Předvolba 905: nebezpečí, nebo nafouknutá bublina?

Diskuze čtenářů k článku

pc-mravenec  |  25. 03. 2011 05:31

Platby třetím stranám a audiotexove služby mms internety atd. vše pořád tvrdě ruším nenechám se okrádat od operátorů ,stačí jít do potravin paranoia na mléko za 15 korun litr ,pravé by stálo aspoň 100 to je zlodějna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  20. 10. 2010 15:28

Zapoměli jste se zmínit u 4.operátorovi. Jak ten je na tom s touto linkou? Pokud vím, tak i U:fon již nějaký čas povoluje premium sms.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  20. 10. 2010 15:53

No volat by jít mělo, ale v samošce to zakázat nejde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kevlar  |  20. 10. 2010 15:07

"....lidé využívající služeb O2 musí volat zákaznickou linku *11 nebo zajít na značkovou prodejnu....."
To je pěkně trapné a negramotné řešení, v době, kdy má prakticky každý přístup k internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 20. 10. 2010 16:00

To vykládejte O2. Přitom i jejich slovenská pobočka už internetovou správu služeb má, jen my pořád nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Demonicus  |  20. 10. 2010 17:42

Ani mít nebudeme. Proč? Protože by pak na prodejny chodilo méně zákazníků a tím pádem by nebylo komu nutit produkta ;) ... všichni jste jen čísla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miguel  |  20. 10. 2010 14:38

jak tohle mohl ČTU povolit to nechápu; to je past na lidi; hanba!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyril  |  20. 10. 2010 16:13

dostal přece úplatek "od zainteresovaných"..... co na tom není jasné?....jestli to byli politici, ruská mafie nebo usáma bin....to už je fuk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  21. 10. 2010 00:38

Co na tom nechápete? Ministerstvo průmyslu a obchodu vydalo již před delším časem novelu číslovacího plánu, v níž uvolnilo z rezervy prefix 905 pro hovory s jednorázovou sazbou, a to tak, že hovorné činí desetinásobek číslic na čtvrté a páté pozici. Ani operátoři ani ČTÚ o to sice nestáli, ale stalo se to. Vládní nařízení pak stanovilo poplatek za užívaní takového čísla (30 tis. Kč/rok) a zákon o správních poplatcích poplatek za projednání žádosti o přidělení čísla (5 tis. Kč). Tolik o základních podmínkách. Dále, podle § 30 odst. 2 ZoEK: "Úřad rozhodne o udělení oprávnění k využívání čísel kterémukoli podnikateli zajišťujícímu veřejnou komunikační síť nebo poskytujícímu veřejně dostupnou službu elektronických komunikací podle všeobecného oprávnění, anebo užívajícímu tuto síť nebo službu v souladu s podmínkami zajišťujícími účelné využívání čísel, a to na základě jeho žádosti podané Úřadu." Zde jde celkem zjevně o poskytnutí čísla podnikateli "....užívajícímu tuto síť nebo službu v souladu s podmínkami zajišťujícími účelné využívání čísel, a to na základě jeho žádosti podané Úřadu", neboť ta společnost prostě chce číslo pro účel, pro který je zařazeno do číslovacího plánu (tedy pro stáhnutí zákazníka o jednorázovou platbu 950 Kč).
ČTÚ přitom může odmítnout přidělení čísla nikoli "svévolně", ale jen v případech stanovených § 30 odst. 8 ZoEK, tj. jestliže: "a) využívání požadovaných čísel neumožňuje číslovací plán,
b) to vyžaduje dodržení závazků vyplývajících z mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána a která byla vyhlášena ve Sbírce zákonů nebo ve Sbírce mezinárodních smluv, anebo z členství České republiky v mezinárodních organizacích,
c) žadatel ani na opakovanou výzvu Úřadu a v jím stanovené lhůtě nepředložil úplnou žádost o udělení oprávnění k využívání čísel,
d) požadovaná čísla nejsou k dispozici."
Případně ještě podle § 30 odst. 9 Úřad "může rozhodnout, že neudělí oprávnění k využívání čísel žadateli, který má nedoplatky po lhůtě splatnosti na pokutách nebo poplatcích uložených podle tohoto zákona."
Víc možností opravdu při žádosti o číslo nemá..... Zejména přidělení nemůže odmítnout třeba tehdy, když se veřejnost domnívá že některé osoby spjaté se žadatelem jsou patrně pochybné existence.
Zde mají opravdu více možností operátoři, protože s nimi musí držitel takového čísla uzavřít smlouvu o přístupu k jejich síti. Přes to prostě vlak nejede. A uzavřít smlouvu s někým, kdo ji uzavřít nechce, to není úplně triviální věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2010 13:47

