Vánoce jsou svátky klidu, ale jak se zdá, tak i pracovního vytížení. Pro některé manažery dokonce žádné Vánoce neexistují.
Vodafone připravil zajímavý předvánoční průzkum, který měl za úkol zjistit, jak budou trávit Vánoce manažeři vysoce postavených firem a jak moc „zapřáhnou“ přes svátky své zaměstnance. Dalšího průzkumu ze série nazvané souhrnně Vodafone Business Zoom se zúčastnilo celkem 417 top manažerů nebo majitelů firem.
Výsledky jsou nečekané, vypadá to, že jsme národem workoholiků:
Dvanáct procent dotázaných bude během svátků k zastižení přímo v kanceláři, 49 procent na e-mailu nebo telefonu, 16 procent jen na mobilu a dalších 6 procent jen na mailu. Pouze 17 procent respondentů odpovědělo, že o svátcích nechce práci ani vidět.
Vánoční večírek mají skoro všude
Respondenti v průzkumu odpovídali i na další dotazy, týkající se dárků, večírků a dalších věcí souvisejících s Vánocemi:
Dárky všem zaměstnancům dá každá druhá firma. 14 % společností věnuje dárek pouze vybraným zaměstnancům.
Dárek všem obchodním partnerům dá jen 14 procent firem. Padesát šest procent firem obdaruje jen své nejvýznamnější spolupracovníky a klienty. Nejštědřejší jsou větší firmy a firmy ze Severní Moravy.
Vánoční večírek pro zaměstnance chystá 71 procent firem. Většinou jsou to větší firmy sídlící v Praze, Jihočeském kraji nebo na Severní Moravě.
Dvě třetiny dotázaných pošlou hlavním obchodním partnerům klasické vánoční přání. Vánoční přání v podobě SMS nebo MMS posílají respondenti především méně významným obchodním partnerům (27 %).
Nový mobil si k Vánocům pořídí 17 procent majitelů nebo manažerů firem. Jsou to především majitelé firem z Jižních Čech. Pouze 21 % firem se rozhodlo věnovat letos o Vánocích nový mobil svým zaměstnancům. Většinou firmy věnují mobil pouze vybraným zaměstnancům (19 %).
Svátky podle operátorů
Průzkum se zaměřil i na majitele firem coby zákazníky telefonních operátorů. Jak se budou Vánoce ve firmách lišit v závislosti na příslušnosti k jednotlivým operátorským barvám?
Zákazníci Vodafonu:
- Jsou nejštědřejší ke svým zaměstnancům. 73 % firem jim udělá o Vánocích radost dárkem.
- Mezi zákazníky Vodafonu je nejvíce těch, kteří by během štědrovečerní večeře zvedli důležitý pracovní hovor (45 %).
Zákazníci T-Mobilu:
- Ačkoli nebudou v kanceláři, na mobilu či e-mailu budou k zastižení non-stop i na Štědrý den (66 %).
- Širší rodině a přátelům popřejí častěji osobně (38 %). Také klasická přáníčka budou posílat častěji než zákazníci ostatních operátorů (17 %).
Zákazníci O2:
- 71 % by v žádném případě nezvedlo během Štědrovečerní večeře ani důležitý hovor.
- O svátcích se v kanceláři příliš neukážou, pouze 8 % bude během svátečního týdne v kanceláři.