Prima má problém: hlasování ve VyVolených bylo pětkrát dražší

Soutěž VyVolení má první vážný problém. Hlasování bylo v některých případech až pětkrát dražší než televize Prima uváděla na televizních obrazovkách a na webu. Za telefonický hovor na hlasovací číslo jste místo 6,80 Kč zaplatili pětkrát víc: 34 Kč. Doplněný článek.
Prima má problém: hlasování ve VyVolených bylo pětkrát dražší

Reality show VyVolení asi není třeba dlouze představovat. Skupina lidí žije několik měsíců pohromadě, špehují je televizní kamery a diváci televize mají o zábavu postaráno. Jedná se o soutěž a poslední, kdo ve vile zůstane, vyhrává jedenáct milionů korun. VyVolené provozuje televizní společnost Prima TV.

V současné době stále probíhá výběr obyvatel vily. Každý den lze hlasovat pro jednoho ze tří nominovaných soutěžících. Na výběr je hlasování textovými zprávami nebo zavoláním na drahé telefonní číslo. A právě zde je problém. Pokud používáte Oskara, místo prezentovaných 6,80 Kč jste za jeden hovor zaplatili plných 34 Kč.

  
Oskarova Oskarta: stav kreditu před hlasováním • informační zpráva po hlasování •
stav kreditu po hlasování – odečteno 34 Kč!

Hlasování může být pětkrát dražší

Při hlasování se volá na telefonní číslo 906 34 90 61–3. Koncová číslice závisí na tom, který ze soutěžících je váš favorit.


Informace o způsobu a podmínkách hlasování

Jak při televizních upoutávkách na hlasování, tak na webu soutěže je uvedeno: „Cena jednoho telefonátu je 6,80 Kč včetně DPH.“ Tato informace je pravdivá, pokud telefonujete z čísel Eurotelu a T-Mobilu, nemáme důvod k pochybnostem ani u pevné linky. Pokud jste však na toto číslo ještě včera zavolali ze svého telefonu s kartou SIM Oskara, místo necelých sedmi korun jste zaplatili 34 Kč!

 
Eurotel Go: stav kreditu před... • ...a po hlasování – odečteno 6,80 Kč

 
T-Mobile Twist: stav kreditu před... • ...a po hlasování – odečteno 6,80 Kč

Na tuto skutečnost upozornil čtenář v našem diskuzním fóru. Stejně jako on jsme i my v redakci několikrát vyzkoušeli hovor a předplacená Oskarta z kreditu pokaždé odečetla 34 Kč. Zuzana Doležalová z tiskového oddělení Oskara nám potvrdila, že stejně se chovají i paušální programy operátora.

Prima TV na televizní obrazovce i na webu navíc uvádí, že telefonické hlasování zajišťuje společnost ATS Praha. Ta nám však sdělila, že provozuje pouze SMS hlasování. Podle veřejné databáze, která je k dispozici na webu ČTÚ, je provozovatelem uvedeného telefonního čísla Český Telecom. To je ale jen menší přehmat, který divákovi na rozdíl od vysoké ceny hlasování nijak nemusí vadit.

Kdo je viník?

S otázkou na vysvětlení jsme kolem včerejšího poledne obrátili na společnost Prima TV. Koordinátor projektu VyVolení Marek Winkler nás odkázal na tiskovou mluvčí televize Janu Malíkovou. O tomto problému neměla žádné informace, vyjádření jsme získali až k večeru: 

„Televize Prima má v souvislosti s hlasováním v reality show VyVolení uzavřenu propojovací smlouvu se společností Český Telecom, která je provozovatelem telefonního čísla, na které lze hlasovat. Český Telecom má následně uzavřeny v této věci smlouvy s ostatními operátory (T-Mobile, Eurotel, Oskar). Dle těchto smluv je pro televizi Prima jasně garantována cena za jedno telefonické hlasování 6,80 Kč. Kvůli technickým problémů, ke kterým došlo v propojení mezi Českým Telecomem a Oskarem, se stalo, že nebyla účtována cena 6,80 Kč. Oba operátoři momentálně pracují na tom, aby bylo vše uvedeno na pravou míru. Do té doby, než bude vše vyřešeno, nebude možné ze sítě Oskar hlasovat telefonicky, pouze posílat SMS.“

V současné době se při zavolání na dané číslo opravdu ozve upozornění „Tato služba není ze sítě Oskar dostupná.“

A co Oskar? Má dostatečné „alibi“. Na svém webu v přehledu drahých telefonních čísel jednoznačně uvádí, že volání na číslo 906 3490xx stojí 34 Kč/min a že po první provolané minutě se účtuje po patnácti sekundách. Zuzana Doležalová z tiskového oddělení operátora nám řekla, že nejde o chybu Oskara, ale o problém v komunikaci provozovatele projektu. Mobilní operátor věří, že se situace vyřeší k prospěchu jeho zákazníků.


