Přenositelnost: stačí překlep a přijdete o své číslo (oživeno)

Diskuze čtenářů k článku

kajik  |  13. 04. 2006 08:33

nevěděl jsem, že stačí článek oživit dvěma třemi větami a hned se jedná o dnešní článek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonda_pepik_jara  |  13. 04. 2006 10:04

ana, tady to tak chodi, nebo "dnesni" clanku jso ctenejsi a tudiz gerenuri vetsi prijmy. amatere :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf  |  13. 04. 2006 01:30

To jako že nějaká blonďatá kun*a si svými narůžovo nalakovanými nehtíky splete prstoklad a nedá se s tím nic dělat? No to by se na to ČTÚ podíval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
narg  |  13. 04. 2006 09:17

ale ale proc tak silna slova ? zuzanka je urcite hezka mlada slecna, kolem 20let, urcite bruneta a bude mit iq nekde kolem 120 (a jeji pritel je jiste stastny muz - nechces se snami podelit ?) a nebude na help lince moc dlouho, protoze potkat takovouto slecnu na infolince je velice vyjmecna udalost. mel jste opravdu stesti na nekoho, kdo na infolince dela opravdu to co ma. Jinak samozrejme, ze nekolik operatoru z infolinek znam a je faktK, ze ty blondaty pi*ci me serou vic nez sami operatori, cokoliv po nich chcete a nemaj to nauceny ze skoleni vem nereknou ani neprepojej na nejakeho technika, proste uplne na hovno.

Kazdopadne vam blahopreji k uspesnemu zruseni prevodu a ted bych si vzal svoje cislo a presel k eurotelu, a verim, ze kdyz mate cislo na podnikani a podarilo by se vam duveryhodne dolozit jakou byjste mel pripadnou stratu, zaloba na usli zisk by urcite prosla. viz nomura, tv nova atd :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georg  |  12. 04. 2006 22:45

Nemá někdo informaci, zda lze přenést číslo z pevné linky Českého Telecomu na mobil nebo jinou pevnou linku? (chtěl bych nejraději využívat IP telefonii).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 04. 2006 00:46

pevna na mobil nelze....
pevna lze na jinou pevnou...
ovsem pevna na VoIP - nevim... (ja si zridil nove cislo - beztak je hezci )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dj-bobr  |  13. 04. 2006 04:15

Pevná na VoIP lze, ale stojí to strašný peníze...
viz http://telefonujeme.com/about1605.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atnarfus  |  12. 04. 2006 16:54

Nakonec se k problému postavili čelem a dokonce mi vzniklou škodu nahradili formou navýšení kreditu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda  |  13. 04. 2006 08:14

Asi na TMO tenhle článek dost četli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atnarfus  |  12. 04. 2006 13:34

Docela by mne ale zajímalo, jak moc s tím pohnul tenhle článek? Je mi jasné, že odborné weby sledují a určitě reagují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atnarfus  |  12. 04. 2006 11:49

Tak jsem zvítězil.
Tmobile konečně stornoval uvolnění čísla (informoval mne o tom pomocí SMS). Potvrdila mi to i operátorka. Nemusím tedy nikam jezdit, SIMku měnit a vše zůstává při starém. Když bych si ale u Eurotelu nevyřídil zrušení přenosu čísla a stále dokola netelefonoval na Tmobile, tak bych o číslo opravdu přišel.

Ještě jednou tímto děkuji operátorce Zuzaně (Eurotel), která mi zařídila zrušení převodu čísla.

(prosím redakci o doplnění článku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
coolio  |  12. 04. 2006 12:06

Blahopřeju, a doufám, že se mi tohle u Oskara nestane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atnarfus  |  12. 04. 2006 12:18

no chce to fakt dávat bacha, číst všechny SMS a raději hned volat operátorovi, doufám že se ale poučili a upraví své postupy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atnarfus  |  12. 04. 2006 11:46

Tak jsem zvítězil.
Tmobile konečně stornoval uvolnění čísla (informoval mne o tom pomocí SMS). Potvrdila mi to i operátorka. Nemusím tedy nikam jezdit, SIMku měnit a vše zůstává při starém. Když bych si ale u Eurotelu nevyřídil zrušení přenosu čísla a stále dokola netelefonoval na Tmobile, tak bych o číslo opravdu přišel.

