Přestáváme chodit. Vyzkoušeli jsme elektrickou jednokolku a terénní skejt

Dvě vozítka, která mají společný snad jen barvu pneumatik a pohon elektromotorem. Dnes jsme se s nimi seznámili, důkladnější testy přineseme, až počasí dovolí.

Městská jednokolka

Xiaomi Ninebot C+ je jednokolka (unicycle) a jízda na ní vyžaduje trénink. Než jsme se rozjel bez opírání o zeď, trvalo skoro hodinu a ještě dlouho bude co zlepšovat. Výhodou je relativně velké kolo (v pohodě přejede tramvajové koleje, nebo nájezd na chodník), kompaktní rozměry a na poměry značkových elektro-vozítek nízká cena kolem 340 dolarů (doprava je zdarma, nikdo po mě nechtěl další peníze za daň nebo clo).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po obvodu Ninebota jsou rozeseté diody, které indikují stav baterie a jízdní režim. Třeba zrovna tahle červená znamená, že stroj leží na boku. Nabíječka není překnaně velká.

Naopak příliš se nebude líbit hmotnost 14 kg, i když díky masivnímu madlu se dá stroj nosit relativně pohodlně. Výkon motoru je 450 W, což by mělo stačit i na hodně prudké kopce (až 15°) při nosnosti až 100 kg. Maximální rychlost je 20 km/h a dojezd až 22 km, baterie se nabíjí 2,5 hodiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takhle na unicyclech jezdí v Číně. Mám ještě co dohánět :-)

PS: Ve videu jsme měli poněkud nejasno o vztahu Xiaomi, Ninebot a Segway. Segway je už legendární americká firma, kterou v roce 2015 pohltila čínská firma Ninebot a celou transakci financovalo čínské Xiaomi a kalifornský fond Sequoia Capital. Od té doby tři zmíněné technologické firmy sdílejí know-how a produkty.

Terénní skejt

H2C je masivní longboard, který se na rozdíl od početné konkurence s malými koly zaměřuje na jízdu v lehkém terénu. Tomu je přizpůsobená celá konstrukce s velkými 8" vzduchem foukanými koly se vzorkem a velkou světlou výškou. Ze stejného důvodu nejsou motory na podvozku, ale jsou vytažená nad zadní část prkna, výkon 2 × 800 W se na kola přenáší dvojicí ozubených řemenů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
H2C je konstruovaný na jízdu v terénu. Nebude ale překážet rozměrná baterie? Je dostatečně chráněná před případným nárazem?

Teréňáka zkoušel David, který má dlouholeté zkušenosti s bezmotorovými skateboardy a longboardy, v elektrické éře se svezl jak na tom nejlevnějším, tak na kultovním americkém Boosted Boardu s cenou kolem 40 tisíc korun. Prvně jsme z H2C demontovali oka pro zaklesnutí nohou – jednak Davidovi nevyhovovala jejich poloha a za druhé si u neznámého stroje chtěl nechat možnost „bezpečně vystoupit“. První dojem byl, že reakce na povel dálkového ovladače je poněkud zbrklá, po pěti minutách se vrátil z vyjížďky s konstatováním, že je to jen o zvyku.

H2C má podle výrobce vážit 7,4 kg, nám se zdá, že je těžší, takže v rámci recenze budeme i vážit. Naopak nosnost 200 kg téhle konstrukci ochotně věříme, působí opravdu masivně. Maximální rychlost je 38km/h a dojezd až 20 km, doba nabíjení je 1,5 hodiny. Cena tohoto drobečka je 460 dolarů, tedy asi 10 300 Kč.

Diskuze (5) Další článek: Huawei P Smart (2019) je odpovědí na povedený Honor 10 Lite dceřiné značky

Témata článku: Video, Týden mobilně, Čína, Zajímavosti, Baterie, Gadget, Výdrž, Akumulátor, Nabíjení, Sport, Elektromobil, Li-Ion, Elektromotor, Transakce, Velké kolo, Početná konkurence, Rozměrná baterie, Nízká cena, Stejný důvod, David, Zadní část, Dolar, Fond, První dojem, Nájezd


Určitě si přečtěte

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

** Kvalitně zpracovaný telefon, na kterém se obtížně hledají chyby ** NFC je zejména v ČR klíčovým parametrem, který zde bohužel chybí ** Povedený mix funkcí si může držet přijatelnou cenovku

Martin Herodek | 19

RECENZE: Honor 8X — obr téměř bez chyb

RECENZE: Honor 8X — obr téměř bez chyb

** 6,5" displej nemusí nezbytně znamenat nepoužitelně velkou plácačku ** Výbava nezklame, až na zastaralý microUSB konektor ** Zásadní inovace nečekejte, ale ve střední třídě to (zatím) nevadí

Martin Herodek | 61