Hmm, koukám, že krom toho, že společnost Euro Future patří mezi sviňské společnosti, u kterých bych si nepůjčil ani na žvejkačky, tak tam lidi neumí ani moc česky: "Každý pětitisícátý klient..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepito  |  20. 10. 2010 14:17

jenže oni nic nepůjčují, lidi tam podepíšou souhlas s inkasem a firma si hned z jejich účtu bere peníze za nic a půjčku od nich nikdo nikdy neviděl, zato těch co jim takhle zaplatilo poplatky je plno. tak aby si někdo nestačil zrušit ten souhlas k inkasu vymysleli tuhle linku ať maj asi zisk jistej hned bez čekání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2010 15:03

nejlíp jde vydělávat na lidský blbosti... A pokud někdo podepisuje souhals s inkasem, aniž by věděl co se bude inkasovat tak to je potom jeho problém.. já osobně tomuto způsobu platby nevěřím vůbec..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2010 12:50

Nebylo by možné před každým hovorem zpoplatněným speciální sazbou přehrát bezplatnou hlášku o ceně následujícího hovoru? Když to funguje i u přenesených telefonních čísel, tady by to mělo mnohem větší opodstatnění. A i placené SMS alespoň nad nějakou částku by se mohly potvrzovat třeba tak, že by mi přišla další SMS s informací o ceně, na kterou bych musel pro provedení platby odpovědět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
george  |  20. 10. 2010 12:56

a podvodníci, špekulanti a jiná idividua spolu s naší kartelovou trojkou by přišli o další příjmy, to si přece na našem "specifickém trhu" nikdo nedovolí!
jinak nápad pěknej a bylo by to fajn

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Novák  |  20. 10. 2010 13:43

Co vás všechny udivuje v tomto státním bordelu kde ani justice nefunguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DrFreeze  |  21. 10. 2010 10:50

Přesně to mě taky napadlo. Ovšem když se nechce, je to horší než když to nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  20. 10. 2010 12:47

blokováním řešíte následky, nikoli příčinu. otázka zní, zda je etické, aby stát, když už na takové číslo musí být licence, takovou licenci vůbec vydával.
se zbraněmi taky nemůže obchodovat každý. jsou na to licence a extra kontrola. ale kdyby licence na obchod se zbraněmi vydával ČTÚ, za úplatek by s nimi mohl obchodovat doslova každý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2010 14:58

Přesně řečeno. Problém je v tom, že tohle vůbec prošlo přes ČTU. Jinak si myslim, že toto je jasný důkaz o tom, že ČTU je uživatel mobilních služeb uplně u pr...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  20. 10. 2010 21:27

Zavolej tam, bratr exministr Šimonovský ti to určitě rád vysvětlí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomáš  |  21. 10. 2010 00:11

Tak toto mě moc nepřekvapuje. ČTÚ na mne působí velmi nevěrohodným a zkorumpovaným dojmem. Je ostuda vlády, že tam takové lidi nechá sedět. Je to hamba!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
myšpulín  |  20. 10. 2010 12:24

Kdyby šlo u mobilu to co u platebních karet - nastavení limitu pro platby. Vždyť mobil už platebním nástrojem je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pc-mravenec  |  20. 10. 2010 12:15

Jediná možnost pro mě byla u Vodafone jsem pro jistotu zakázal premium sms platby třetím stranám volání na čísla apd. přes operátora a to u všech paušálů ,další věc je pokud budu muset koupit jízdenku tak mít ještě jeden foun s předplacenou sim kartou a nemít vysoký kredit tak do dvou stovek ,v případě vysokého záporu simku hodím do kanálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban  |  20. 10. 2010 12:01

