Děkuji za skvělý popis. Takže chápu to takto:
Ericsson dělá skvělé mobily, které ale po čase přestávají fungovat. Dodnes nebyl Ericsson schopen pořádně naprogramovat firmware. Bohudík, většinu lidí zajímá toto: dá se s tím telefonovat, umí to SMS, jak dlouho to vydrží na jedno nabití, je to spolehlivé. Jen menší počet lidí jsou kutilové, a nebo je vůbec zajímají další funkce. Proto dle mého Ericsson byl mezi prvními výrobci mobilů, kteří řeší existenční problémy. Pokud by se lidé chovali jinak, bylo by na světě mnohem více nebezpečno. Já jsem schopen ocenit technologii, ale co je moc, to je moc. Ano, firmware se dá přehrát, ale jak jsem zjistil, u Ericssonů to není pro mě moc přístupné. Navíc, po záruce už to není zadarmo. Zcela jednoduchou selskou úvahou mi přijde levnější koupit si spolehlivější mobil jiné značky.
Spočítám to:
cesta Prostějov - Praha a zpět: 2 x 204 Kč + přehrátí firmware: kolem 500 Kč = 908 Kč, plus nějaká ta tramvaj, plus ztracený čas, atd.
Mobil jsem kupoval za 3000 Kč, tedy přehrátí firmware mě stojí cca 30% ceny mobilu. Pokud budu mít smůlu a nepovede se, zjistím to za nějaký čas a dám dalších 30% ceny mobilu. A už jedno přehrátí firmware je příliš drahé.
Pokud budu chtít na mobil počkat, potom si stejně musím koupit jiný mobil, protože nemám náhradní. Takže nepřipadá v úvahu.
Ano, firmware jde vždycky přehrát, ale chybu výrobce zacvakáte Vy. Jde to z Vaší kapsy a z ničí jiné. A zacvakáte jí stejně, i kdybych to měl v záruce, jenom to bude trochu levnější. Protože ty vedlejší výdaje kolem výrobce naprosto netrápí. Vycházím z toho, že mobil prostě musím mít stále. Nemohu ho na měsíc oželet jen proto, že cestuje do Prahy sám. Tudíž mám si koupit náhradní jenom kvůli tomu, abych mohl mít Ericssona?
Chápejte, že já skutečně nemám nic proti Ericssonu, ale tohle říkám každému, kdo se mě na Ericsson zeptá. Lidi nejsou jen fandové značky, ale chtějí za své peníze dostat něco, co po čase nemusí degradovat na těžítko.