Pohřběme mýtus manažerského mobilu

Mobily už delší dobu rozlišujeme na manažerské, tedy pro práci a firmu, „lowendy“, tedy pro rodinu a děti, a stylové, s nimiž si neuděláte ostudu. Používá ale manažer svůj manažerský mobil tak, aby jej zcela využil? Nebo jen volá a občas pošle zprávu?
Pohřběme mýtus manažerského mobilu

V mnohých diskusích na MobilManii čítám neustále to samé: mobil nemá Bluetooth, nechci ho. Mobil nemá pořádný kalendář, nechci ho. Mobil nemá úkolovník, nechci ho. Mobil neumí filtrovat hovory, nechci ho atd. Po určité době se vytvořil jakýsi mýtus manažera, což je člověk, který potřebuje všechny funkce mobilu, a přesto mu stále bude něco chybět.

Mezi manažerské funkce patří:

  • velký telefonní seznam s více položkami k jednomu jménu,
  • velký kalendář s možností upozorňování,
  • úkoly,
  • infračervený port a Bluetooth pro připojení k počítači nebo kapesnímu počítači,
  • poznámky,
  • Java a velké paměť pro aplikace,
  • datové přenosy GPRS, případně HSCSD,
  • hlasový záznamník.

Kdo je vlastně manažer? Podle diskusí se zdá, že je to člověk, který potřebuje k práci nejmodernější technologie, bez kterých není schopen udělat ani krok. Ve svém okolí znám mnoho manažerů, ale datové přenosy či synchronizaci s počítačem nepoužívá nikdo. Mobil používají prakticky jen k volání. Ze 79 lidí, kteří v naší firmě mají mobil, použilo v lednu GPRS pět lidí, WAP čtyři a vytáčená data dva. Ano, do této skupiny patří i redaktoři Mobilit a MobilManie.

Je tedy termín „manažerský mobil“ správný? Neměli bychom místo něj používat raději pojem „mobil pro náročné uživatele“? Vždyť mnozí z vás využívají mobil na sto procent, surfují přes mobil po internetu, hrají s Javou, čas si organizují v mobilním kalendáři apod., a přesto nejsou manažeři. V redakci máme za to, že manažerské mobily bychom měli navždy pohřbít.

Naše diskuse čeká na vaše názory: Jaké mobilní funkce používáte? Myslíte si, že pojem manažerský mobil je správný?

Témata článku: Ostatní, Manažer, Mobil