Rád bych blokoval. Ale copak můžu když si chci jednou za čas koupit lístek na bus nebo poslat nějaký hlas či DMS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
proof  |  20. 10. 2010 12:49

U T-Mobile jde zablokovat zvlášť hlasové a zvlášť SMS platby; u O2 by to mělo jít ještě podrobněji, ale musíš volat infolinku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  20. 10. 2010 13:44

To je z prominutím taky na ho*no. Teda u T-Mobilu.
Páč když si nechám jen 902, tak SMS jízdenky můžu, ale dárcovské už ne.
A taky SMS jízdenku když náhodou smáznu a potřebuju duplikát (ano, neděje se to při každém kupování) tak ten je na čísle 900 a to je blokováno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  21. 10. 2010 15:30

No tak si holt na prasečiny jako hlasování ve vygumovaných TV soutěžích pořídíš předplacenku, jízdenky si nakoupíš výrazně levněji v předprodeji - a co se báchorek o DMS týče, ty můžeš posílat zadarmo z e-bankingu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amok  |  21. 10. 2010 18:14

Kde se dají koupit jízdenky výrazně levněji? To mi teda poraď, jesli myslíš zvýšení o cenu sms, tak to je pro mně zanedbatelné za to pohodlí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban  |  21. 10. 2010 19:25

No tak v Praze platí sms jízdenka delší dobu a cena je stejná (ta za 26).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bojkas  |  20. 10. 2010 11:51

Operátoři by měli dát možnost blokace pro konkrétní přdčíslí. Takhle ze strachu mnozí zablokují platby třetím stranám a dms nebo hlasování nebude možné kvůli spekulantům a obav z vysokého účtu. Už vidim těch tisíce babiček, které budou volat na číslo, co jim bude tvrdit “babi, mám nové číslo, prosím zavolej “..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bojkas  |  20. 10. 2010 11:54

A jak znám naše operátory, oni si z toho čísla udělají infolinku a zvlášť t-mobile a jejich podomní prodejci si vymyslí nějakou specialitu jak někoho napálit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
he  |  20. 10. 2010 16:47

a ty se navazis do t-m proc? nejaky komplex? t-m nemam a co vim tak ma mozna i nejlepsi sluzby na trhu ... rozhodne lepsi nez O2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikitin11  |  20. 10. 2010 21:09

z jakého důvodu tak soudíte že jsem tak smělí???:o))) (že má t mobile kvalitnější služby než O2?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenka  |  03. 11. 2010 19:40

O2 nema ani self care.... zastarale. Musis porad volat na infolinku a nebo chodit na shop. Hruza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  20. 10. 2010 11:55

Nemám nejmenší důvod k použití plateb přez premium SMS. Nejvíc na nich totiž vydělávají operátoři a já jsem nucený platit víc než bych musel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2010 12:54

"Nejvíc na nich totiž vydělávají operátoři " ...coz ale u vyse zminenych DMS neni pravda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2010 14:55

ani u sms jízdenky v práglu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henrich  |  21. 10. 2010 11:47

Na Slovensku je predvolba 0905 úplne štandartná predvolba operátora ORANGE.SK. Takže skôr niekdo zo Slovenska zavolá na číslo začínajúce 0905 ako v Čechách lebo v ČR žiaden operátor takú predvolbu nemá ako štandart. Ak niekdo bude v SR prezvonený z čísla 0905 xxx xxx tak tam môže spetne zavolať a bude prekvapený výškou účtu. Človek si musí všimnúť že číslo bolo volané z ČR a že je tam ešte +420.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Applecore  |  21. 10. 2010 14:25

Tak to ne, na čísla se zvláštní tarifikací se nedá ze zahraničí volat, stejně jako např. na tzv. zelené linky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  21. 10. 2010 15:25

No jo, ale co při roamingu (tj. Slovák se svým národním číslem v knedlíkově)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor