opravdu projezdily jejich nakladace a nebo majitele ve vlastnich autech) - FU OV.

Holt kazdy financak ma svoje mouchy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  28. 12. 2001 11:34

No setřenej kupón opravdu nejni daňovej doklad, ale je normální že se dávaj ke kupónům Faktury - daňový doklady...alespoň tady kde dělám. Takže to berňák brát musí a bere....znám pár lidí co předplacenky dávaj do nákladů a v pohodě... dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mali  |  30. 12. 2001 16:41

Znam dost firem, ktere bezne zarazuji platby za kupony predplacenek do ucetnictvi bez nejmensich problemu. Nevidim duvod, proc by mel bernak delat problemy.

V lete jsem pracoval dva mesice pro farmaceutickou firmu a ta po nas vyslovene vyzadovala pouze ucetni doklady za zakoupene kupony. Daleko vetsi problemy by totiz udajne mela se zarazovanim faktur za tarify do sveho ucetnictvi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  27. 12. 2001 09:13

Vstup třetího operátora byl jednoznačně prospěšný, jak autor píše urychlil zavádění nových služeb, ceny šly dolů a hlavně zavedl nějakej pořádek v tarifech, už i Paegas udělal trochu řád v tarifech a nemá X pásem (jako dosud u TWISTu)  dejv

PS. Jen aby to s cenama nešlo nahoru až přijde na řadu UMTS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor