Včera do redakce dorazil nový navigační přístroj: Route 66 Chicago 7000. Je to první přenosná navigace se značkou Route 66, byla uvedena loni v září a dnes je už v prodeji. Celkem existují čtyři modely, které se liší pokrytím a podporou RDS-TMC. Testujeme Chicago 7000 s mapami východní Evropy a s anténou pro dopravní zpravodajství v krabici. Východní Evropa je ale možná silné slovo. Nejlépe je pokryto Česko, Polsko a zbytek jsou jen průjezdní silnice. Protože Route 66 používá mapy Navtequ, dokonalá bohužel není ani Česká republika. I když je to o hodně lepší než dřív a myslím, že podle Chicaga bude možné jezdit.
Test navigátoru Route 66 Chicago připraví kolega. Já jsem přístroj včera pouze „přebalil“ – vyfotil, přidal parametry do katalogu autonavigací a novinku pořádně osahal. Neměl jsem příležitost vyzkoušet ji v autě, tak jsem se alespoň prošel s Chicagem v ruce. Přesto jsou následující první dojmy spíše jen papírové, pro celkové hodnocení počkejte na recenzi.
Route 66 Chicago 7000: ve zkratce |
cena |
10 299 Kč |
typ navigace |
přenosná navigace |
rozměry |
132 × 91 × 22 mm |
hmotnost |
210 g |
GPS přijímač |
Sirf Star III, 20 kanálů |
displej |
95 × 54 mm, 480 × 272 bodů, 65 tisíc barev, aktivní, TFT, dotykový |
paměť |
paměťová karta (SD) |
mapy České republiky |
Navteq |
mapy Slovenska |
Navteq (v podstatě pouze hlavní tahy + Bratislava) |
3D zobrazení mapy |
ano |
česká nabídka |
ano |
česká hlasová navigace |
ano |
doprava RDS-TMC |
standardně |
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací |
Co se mi líbí
- Výborný displej: odhaduji, že je úplně stejný jako na Garminu Nüvi 660. Je velmi jasný, velký, širokoúhlý, s jemným rozlišením.
- Uživatelské prostředí: atraktivní design, barevné ikonky (ale hluboko v nabídce najdeme i nudné dialogy).
- Zdá se, že navigace bude přehledná; lze třeba také zvolit, jestli stavový pruh bude dole nebo na boku displeje.
- Práce s POI: nastavení varování, zobrazení na displeji. Určitě bude možný i import, jen je nutné připravit soubor CSV v potřebném tvaru.
- Možnost uživatelského nastavení barev: symbolů, silnic, ploch.
- Lze nastavit mnoho průjezdních bodů na trase.
- Řidič může nastavit svoji rychlost. Tohle jsem zatím nikde jinde neviděl. Lze nastavit průměrné rychlosti na jednotlivých typech komunikací a toto nastavení se potom používá při plánování trasy. Uvidíme, jaké budou praktické zkušenosti s touto funkcí.
Co se mi nelíbí
- Je to přístroj na platformě Windows CE. S tím jsou spojeny určité prodlevy u některých operací. Během několika hodin práce jsem setkal i s chybou Fatal Application Error, ukončením aplikace a následnými problémy při spuštění. Nakonec pomohlo několik vynucených resetů.
- Mapy Navtequ: jsou už mnohem lepší, než byly dřív, ale na Tele Atlas v České republice stále nemají. Slovensko je zpracované tak bídně, že pokrytí mu raději v katalogu navigací vůbec neuznáváme.
- Mapu je nutné aktivovat na webu, což se mi zatím nepodařilo. Každou chvíli se proto upomíná o aktivaci.
- Route šedesát šest: Chicago při spuštění způsobně pozdraví, ale česká výslovnost „route šedesát šest“ (čtěte, jak vidíte) mi ježí chlupy na zádech.
- Nelze zadávat cíl v podobě souřadnic nebo křižovatek silnic/ulic.
- V balení není síťová nabíječka, doma je nutné nabíjet z počítače prostřednictvím USB kabelu.
Fotografie Route 66 Chicago 7000
Ukázky několika displejů