Průzkum: uživatelé chtějí sítě třetí generace

Podle průzkumu společnosti TNFS mají uživatelé mobilních telefonů zájem o služby sítí třetí generace a jsou za ně ochotni platit.
Průzkum: uživatelé chtějí sítě třetí generace

Tisková zpráva: Příznivou zprávou pro operátory a poskytovatele telefonních služeb může být ten fakt, že většina uživatelů, kteří projevili o 3G zájem, je připravena za 3G handsety i za servis spojený se třetí generací mobilní komunikace zaplatit více peněz. Podle zprávy 3G 2003 společnosti TNS Telecoms, která provedla výzkum v 10 evropských zemích, projevilo o služby třetí generace zájem 42 % evropských uživatelů  mobilních telefonů.

Polovina respondentů, kteří projevili o služby 3G zájem (21 % z celkového počtu mobilních uživatelů), připustila možnost, že by měsíčně zaplatila o 6 až 10 Euro více za některé ze služeb 3G, jako např. MMS, rychlé připojení k internetu nebo za možnost stahování a odesílání emailů. Se zprávou ukazující, že průměrná výše faktur uživatelů mobilních telefonů v Evropě je nyní 26 Euro (20 Euro za předplacený kredit a 37 Euro v případě paušálu), mají operátoři potencionál podstatně zvýšit svůj průměrný příjem na jednoho uživatele (ARPU).

Podobně ti, kteří projevili o 3G služby zájem, by byli ochotni zaplatit více za 3G handset než zaplatili za ten, který vlastní nyní. Ve všech zemích, ve kterých výzkum proběhl, by většina respondentů byla ochotna zaplatit až 330 Euro za 3G handset. Nicméně, tyto hodnoty jsou u jednotlivých států velice odlišné a souvisejí mimo jiné i s tím, zda jsou handsety dotované operátory, či nikoliv, zejména pak ve Francii, nebo ve Velké Británii.

Alan Imbert, Senior Research Director, TNS Telecoms vysvětluje: “Skutečnost, že operátoři v mnoha zemích mobilní handsety dotují, může být hlavním kamenem úrazu zvyšování 3G v některých evropských zemích. V případě, že by operátoři 3G handsety nedotovali, mohlo by se stát, že by uživatelé mohli být šokováni zjištěním, že musí za nové 3G modely zaplatit mnohem více než za ty, které právě používají”.

Další zajímavá zjištění:

O které služby mají uživatelé největší zájem?

Z těch evropských uživatelů, kteří projevili o 3G zájem, má většina zájem o možnost odesílání a přijímání emailů na vlastní mobilní přístroj (77 %), nebo o používání videotelefonních handsetů (77 %). Nejmenší zájem projevili o možnost stahování muziky a prohlížení videoklipů (47 % a respektive 40 % respondentů projevilo o tyto služby zájem).

Kdo má o 3G zájem?

Průměrně 42 % mobilních uživatelů projevilo o 3G zájem. Zajímavým zjištěním bylo, že uživatelé ve východní Evropě projevili o 3G větší zájem než respondenti ze západní části.
59 % uživatelů v Turecku a 51 % polských uživatelů uvedlo, že zájem mají, což je ve srovnání s Velkou Británií nebo Německem (34 %) podstatně více. 49 % mužů projevilo o 3G zájem, žen podstatně méně (36 %).

Které společnosti mají největší šanci na 3G vydělat?

Nebylo překvapením, že pro zajištění spolehlivých 3G služeb v blízké budoucnosti evropští uživatelé nejvíce důvěřují vedoucím národním mobilním operátorům. Na škále od 1 do 10 (kde 10 znamená “vysoká způsobilost” pro zajištění spolehlivých 3G služeb), dali evropští uživatelé svému národnímu mobilnímu operátorovi minimálně známku 7. Budou to malí provozovatelé mobilních služeb, Ti s menším než 20 % podílem na trhu, kteří budou mít problémy přesvědčit uživatele, že mohou spolehlivé 3G služby nabídnout.

Alain Imbert dodává: “Naše studie naznačuje, že postoje k 3G mohou být v Evropě různé, ale je zřetelné, že mobilní operátoři, zejména ti menší, budou potřebovat mnohem více času a úsilí jak k dosažení zisku,  tak k zajištění spolehlivých 3G služeb uživatelům”.

Jak je na tom Česká republika?

Zákazníci českých mobilních operátorů by v případě spuštění 3G služeb využívali nejhojněji možnost přijímání a odesílání emailových zpráv, dále pak přenos obrazového signálu (video phone) a v neposlední řadě multimediální zprávy (MMS). Relativně malý zájem je na druhou stranu o možnost stahování hudebních a video souborů. Studie také potvrdila, že českým zákazníkům mobilních operátorů patří primát v odesílání krátkých textových zpráv (SMS).

Martin Hošek, ředitel divize Interactive/Telecoms české TNS k tomuto dodává: “Právě ten fakt, že český uživatel mobilního telefonu již nyní využívá svůj telefon nejen pro účely vlastního telefonování, ale také pro zasílání SMS zpráv, pro komunikaci s bankou či pro připojení k internetu, staví třetí generaci mobilních služeb v České republice do docela výhodné startovní pozice. Velkou míru v rozšíření těchto služeb ale sehraje cenová politika mobilních operátorů, se kterou budou 3G služby v budoucnosti nabízet”.

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Průzkum

14 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Peterh 14. 2. 2003 9:40:30
    Z clanku plyne, i kdyz je to dost zamaskovane, ze zajem projevilo cca. 10%...
  • ferda 12. 2. 2003 15:19:15

    E-E. S temi cenami jsi mimo, nezapomen, ze do ceny za 3G sluzby bude...

  • Parez 12. 2. 2003 9:25:45

    Né, že bych 3G zrovna v blízké době potřeboval, ale před deseti lety...

Určitě si přečtěte

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

** Pozitivně hodnotili respondenti menší virtuály, třeba GoMobil ** Velkým síťovým operátorům to naopak spočítali ** Zásadní výhrady směřovaly hlavně na oblast smluvních vztahů

12.  12.  2016 | Pospíšil Aleš | 32

Nejlepší mobilní internet (podle průzkumu O2) má...

Nejlepší mobilní internet (podle průzkumu O2) má...

Věřte, nevěřte, je to O2. Operátor si sám zadal průzkum a teď prezentuje výsledky. Druhé místo patří T-Mobilu, poslední je Vodafone. Co vy na to?

10.  12.  2014 | Pospíšil Aleš | 39

Průzkum: S bankou v mobilu se méně utrácí

Průzkum: S bankou v mobilu se méně utrácí

Chytré telefony a mobilní aplikace bank ovlivňují nákupní chování lidí a vedou k úsporám. Téměř 70 procent zákazníků se totiž před nákupem poradí se svou aplikací pro mobilní bankovnictví.

22.  11.  2014 | E15.cz , Tryner Miroslav | 9


komerční sdělení

Komerční sdělení