Ještě jednou tímto děkuji operátorce Zuzaně (Eurotel), která mi zařídila zrušení převodu čísla.

(prosím redakci o doplnění článku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atnarfus  |  12. 04. 2006 11:02

Tak jsem právě znovu volal na infolinku Tmobile. Bohužel zatím žádná změna. Mé číslo je stále uvolněné a operátorky netuší jestli na tom někdo pracuje, na nikoho mne nepřepojí a mám čekat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosťa  |  12. 04. 2006 11:56

Nechápu v čem je problém, pokud nikdo u Eurotelu to vaše číslo neaktivuje, tak bude přenos čísla automaticky zrušen. To není domněnka, ale fakt ověřený praxí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomeeq  |  13. 04. 2006 11:06

ano ale pokud ho nikdo neaktivuje, COŽ SE MÁ STÁT až mezi 4.00 - 6.00, stejně ho mezi 0.00 - 2.00 stávající operátor uvolní, ty praktiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mijo  |  12. 04. 2006 10:38

a přitom to napsal někdo z ET, aby nenápadně naznačil, že
jednak celé firmy přecházejí k Eurotelu
a navíc, že se zákazníci nemůžou cítit u T-mob. bezpečně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomeeq  |  12. 04. 2006 10:48

no já bych se u T-M necítil bezpečně tak ani tak.. to je furt nějaký problémy se zabezpečením. Teď tohle, nedávno téměř volně přístupná t-zones... no comment :-X

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomeeq  |  12. 04. 2006 10:01

Bejt Eurotelem, tak na tenhle článek podám žalobu. Jste se všichni zbláznili? I kdyby se nakrásně v prodejně Eurotelu uťukli, jen zadávají číslo a to se stát může (nehledě na to, že to číslo může nadiktovat ten zákazník, ten říká jaké číslo chce převést a když si ho vymyslí, tak je to jeho věc). Od toho je tu OPUŠTĚNÝ operátor, v tomto případě T-MOBILE, který má objednávku ověřit a IDENTIFIKOVAT ZÁKAZNÍKA A PŘIJMOUT JEHO VÝPOVĚĎ. Pokud tak ten dotyčný neučinil, tak T-MOBILE nemá žádné právo číslo uvolnit! Tedy je jednoznačně chyba na straně T-Mobile.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanda  |  12. 04. 2006 11:01

Na články se taky dají podavat žaloby? Jeden mi prasknul v řetězu na kole a já si myslím, že to udělal schválně. Nechcete mi poradit, pane právníku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  12. 04. 2006 09:53

Myslim, že redakce měla v tomto případě požádat jak ET tak TM o vyjádření, jestli se toto může opravdu stát, protože to je dost závažné obvinění.
Osobně se mi to nezdá, protože při výpovědi čísla se se právě kvůli kontrole zadává jak výrobní tak telefonní číslo a tyto čísla spolu musí korenspondovat, jinak není možno postoupit k dalšímu kroku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 04. 2006 10:28

Presne tak - kdyz clovek odchazi od sveho byvaleho operatora, tak se musi identifikovat. Tzn. zavolat z onoho telefonniho cisla na operatora a tam potvrdit prechod. Podotykam, ze to musi byt opravdu z telefonniho cisla, ktere ma prejit a z zadneho jineho to nelze... A nechce se mi verit, ze by to bez toho proslo. (sam jsem prechazel od TMO k ET a overit jsem to MUSEL.. Btw. v mem pripade byl prechod uplne paradni a zcela hladky bez jedineho problemu )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 04. 2006 17:21

Sice s tim nemam zkusenosti, ale jak tu pises ze prevod lze uskutecnit jen volanim z daneho telefonniho, muze to tak byt. Nevim. Ale nedokazu si predstavit firmu, ktera ma napriklad 500, nebo i 1000 telefonnich cisel a u vsem volat. Nevis jak to pri prechodu vetsich firem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 04. 2006 19:38

Tak to taky nevim - ja jsem si bral pouze svoje jedno jedine osobni cislo... Ale predpokladam, ze mas pravdu a asi bude stacit, kdyz tam zavolaji z nejakeho "hlavniho cisla". Stejne jako je tomu treba v pripade nastavovani sluzeb Paegas (nevim, asi to prejmenovali na TMO) Partner. Partner nemuzu nastavovat zhola nic a veskera obsluha probiha pouze pres to "hlavni cislo".
Ale co ja vim - to uz jsou pouze odhady a dohady... S tim zkusenosti nemam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomeeq  |  13. 04. 2006 11:04

u velkých firem je to tak, že to stačí schválit z jednoho telefonního čísla, ale všechna ta čísla musí být na jednom zákazníckém účtu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dlazdic  |  12. 04. 2006 08:24

No jednoznacne podat zalobu na tu operatorku, co se uklepla, takovi lide nemaji na infolinkach co delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*****  |  12. 04. 2006 08:52

Jednoznačně podat žalobu na tebe,protože nepíšeš s diakritikou.Člověče prober se!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hmmm  |  12. 04. 2006 09:41

Si se zblaznil? Diakritika by se mela zakazat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*****  |  12. 04. 2006 09:51

To jo,podle toho to pak vypadáKdyž se podívám jak někdo píše,tak bych mu dal nejraději lepáka!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
otomar  |  12. 04. 2006 10:02

...jednoznacne podporuji zrusit diakritiku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 04. 2006 15:24

Jo podle toho to pak vypada. Nektere prispevky s diakritikou nemuzu ani vylustit protoze pisatel pouzil buhvi jakou kodovou stranku a ja vidim paznaky a mezi tim obcas nejake pismenko. Tady na MM se to moc nedeje ale jinde bych pouzivani diakritiky zakazal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  12. 04. 2006 16:08

Mame dvacate prvni stoleti, vymlouvat se na kodovani je blbost (obzvlast v dobe UTF-8). Ja jsem proste jenom linej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  13. 04. 2006 11:17

Coz o to. Ale mame taky mraky zarizeni (napr. komunikatory, pda ...) u kterych to zas takova samozrejmost neni stejne jako to neni tak samozrejme u vsech serveru po ceste. Nektere takove kodovani prekoduji po svem a vysledek pak neni k precteni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrazikCZ  |  12. 04. 2006 07:13

postupuje se tak, že když jseš u jednoho operátora a chceš přejít k druhému, tak toho druhého nejdříve navštívíš a domluvíš s ním převod tebou požadovaného čísla (které se nijak neprověřuje zda patří tobě).

Takže mohlo se jednat o omylem (či záměrně) špatně nadiktované číslo nebo i o překlep konzultanta či operátora. To ale stále nic neznamená, protože nyní je vše na opouštěném operátorovi, který má za úkol zákazníka IDENTIFIKOVAT (zjisti zda mu přenášené číslo opravdu patří) a ukončit se zákazníkem dosavadní "vztah".

Dále dojde k ověření požadavku druhého operátora podle PAC ID a následné odsouhlasení navrhovaného termínu přenesení!

A TOTO JE DŮLEŽITÝ BOD! Od tohoto okamžiku je totiž proces přenosu nezvratitelný. Musí se počkat až do jeho uskutečnění a po té případně zažádat o přenost zpět!!!

Z tohoto tedy soudím, že (v případě atnarfuse) chyba opravdu vznila na straně společnosti T-mobile, která zřejmě podcenila identifikaci zákazníka (oficiální info: Jak odejít od T-Mobile - předplacené karty, kde se vysloveně píše Zákazník se musí nejprve projít autorizací a jeho objednávka musí být ověřena )!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrazikCZ  |  12. 04. 2006 07:04

ještě bych doporučil u článku uvést zdroj: http://mobilforum.mobilmania.cz/viewtopic.php?t=22871 kde je celá záležitos pěkně popsaná.

