Předvánoční šílenství aneb obrázky pod každý stromeček?

Rozdělení ovčích stád a jejich zainteresování na vánočních příjmech mobilních operátorů se snaží zmapovat právě tento čtvrteční článek. Ukážeme vám, kdo a proč si chce nechat řádně zaplatit za vaše nadpozemské slasti.
Předvánoční šílenství aneb obrázky pod každý stromeček?

Podíváme-li se na chvíli kolem sebe, jsme všemi možnými způsoby masírováni a je nám vnucován fakt, že bez barevných displejů a mobilních digitálních fotoaparátů nemůžeme existovat již ani o minutu déle. Po shlédnutí některé z těchto reklamních kampaní může člověk dokonce nabýt pocitu, že bez barviček a foteček vlastně ani nežije.

Klepněte pro větší obrázekProč je tomu ale tak? Jsme skutečně uzavřeni nudnou a neprorazitelnou skořápkou monochromatického stereotypu? Září nám jako spásné světlo nad vzdáleným obzorem oslnivě barevná duhová záře? Zdá se, že by stačilo pouze natáhnou ruku, stisknout a již nepustit...

Houfem ovečky...

Ano, ano, ano. Blíží se jeden z komerčně nejúspěšnějších svátků každého roku - vánoce. Zatímco dříve byly vánoce skutečnými svátky klidu a pohody, při kterých se rodiny scházely za dlouhých zimních večerů, dnes jsou především jedinečnými žněmi všemožných obchodníků, obchodních řetězců a podnikatelů. A mobilní operátoři jsou přeci také jenom podnikatelé.

Minulé vánoce se všichni tři operátoři snažili nalákat do svých stád co nejvíce poslušných platících oveček - tedy především těch, které ještě k žádnému ze stád nepatřily. Dnes je ale situace trošičku odlišná - salaše jsou již obsazeny, ovečky rozděleny a případné tulačky přebíhající z jednoho stáda do druhého tržby příliš nezachrání.

Nezbývá tedy nic lepšího, než najít způsob, jak ze svých poslušných stádeček dostat co nejvíce peněz za mobilní služby. Ale jak to provést? Je nad slunce jasné, že zvyšování poplatků za již zaběhnuté služby je poměrně kontraproduktivní.

Kupte si je všecky...

Proč tedy nevyužít nabídky výrobců mobilních telefonů (ti si také nejvíce novinek schovávají právě na konec roku), jejichž příjmy jsou generovány podle stejného schématu? Ano! Dáme lidem něco, co ještě neměli - a protože se jedná o naprostou novinku, necháme si ji také náležitě zaplatit. A budeme se mít všichni dobře...

Teď již zbývá pouze maličkost - rozpoutat masivní reklamní kampaně s měnícími se chameleóny, sněhovými vločkami skládanými po vzoru tetrisových her či tenisovými hvězdami hledajícími (poněkud kuriózně) jeden druhého. Vždyť kdo by nechtěl malý mobil s barevným displejem, že?

Ovšem nejen reklamní kampaně jsou něčím novým. Protože jsou prozatím kvalitní barevné mobily s vestavěnými fotoaparáty příliš drahé, nehodí se příliš do předplacených sad; vždyť zatím téměř nikdy nepřekročila cena předplacené sady magickou hranici deseti tisíce korun. Skutečně - předplacenky byly vždy určeny především těm, kteří se nechtěli vázat a k tomu se chtěli ještě pořádně odvázat - tedy mladým (a povětšinou ještě studujícím) lidem.

A nyní se v předvánoční nabídce setkáváme u obou operátorů se sadou notně přesahující tuto pomyslnou cenovou hranici - jedním příkladem za všechny je Sony Ericsson T68i za téměř šestnáct tisíc korun v Go sadě společnosti Eurotel.

Ovečky, ovečky, nebojte se!

Ve skutečnosti naši operátoři tu "pravou" vánoční nabídku ještě světu nepředstavili. Avšak v duchu právě pronesených vět se dá více než přesně očekávat, s čím přijdou - vždyť kdo z nás by nechtěl být rychlý, javový, barevný a mobilně vyfotografovaný. Jenže - kde na to máme stále brát?

Témata článku: Ostatní, Sony Ericsson T68i, Obr