Průzkum: Pro Čechy jsou kontakty cennější než mobil

Češi zacházejí se svými kontakty v mobilu ledabyle a nezálohují. Kontaktů si přitom ceníme více než samotného mobilu.
Průzkum: Pro Čechy jsou kontakty cennější než mobil

„Kolik lidí znáš, tolikrát jsi člověkem,“ dalo by se parafrázovat známé rčení. Že jsou aktuální kontakty uložené v telefonu ceněny zlatem, se můžeme přesvědčit v naléhavých situacích, kdy potřebujeme rychle něco vyřešit nebo sehnat jakoukoliv pomoc. Češi jsou ale k pravidelným zálohám a opečovávání adres a čísel poněkud laxní.

Přitom více než třetina Čechů už někdy za svůj život přišla o svůj mobilní telefon. Nečastějšími důvody jsou krádež či ztráta, přičemž nejpostiženější skupinou jsou muži a z hlediska věku lidé do 24 let. Vyplývá to z on-line průzkumu, který v Česku na 400 respondentech pro společnost ZYB provedla agentura Data Collect.

Raději na papír než vůbec

„Přesto si 42 procent uživatelů nikde nezálohuje kontakty, a když už, tak sotva jednou za rok. Pouze 14 procent tak činí alespoň jednou měsíčně,“ říká Tommy Ahlers, zakladatel a generální ředitel společnosti ZYB, která je mezinárodním poskytovatelem služeb pro mobilní telefony. K zálohování lidé používají především počítač (34 %) nebo si kontakty jednoduše přepíší na papír (16 %).

Málokdo si přitom důležitá telefonní čísla pamatuje. Nejhůře s pamětí na tom jsou muži a co se týče věku lidé v rozmezí 45-54 let. Z průzkumu navíc vyplývá, že 70 procent lidí si pamatuje nanejvýš pět telefonních čísel uložených v mobilu. Přitom téměř polovina uživatelů má ve svém mobilním telefonu uloženo více než 150 kontaktů. Na dvojnásobný a vyšší počet se dostalo 11 procent dotázaných. Jsou to zejména muži a z hlediska věku jde o lidi, jimž je 35–44 let.

Cennější než zlato

Přes ledabylé zálohování si lidé kontaktů paradoxně cení více než mobilního telefonu. Pro 59 procent majitelů mají kontakty podle průzkumu v současné době větší hodnotu než samotný přístroj. Podobně respondenti reagovali i na dotaz, co by jim nejvíce vadilo, pokud by přišli o svůj telefon. Pozbytí přístroje by je společně se ztrátou kontaktů mrzelo nejvíce.

Poměrně často naopak měníme samotný mobilní přístroj. Průměrný Čech střídá telefon zhruba po dvou letech. Frekvence nákupu nového mobilního telefonu je nejvyšší mezi uživateli ve věku 25–34 let. V této kategorii převažují muži a lidé s vyšší útratou za mobilní služby.

Témata článku: Ostatní, Průzkum, Čechy, Mobil, Čech

Určitě si přečtěte

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

** Pozitivně hodnotili respondenti menší virtuály, třeba GoMobil ** Velkým síťovým operátorům to naopak spočítali ** Zásadní výhrady směřovaly hlavně na oblast smluvních vztahů

12.  12.  2016 | Pospíšil Aleš | 32

Nejlepší mobilní internet (podle průzkumu O2) má...

Nejlepší mobilní internet (podle průzkumu O2) má...

Věřte, nevěřte, je to O2. Operátor si sám zadal průzkum a teď prezentuje výsledky. Druhé místo patří T-Mobilu, poslední je Vodafone. Co vy na to?

10.  12.  2014 | Pospíšil Aleš | 39

Průzkum: S bankou v mobilu se méně utrácí

Průzkum: S bankou v mobilu se méně utrácí

Chytré telefony a mobilní aplikace bank ovlivňují nákupní chování lidí a vedou k úsporám. Téměř 70 procent zákazníků se totiž před nákupem poradí se svou aplikací pro mobilní bankovnictví.

22.  11.  2014 | E15.cz , Tryner Miroslav | 9