Oskar na webu jasně říká, kolik volání na drahé číslo stojí

Kdo to zaplatí?

Provozovatel reality show zajistil, aby už diváci nebyli uvádění v omyl. Co ale bude s těmi, kteří kvůli chybě v komunikaci společností, které se na VyVolených podílejí, zaplatili za hlasování pětkrát víc než mysleli? Asi jich nebude tolik, z mobilu se přece jen posílají spíš SMS, navíc jsou trochu levnější, skupina poškozených se ale přesto najde.

Na otázku, jestli už televize Prima našla řešení, jak své diváky odškodnit, tisková mluvčí Malíková odpověděla:

„Domnívám se, že v této záležitost by měli hledat řešení operátoři, nikoli televize Prima, neboť ta od počátku počítala s cenou, kterou uváděla na televizní obrazovce.“

Odvětili jsme námitkou, že lidé hlasovali do soutěže, kterou pořádá Prima a neměli by proto asi řešit obchodní vztahy mezi televizí, provozovatelem hlasovacího systému a telekomunikačními operátory. Položili jsme proto otázku, jestli se televize vůbec bude v odškodnění vůbec angažovat.

„Televize Prima nijak nepochybila, zákazníci by dle našeho názoru odškodněni být měli, ale nikoli z naší strany. Je nám líto, že k tomu došlo, ale pochybení není na naší straně.“

Kdo tedy odškodní diváky? Oskar za volání účtuje přesně podle svého veřejného ceníku. Český Telecom je pouze obchodní partner televizní společnosti, s koncovými uživateli se asi bavit nebude. Řešení této situace je zřejmě opravdu na Prima TV. Letecká společnost také ručí za zpoždění a další problémy, neodkazuje cestující na dodavatele pohonných hmot, cateringovou firmu nebo výrobce budíku, kvůli kterému zaspal druhý pilot. Stejně jako si letecká společnost vyřídí účty s viníky mimo dosah cestujících, ani diváky Primy nemusí moc zajímat smlouvy mezi jednotlivými partnery.

Stejně jako včera musíme vzpomenout nechvalně proslulou soutěž „Melouny se valí“, kterou na sklonku roku 2002 provozoval T-Mobile. Nastala podobná situace, kdy lidé často nevěděli, kolik stojí soutěžní textovka. Operátor nakonec uznal chybu v komunikaci ceny hlasovací SMS a svým zákazníkům vrátil peníze.

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Ostatní, Problém

152 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Omega 31. 8. 2005 21:24:47
    máš recht, jo a jsem rád, že s tímto názorem nejsem sám
  • Omega 31. 8. 2005 21:23:03
    co se začít věnovat něčemu smysluplnějšímu než si nechávat vymývat mozek...
  • Anakin 30. 8. 2005 14:24:11
    Big Brother Není Lepší.
    VyVolení jsou nejlepší(hlavně Regina)
Určitě si přečtěte

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

** Novou Nokii 3 můžete mít za necelé čtyři tisíce ** Zlevňovaly iPhony, Huawei P10 (lite) a Xperia XCompact ** Suveréně nejdražším zařízením se stal 12.9 iPad Pro za 37 777 Kč

31.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

** Vodafone Smart V8 je letošní jedničkou modelové řady od Vodafonu ** Svou výbavou se řadí do nižší střední třídy ** Lákat bude na kovové zpracování nebo čtečku otisků prstů

30.  7.  2017 | Měchura Milan | 9

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

** Evoluce osvědčeného konceptu bez výrazných chyb ** Konkurence nespí a pořádně Vodafonu zatápí ** Zajímavý poměr cena/výkon už není tak atraktivní jako dříve

27.  7.  2017 | Herodek Martin | 14


komerční sdělení

Komerční sdělení