No a já přeju atnarfusovi aby T-mobile svojí chybu opravdu napravil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  12. 04. 2006 00:11

Moc se mi to nezda. Zda je cislo zadano do prenosu omylem, tak k samotnemu prevodu dojde az na zaklade potvrzeni ze strany prenaseneho a to smskou, nebo pres plechovou pani. Bez toho se zadost o prenos po 10dnech zacne rusit. Takze pisatel musel nejak reagovat a prenos potvrdit. Plati i pri prenosu vice cisel. Jeden to nepotvrdi a prenos skupiny konci.Jen bokem. Za kolik vola pisatel z TM na TM?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atnarfus  |  12. 04. 2006 06:45

psal jsem to já, stalo se to mě a blbost to bohužel neni

Konečně jsem ale pokročil. Po hodinách telefonování jsem se natrefil na Eurotelu na operátorku Zuzanu, která jediná byla tak ochotná, že na mé záležitosti začala pracovat. Kontaktovala firmu, která si o převod zažádala, dohodla s nimi zrušení převodu. V současné době je tedy pro Eurotel celá záležitost uzavřená a já jdu zápasit s Tmobilem, aby zrušili uvolnění čísla.
Bohužel T-mobile má čísla reklamačního oddělení tajná a ani operátorky mne nepřepojí. Mou záležitost pouze zaznamenali s tím, že se mi někdo ozve. Reklamační oddělení mi odpovědělo formou nesrozumitelné SMS, kde mi navrhují výměnu SIM karty ve značkové prodejně (nejbližší značkovou prodejnu mám 35km). Kontaktoval jsem tedy znovu operátorku a vyžádal si písemné vyjádření k reklamaci. Pokud moje SIM karta v pátek přestane fungovat, budu se zřejmě muset vypravit do sousedního města do značkové prodejny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nolty  |  12. 04. 2006 07:03

a přitom na prodejně tm stačí kliknout na ruční zrušení transakce. otázka je, v jakém stavu to aktuálně je. okud je ještě čas, určitě bych zkusil prodejnu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atnarfus  |  12. 04. 2006 07:37

Když to nezvládne oddělení reklamací, tak asi prodejna tuplem ne. Zkoušel jsem i jednoho známého, ale všichni tvrdí, že se s tím už nic nedá dělat. Jak je jednou číslo uvolněné, tak je to nezvratný proces. Doufám ale, že když jsem dosáhl toho, že Eurotel číslo nepřevezme, tak že Tmobile mi ho zase vrátí, třeba i na novou SIMku.
Nejvíc mne štve, že maji máslo na hlavě a přitom nemají ani základní snahu něco řešit. Navíc mi asi při asi PATNÁCTÉM telefonátu operátorka vysvětlila, že nespolupracuji a tak mi nemůže pomoct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ty-Debajl  |  12. 04. 2006 09:51

Prosim te, vykasli se na ne a rovnou jdi podat trestni oznameni a nahradu usle skody, to je bude motivovat k vetsi ochote opravit, co pos.ali !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  12. 04. 2006 09:58

Tak teď už je to pro mě úplně nedůvěryhodné
a) nevěřim, že se tim okamžitě někdo nezačal zabývat a to hned při první stížnosti - kdybych tam zavolal já že mě dorazilo cosi o přenosu o který jsem si nežádal tak bych samozřejmě trval na okamžitém řešení, nevěřim že si operátor/ka dovolí říct "to nás nezajímá že jste si vy nežádal, naschle"
b) bojovat s t-mobilem o zrušení uvolnění čísla je zbytečné protože pokud si ET číslo nepřevezme tak číslo dál zůstane u TM
c) zrušit transakci je maximálně jednoduché, stačí znát KPČ které přijde v každé informační SMS - jestli chcete, kontaktujte mě na 605242020 z vašeho tel. čísla a já Vám to po ověření stornuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tee  |  12. 04. 2006 09:09

Je zvláštní, že o tom vždy vědí nejlíp lidi, kterým se to vůbec nestalo. Můžu jenom potvrdit, že tento převod se opravdu stal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor