Půjčovat kola je krásná myšlenka, ale z Číny to dělá smetiště. Teď bikesharing míří do ČR

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 10

Názory k článku

30. 04. 2018 08:37

Stejně to nikdo nestojí. Jen tyhle “projekty” stojí spousty peněz a jsou platné jak mrtvému zimník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 04. 2018 23:53

Já osobně jsem spokojen s rekoly, jen škoda, že jich zatím není tak moc. Že jsou prostá, ano, ale to vnímám spíš jako plus - nemá se co pokazit a nejsou atraktivní pro zloděje. Obike, který opěvují moderátoři ve videu je sice super moderní, spáruje se s vaším telefonem přes bluetooth, ale jízda na něm je za trest. Kolo je těžkopádné, nemotorné a po pár desítkách metrů člověka naprosto přejde chuť na něm jezdit... Velonet je také super věc, bohužel však pro naše města celkem nevhodná. Stojany zabírají dost místa a pro opravdu efektivní fungování by jich bylo potřeba mnoha. Tím narážím i na nedostatečnou infrastrukturu (hlavně úzké silnice), která cyklistům ve městech moc nepřeje (člověk ani nemusí být celebrita aby se na něj soustředily pohledy desítek a stovek udivených lidí, stačí jedno rekolo v centru Brna)... Pro pobavení (nebo spíš k pláči?), současná situace s bikesharingem v Číně (stejné firmy se nyní snaží expandovat do Evropy - proč asi?) https://www.theguardian.com/uk-news/2017/nov/25/china... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 04. 2018 19:58

Tak v Indii bude těch kol bude více. Ale zde se zbožňuje Čína.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 04. 2018 06:01

Ony všechny tyhle vize mohou fungovat, dokud je to v malém. Ať už jde o sdílení kol, aut nebo hromadné nabíjení elektromobilů. Praha prostě není na něco takového koncipovaná a skutečně masovou přepravu musí zajišťovat MHD.Podle mého mělo smysl sdílení kol spíše než jako dopravního prostředku, tak jako sportovního/rekreačního náčiní. Zejména pro lidi, pro které je komplikované kolo vlastnit (bydlí v místě, odkud mají špatné možnosti dostat se na nějakou cyklostezku, která je rychle vyvede za Prahu, kde si mohou užít lepšího prostředí a vzduchu než v "betonové džungli", mají byt v domě bez výtahu nebo bez kolárny či sklepa). Bohužel v tomto směru Rekola spíše zhoršují podmínky, dříve mohla výpůjčka v rámci ročního paušálu být až na 3 dny a bylo možno s kolem opustit Prahu, což bylo ideální na víkendové výlety. Nyní je maximální doba výpůjčky 1 hodina - to se hodí snad jen pro turisty, kteří nemají časový kupon na MHD.Než ještě větší zahušťování, které končí obsypáním zábradlí kolem Vltavy desítkami kol až k hranici, že to snižuje průchdnost chodníku, by se mi spíše líbila služba půjčování kol vyšší kvality u cyklostezek na kraji Prahy (v místě s dobrou dostupností MHD) s možností si ho v rámci ročního předplatného alespoň občas půjčit na několik dní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor