Proč se vyplatí být věrný II.

Včera jsme popsali věrnostní programy operátorů, co vám mohou nabídnout, pokud budete nadále využívat jejich služeb. Dnes je na řadě srovnání a další, neméně důležité informace.
Proč se vyplatí být věrný II.
Kamil Gric: Včera jsme popsali věrnostní programy operátorů, co vám mohou nabídnout, pokud budete nadále využívat jejich služeb. Dnes je na řadě srovnání a další, neméně důležité informace.

Kde si přijdete na víc?

Program RadioMobilu Paegas Bonus Club nemá u EuroTelu alternativu, budeme proto porovnávat programy Paegas Bonus a EuroTel Benefit.

Oba jsou založeny na stejném principu: sbírání bodů za služby spojené s užíváním mobilního telefonu a ostatních služeb operátorů. Zatímco RadioMobil vsadil na přidělování bodů po menších částkách, zato nepřetržitě, EuroTel přiděluje body masivněji, ale ne tak často. Různé jednorázové akce, při kterých lze získat body navíc, vyhlašují oba operátoři. Nabídka zboží a služeb, které lze za body získat, je také u obou operátorů obdobná, i když zde se zdá, že si za své body můžete více užít u EuroTelu.

Pouzdro nebo večeři?

Dva mobilní uživatelé, jeden u Paegasu, druhý u EuroTelu, celý rok telefonovali a těší se na dárek.

Srovnání programů Petr (Paegas 60) Jirka (EuroTel Global)
Měsíční paušál 572 Kč 866 Kč
Provoláno nad tarif 200 Kč 200 Kč
Body za jeden měsíc 25 + 10 35
Roční příděl bodů 420 420
Vstupní prémie 100 500
Roční prémie 150 1000
Celkem 670 bodů 1 920 bodů

Petr si za rok střádání bodů u RadioMobilu (provolal 9 264 Kč) může pořídit kožené pouzdro, držák nebo nabíječku pro svůj mobilní telefon, fotoaparát na jedno použití, láhev vína, deštník nebo hrníček. Jirka u EuroTelu provolal 12 792 Kč a kdyby ještě chvíli šetřil, za 2 000 bodů dostane poukázky na dvě večeře v hodnotě 500 Kč nebo 2 × 60 minut hovorného zdarma.

Tah EuroTelu s uplatněním bodů nejvýše do třech roků od jejich přidělení věrnostní program Benefit znevýhodňuje. Přestože to je psychologický dojem, pomalejší, ale stálé zvyšování bodového konta u Paegasu působí lépe.

Bodové nároky na jednotlivé odměny jsou u programu EuroTel Benefit nižší, ale stejně jste jen těžko schopni do tří let nastřádat body například na mobilní telefon. Naopak u Paegasu musíte na kvalitní odměnu čekat několik let, o nastřádané body však nepřijdete.

Věrnostní programy ale v každém případě berte jen jako doplňkovou službu operátorů. Jistě, jsou příjemným zpestřením ostatních služeb a když už je operátor nabízí, využívejte jich. Při rozhodování, kterého mobilního operátora zvolit, však s věrnostními programy nepočítejte.

Firmám se věrnost vyplatí

Přestože se vám odměny za používání vašeho jednoho mobilu můžou zdát směšné, jiné to je u firem. Podnik s několika desítkami mobilních telefonů si střádáním bodů může snadno vydělat na zajímavější zboží. Telefonují-li jeho zaměstnanci opravdu hodně, není nereálný ani každý měsíc nový mobil.

Jak je to u sousedů?

Jedním slovem – stejně. Také mobilní operátoři na Slovensku poskytují svým zákazníkům věrnostní programy, které se liší od těch českých jen v detailech.

Program EuroTelu SK nazvaný EuroTel Klub je prakticky totožný s programem EuroTel Benefit. Rozdíly jsou opravdu malé. Body u EuroTel Klub nezískáváte za protelefonovanou částku nad tarif, ale za každou aktivně protelefonovanou minutu (kromě volání na bezplatné linky a volání do zahraničí). Získané body lze pak uplatnit jako slevu při nákupu zboží, ovšem pouze ve značkových prodejnách EuroTelu a to až do výše 95 % celkové ceny.

Globtel naproti tomu zvolil se svým programem Globtel plus stejnou cestu jako Paegas programem Paegas Bonus Club. Na klubovou kartu lze u vybraných obchodních partnerů Globtelu nakupovat zboží se slevou ve výši 5–30 %.

Kde se dozvědět více?

Na informačních linkách:

  • Paegas: 0603 604 444
  • EuroTel: pro volající z mobilního telefonu Eurotel *70, pro ostatní 0800 11 11 70
  • EuroTel SK: bezplatně na *40, popřípadě (07) 49 55 33 33
  • Globtel: 0905 600 600

Na Internetu:

A také v informačních brožurkách, které získáte ve firemních prodejnách operátorů.

Článek byl napsán pro časopis Mobility.

Témata článku: Ostatní


komerční sdělení

Komerční sdělení