Polopatě: jak funguje GSM bankovnictví

Diskuze čtenářů k článku

Rafter  |  14. 12. 2004 09:35

Nebylo by na skodu srovnat sluzby a ceny GSM bankingu. Cena za zrizeni, nebo provozovani sluzby neni jedine srovnavaci hledisko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  14. 12. 2004 09:53

...hlavne kdyz uvedene udaje jsou vic nez zjednodusene. Mam ucet u eBanky a podle clanku jsem se lekl, ze mi zapomneli za minule roky odecitat 50,- mesicne - ted pred Vanoci bych to nechtel doplacet

Nastesti je to samozrejme uplne jinak... Tech 50,- je u nejnevyhodnejsiho programu a navic je tam v cene GSM banking i Internet banking, kde muzete delat VSECHNY operace krom tech nekolika manipulaci, u kterych musite byt pritomni osobne. Napriklad vyzvednuti VISA karty, ta jeste e-mailem nejde

No je videt, ze takove clanky maji zakladni hodnotu v tom, ze donuti cloveka po ranu premyslet a nebrat vsechno doslova jenom proto, ze to nekdo placnul na web. Predpokladam totiz, ze i ostatni banky maji vic moznosti, nejen eBanka, kterou znam ja.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mil  |  14. 12. 2004 12:02

Ono i to technicke reseni s sifrou jak je zde popsano je mirne (ja bych rekl hodne) zavadejici. Tak napr. u ET je to trochu jinak - tam mate aplikaci od ET nikoliv od banky - sifru mate take od ET takze prikaz poslete k operatoroj a on ho dekoduje a nejakym spusobem doruci do banky(nic extra bezpecneho - pokud neverite operatoroj) ale nadruhou stranu muzete mit vice uctu u ruznych bank na jedne SIM pod jednim heslem - neco za neco. Popsane reseni s aplikacemi od bany je od TM. Reseni jake ma askarek neznam.
Nebo mne nekdo vyvede z omylu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Džordž  |  14. 12. 2004 13:02

Vyvest z omylu by nas mel pan Snasel - on nas prece tim clankem chtel poucit, ne? Tak do toho, a pekne polopate

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrh  |  14. 12. 2004 15:35

Tak to se tedy seredne pletete, sifrovaci klice jsou ulozeny na SIM karte uz od vyrobce, ktery je predava primo bance, operator s nimi vubec neprijde do styku. V soucasne dobe vsichni operatori pouzivaji univerzalni bankovni aplikaci na SIM karte, ktera umoznuje praci s vice bankami soucasne. Po sepsani smlouvy s bankou vam banka posle specialni aktivacni SIM Toolkit zpravu, ktera aktivuje polozku banky v hlavnim menu a nastavi dalsi konfiguracni udaje. Sifrovani pak probiha pomoci 3DES v rezimu CBC, pouzivaji se dva 64bit DES klice. Pro zvyseni bezpecnosti obsahuje SIM Toolkit zprava take vetsinou digitalni podpis a vstupni a vystupni citace, ktere zarucuji spravne poradi zprav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
robot  |  15. 12. 2004 14:24

Vstupni a vystupni citace zajistuji nejen spravne poradi, ale zejmena neopakovatelnost zprav. Diky tomuto opatreni neni mozne zachytit zpravu a poslat ji opakovane.
A jeste upresnuji: sprava neni chranena digitalnim podpisem (tento nazev spada do oblast PKI) ale tzv. kryptografickym kontronim souctem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Džordž  |  14. 12. 2004 02:13

Nic, prave, ze nic. Na rychlo shromazdene zakladni udaje o sluzbe a z rychliku podany strucny vyklad. Dekuji pekne, ale tohle je k nicemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada, Lada  |  14. 12. 2004 05:18

Máš pravdu.
Taky si říkám, když vidím v televizi starší film, že už je starý deset, dvacet, třicet, ... sedmdesát let a ti tupci jej promítají pořád stejný. Proč je opakovat? Vždyť už jednou promítány byly. A když už je opakují, tak proč je neupraví, aby v nich bylo pokaždé něco nového? Totéž si říkám, když vyjde dotisk či nové vydání nějaké knihy. Copak ten autor je tak neschopný, že nedokáže do dalšího vydání napsat něco nového, ať čtenáři nemusí číst pořád totéž?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
babka  |  14. 12. 2004 09:40

no to je problem Metuzalemu, ze vsechno jiz znaji...Mladsi se taky neco chteji dozvedet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  14. 12. 2004 11:34

" Totéž si říkám, když vyjde dotisk či nové vydání nějaké knihy. Copak ten autor je tak neschopný, že nedokáže do dalšího vydání napsat něco nového, ať čtenáři nemusí číst pořád totéž?"
To je totiz pro ty kdo knihu jeste neznaji - pro ne aby meli rovnez knihu po obsahove strance stejnou ja ko ty. Stejne jako ty filmy - pokud jsou stale dobre - radi se podivaji lide, kteri je nevydeli,nebot treba v dobe minuleho uvedeni byly jeste treba kojenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FastIkarus (novy)  |  14. 12. 2004 17:34

He, tady jsem se fakt nasmál, víš co je ironie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
myska  |  14. 12. 2004 19:40

Máš recht, né každý stihne fšechno hned při prvnim vydání či promítání...zajímalo by mě, jestli Lada,Lada taky nadává na to, když slyší pořád stejný písničky a že se nemění...vsadím boty, že některý poslouchal už minimálně 2x,6x...100x a možná i 1000x a to dokonce i dobrovolně a vůůůůůůůůůůbec mu nevadilo, že se nijak nemění...nebo že by mu i zde vadila neschopnost zpěváků a skladatelů přijít na něco nového ? Kdož ví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor