Rakousko podruhé: neuvěřitelné ceny u virtuála

Diskuze čtenářů k článku

Slaviaro_MacClee  |  25. 08. 2011 13:08

Vážení, mně pořád připadá, že se v takovýchto výkřicích o předraženosti místních operátorů srovnává nesrovnatelné. Když si člověk dá tu práci a vyhledá si nabídky zde zmíněné, zjistí, že jsou to ceny se závazkem na 24 měsíců a srovnávány jsou s nezvýhodněnými cenami (bez závazku) místních operátorů. Když zkusíte srovnat tarify ze stránek vodafone.co.uk s tarify na vodafone.cz a přidáte si 25% slevy na hlasové balíčky (Do smlouvy na 24 měsíců jistě lze domluvit), zjistíte, že tarify u českého Vodafonu jsou dražší, ale ne několikanásobně, jak se uvádí tady - ve třech případech, kde jsem to přepočítával, se ceny drží zhruba o dvě až tři stovky dráž (např. za 20,50 liber měsíčně - cca 563 Kč - má VF UK 100 minut, 500 SMS a 250 MB internet, zatímco VF ČR by srovnatelný - podle mě - tarif 125 minut, 250 SMS a 150 MB dat dal dohromady s 24 měsíčním závazkem za 663 kč, kdyby se domluvila do smlouvy sleva 25% na hlas a 50% na data - což předpokládám, že by do dvouleté smlouvy šlo). Takže ano, operátoři v ČR jsou dražší, ale nepřipadá mi, že by to bylo "na obušek" nebo že by šlo o nějaké "neuvěřitelné odírání z kůže" jak implikuje tento (a v poslední době nejen tento) článek. Napadá mě jedno staré přísloví: Důvěřuj, ale prověřuj... (A teď mě sežerte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xeník  |  21. 08. 2011 11:50

Pojdme do toho: Protest proti 10x vyšším cenám mobilních operátorů v ČR než v EU!
V Rakousku za 15 EUR 1000 volných minut do všech sítí+1000sms+1GB net, na Slovensku za 5 EUR volní na 5 čísel, ve Velké Británii u T-mobilu za 300 Kč 1000 minut do všech sítí a 1000 sms. Co je za 300 u nás??? Proč dotujeme ty ostatní?
Pojdme to změnit!
http://www.facebook.com/event.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pc-mrav  |  16. 08. 2011 16:55

Jenže co třeba jiné věci cyklostezka udusaná pěšina za 10 mega ,kdo na dává dotace sakra ,mobil máme též nejdražší ,protože na to všichni asi mají a rádi platí hodně za nejhorší služby a reklamu dává zadarmo bez nároku na odměnu t-mobile za to má krásný zaokrouhlování vždy směrem nahoru to je matematika jak bejk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Hájek  |  15. 08. 2011 12:51

Jedna perlička. Když jsem chtěl skončit u Vodafonu, tak mně kamsi přepojili na "zvláštní" oddělení a tam mi zavedli dost dobrý tarif. Za 2200 měsíčně mám neomezené volání, 250 SMS zdarma a další za 0,80,- Kč a 150 MB internetu v mobilu měsíčně zdarma. Takže ono to trochu jde, ale cestou "slušného" nátlaku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frufru  |  12. 08. 2011 21:08

Nj, prachy derou z jednotlivců, když vidím za co telefonují velké firmy a organizace. V rámci firem to nabízí i pro členy rodiny, zkuste se poptat známých co dělají ve velkých firmách, jestli tuhle nabídku nemají. Já volám přes bratra za nějakých 80 Kč a mám 120 minut do všech sítí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  12. 08. 2011 19:38

Ano, jen u nás je draze! Škoda, že levné volání funguje v nestandardní síti CDMA , ale jsou zde zajímavé ceny jen ta technologie je mizerná. Ještě, že jedna GSM má kvalitního virtuálního operátora (šedivého) . Pište na tet@tet.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RISC  |  12. 08. 2011 20:21

ktera a KTEREHO posli prosim vic info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RISC  |  12. 08. 2011 20:23

UZ sem to nasel omlouvam se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tereza  |  12. 08. 2011 17:17

Kdybychom cokoli takového měli měnit, češi na takovýto obrat nikdy nepřistoupí. Diskuze nám možná jdou, to ano Ale pro větší obraty jsme stále ovce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mary  |  12. 08. 2011 17:01

Komu se nelibi pristup CTU a mobilnich operatoru muze se pridat treba zde:
http://www.stopdrahemuvolani.cz...
nebo zde:
http://www.facebook.com/pages/Pridej-se-k-Petici-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk  |  12. 08. 2011 11:23

Dobrý článek. Jen výrazy typu "... rozdíl jako kráva" IMO v žurnalistice patří maximálně do citací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misxo  |  12. 08. 2011 09:39

pomaly mam taky pocit, ze by bolo pre vas vyhodnejsie zaobstarat si kreditnu kartu od slovenskeho O2 alebo z rakuska

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  11. 08. 2011 23:55

Dobry den, ze CR je z hlediska telefonovani draha zeme o tom neni pochyb. Trosku bych ale u mobilmanie ocekaval profesionalnejsi pristup k clanku. Par zasadnich bodu :
tele.ring neni virtual, ale je to low cost znacka T-Mobile site
Text "Takhle vypadají nabídky operátorů všude v Evropě" je take znacne zavadejici - kdyz porovnate ceny vsude v Evrope, zjistite ze Rakousko je nejlevnejsi zemi, ktere se ostatni zeme ani zdaleka nepriblizuji.
Diky za zajimavy clanek, ve vetsine veci mate pravdu, presto bych ocekaval mene hesel a vice faktu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
holger  |  11. 08. 2011 22:20

u nás se na IČ (živnostník) za 1600 Kč bez DPH dá pořídit:
- neomezené volání
- 100 sms
- 500 MB internet v mobilu
- 2x USB přenosný internet s kapacitou 3GB
- Samsung Galaxy S2 za 1Kč
- smlouva na 24 měsíců
- stačí vědět jak na to a může to mít každý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RISC  |  18. 08. 2011 17:28

aHOJH NAPIS PROSIMTE JAKEJ JE TO OPERATOR .dIKEC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
egg  |  11. 08. 2011 21:57

Za to všechno si můžou debilní češi sami, každý si myslí že je totální borec, když dá 10 a více litrů za telefon nebo když platí litr a více za paušální poplatky....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Šidák  |  11. 08. 2011 12:42

Představte si modelový případ.
Stanete se podnikatelem, otevřete si pekárnu. Postavíte si pece, otevřete si krámky a zainvestujete spoustu peněz aby vám vaše pekárna fungovala. Začnete prodávat rohlíky za 1,5 Kč/ks, což plní vaší představu o návratnosti investic a výdělku. Pak ale jednoho dne přijde demokracií opilá skupina lidí a začnou se u jakési evropské unie domáhat regulace cen vašich rohlíků. Ta jim ve své neskutečné hlouposti dá za pravdu a nařídí vám (nezávislému podnikateli) že maximální cena rohlíků může být 90 haléřů.
Jak se vám to líbí ? Rozšiřovali by jste svůj provoz, nabízeli by jste větší množství výrobků ?
Cena je na volném trhu tvořena nabídkou a poptávkou a regulace tu nemá místo. Vždyť se v tomto státě ani neregulují ceny strategických surovin a energií, tak proč by se mělo jít po krku mobilním operátorům ?
Prosím reakce inteligentní. Na něčí výkřiky do tmy nemám náladu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  11. 08. 2011 12:57

žeby to bylo dáno fyzikálnímy zákony=>omezené zdroje=>daný omezený počet frekvencí=omezený trh?
Myslím že to ekonomové umí osvětlit mnohém lépe proč musí být takový trh regulován...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Šidák  |  11. 08. 2011 13:02

Za licence na frekvenční pásma zvláště první dva operátoři zaplatili neskutečný ranec, takže proč by měli platit podruhé ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  11. 08. 2011 13:09

cena za nakoupení zdroje je neoprávňuje tento zdroj zneužívat ať monopolně či kartelově od toho je telekomunikační zákon a ČTÚ ustanoven coby hlídač a regulátor - bohužel tady v ČR na celé čáře selhává (češi si nedovede sjednat pořádek) a je spíše ostudou že ho musí zastupovat EU...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Šidák  |  11. 08. 2011 13:21

Jak se dá zneužívat frekvence, kterou jste si pronajal a máte jí jen pro sebe ?
Slova jako Kartel a monopol mne vždy pobaví. Nabídka a poptávka jsou hlavními kritérii pro tvorbu cen, takže se není čemu divit, když tři společnosti nabízející stejný typ služby mají podobné ceny. Za vyšší cenu by je nikdo nekoupil a proč snižovat ceny a tak i svůj zisk pod úroveň, kterou jsou lidé ochotni platit. Udělal by to jen blázen.
Pokud se ceny budou regulovat i nadále, tak se bojím že skončíme v technickém středověku a LTE a ADSL 2 nás v nejbližších letech nečekají.
Telefon potřebuji a jsem ochotný platit částky, které jsem si ve svém tarifu vybral. Když bych to ochotný platit nebyl, tak těchto služeb využívat nebudu (a vám radím to samé).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  11. 08. 2011 13:38

díky za takto předražené a nekvalitní služby já osobne platit ochoten nejsem a také neplatím ...
nejsem ekonom, ale to co jste popsal je přesně tím zneužívaním ať to nazvete jakkoliv, ostatně nemyslím žeby zisky i nad 50% byli v pořádku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Šidák  |  11. 08. 2011 12:59

A co se virtuálních operátorů týče, tak pokračujme v naší modelové situaci s pekárnou.
Pekárna funguje, EU vám v rámci regulace nařídila snížit cenu, což jste nakonec akceptoval a i s výrazně nižšími zisky pokračujete v činnosti dál. Pak se ale do hry zase vloží stará známá skupina nespokojenců a bude po EU chtít uzákonit virtuálního pekaře. Jelikož v Evropském parlamentu sedí politický odpad, tak návrh projde. Takže po regulaci ceny rohlíku pro vás přichází další povinnost a to umožnit využívat vaší pec, pekárnu a všechno vybavení konkurenčnímu pekaři a to kolik mu za takový pronájem naúčtujete vám opět přikáže stará známá EU (ale musí to být tolik, aby vám tento pekař mohl konkurovat).
Když se nad tím zamyslíte, není to trochu na hlavu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  11. 08. 2011 15:11

Jak je u T-Mobile placená funkce diskusního obhajovatele? Nebo to v pracovní době děláte dobrovolně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
datel  |  11. 08. 2011 23:22

ano, jsi na hlavu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Az  |  17. 08. 2011 16:08

A co takhle: Výrobci potravin se domluvili, že 10x zvýší ceny. Rohlíky jsou za dvacku, chleba za pět stovek. Konkurence nefunguje a nikdo s tím nemůže nic dělat.
Jak se ti líbí tenhle modelový příklad?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  11. 08. 2011 15:23

Jenže co se provozování GSM potažmo UMTS sítí týče, tohle NEní volný trh. Je omezený počet frekvencí, takže když se rozhodnete, že už vás naši operátoři se*ou a že si vytvoříte vlastní síť a že nabídnete lidem stejnou nebo lepší službu, tak tvrdě narazíte (už proto, že UMTS frakvence pro 3G pokrytí jsou všechny rozprodané našim třem operátorům).
Dále jste mluvil o velkých investicích, ty se ale našim operátorům už DÁVNO vrátili a za naše peníze budují svoje sítě mimo ČR (však se podívejte na pokrytí 3G signálem, vždyť je k smíchu) a tamním zákazníkům jejich využívání nabízí skoro zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  11. 08. 2011 21:49

Přesně tak. V mobilních komunikacích je asi takový volný trh, jako kdyby ten pekař, uvedený v příkladu, měl předkupní právo na veškerou použitelnou mouku v zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  11. 08. 2011 09:46

No myslím, že operátorům opravdu zatopí to, když bude co nejvíce lidí celý jeden den každou desátou minutu vypínat a zapínat telefon. To se z toho opravdu budou moci podělat. Ale musely by to být tisíce lidí aby to mělo smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Šidák  |  11. 08. 2011 12:34

Můžete si vypínat do aleluja

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milda  |  11. 08. 2011 08:49

Našich operátorů bych se zastal - před cca rokem jsem vyjednával s rakouskými operátory telekomunikační řešení pro naší pobočku a byl jsem v šoku - absolutně žádná flexibilita. To mi potvrdil i kolega z Polska - v oblasti telekomunikací je to v bývalém východního bloku lepší než na západě. Firmy se snaží, tlačí dolů paušály za zřízení i provoz služeb, případně je při vázanosti neúčtují vůbec, na všem se domluvíte. Něco za něco - s konvergovaným řešením Pevná-Mobily jsem v rakousku neuspěl.
Ale co je fakt nehorázné - jsou ceny roamingu a datového zvlášť - tady to operátoři nemůžou dlouho ustát.
M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  11. 08. 2011 08:29

euro....stredni rod, vzor mesto.....tedy 129 eur, 5 eur....taky nepiseme 5 koruna.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.O.B  |  11. 08. 2011 07:51

Ano, u nás je draho, s tím souhlasím, ale můžeme si za to sami, jak už je tady napsáno "proč by si kapři sami vypouštěli rybník"?
Ono stačí zavolat operátorovi, že ti jeho ceny nevoní a že chceš ke konkurenci (ohnat se nějakou nabídkou z netu)... Ta žabka tě ihned přepojí na oddělení pro služby zákazníkům, kde ti rychle spočítají většinou min. 50% slevu, kdo má na to koule ukecá i 90%, jak se to povedlo kamarádovi...
A ještě sem tady zahlíd něco o zdlouhavé přenositelnosti čísel... Já sem byl mezi prvními, kdo to využili a utek od t-mobilu 15.ledna (2005-myslím), tedy 15 dní po startu této možnosti. trvalo to i s přesvědčováním za strany t-mobilu 2 dny (musel sem té žabce u t-mobilu sice vysvětlit, jak celá služba funguje, protože o ní snad ani neslyšela, ale šlo to)...
To mi chcete říct, že za ty roky se to nezrychlilo, ba právě naopak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  11. 08. 2011 09:09

Přenášení čísel se ani podstatně nezrychlilo, ani podstatně nezpomalilo. Ale občasné problémy plynou jednak z toho, že operátoři mají někdy interní problémy se systémem, a jednak z toho, že kapacita systému RNPDB-M je z hlediska maxima současně přenášených čísel prostě omezená. Takže pokud má ten který operátor nakumulováno významné množství požadavků na přenos (a spojí se mu to třeba i s jeho vlastními problémy), může mít značné potíže s tím, zajistit přenos ve lhůtě. A jindy jej zase může realizovat téměř v řádu hodin. (Jen na okraj - masové přenosy čísel třeba kvůli desetníkovým rozdílům v ceně mezi operátory, a stížnosti regulátorovi při neplnění lhůt, jsou to, co může být mnohem účinnější formou protestu, než víkendové vypnutí mobilu....)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pokročilý uživatel  |  11. 08. 2011 01:14

Při dovolené v Řecku používáme předplacenky operátora WIND,kdy za dobití 5 EURO máme mezi sebou v rámci sítě každý na volání 1000 min. na měsíc, byť s účtováním po 3 minutách,což bohatě stačí při 14denní dovolené na veškerou vzájemnou komunikaci.Navíc SMS kamkoliv (jedno jestli po Řecku nebo po EU) stojí 0,1 EURO.Vlastní čísla z Čech jsou tedy jen na příjem SMS z domova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.O.B  |  11. 08. 2011 07:54

Já Vám teda nevím, ale já jezdím na dovolenou si odpočinout, takže 14 dní bez mobilu, internetu, počítačů, televize... Domů pošlu pohled, dva...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pokročilý uživatel  |  11. 08. 2011 01:00

1.Nespoléhejte na retenční oddělení,doba skutečně výhodných nabídek již minula,záleží na platbách,za 1000 měsíčně nejste pro operátora až zas tak zajímaví,to až kolem 3-4 tisíc.Pokud je útrata pouhých několik stovek,nabídnou maximálně pár trapných minut navíc nebo slevy na úrovni 100 měsíčně,klidně vás pošlou do háje,když pohrozíte odchodem.
2.Je bláhové čekat na dobu,kdy bude údajně výhodné pořídit si SIM zahraničního operátora pro volání v tuzemských sítích za ceny stejné po celé EU.Právě kvůli tomu se chystají různá protiopatření,ale to poznáte,až ta doba nastane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.O.B  |  11. 08. 2011 07:57

ad1) Dva měsíce zpět sem pohrozil odejitím celého účtu ke konkurenci (4 čísla - platba cca 1000/měs) a teď se mi účet nepodívá ani nad 400 kč/ měs.
4 čísla už asi byla moc ;-P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  11. 08. 2011 00:08

Velebnosti z nasich operatoru se me chce jednim slovem BLEJT. NECHAPU KDE SE STALA CHYBA V MATRIXU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RISC  |  11. 08. 2011 08:11

NE v LIDECH kdyz si to nechaj libit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlach Martin  |  10. 08. 2011 19:28

Pěknej článek!
Myslim že tento članek ma velkej smysl, dostat lidem do podvedomi že to co se děje u nas proste neni normalni!
Už po prvnim članku na mobilmani byla bouřliva reakce, kterou si nenechali ujit i ostatni media v zemi a tim to jde do podvedomi širší škále lidí, ktere nesledují jenom mobilni dění tady na mobilmanii.
Bohužel s tim nic neudelame a musime se obracet na kontrolni organy čtu ktere na nas z vysoka kašlou (dostavaji vice penez od operatoru než od prostych lidi) a přece si nepujdou po vlastni kapse. Aspon EU by nam mohla pomoct... ale tu jen štve že se rama jmenuje maslo i když to maslo neni.. tak co po nich chceme vice že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pajnstein  |  10. 08. 2011 17:31

Dobry den. Pracuji v rakousku a nedavno sem se upsal na 2 roky u nejdrasiho rakouskeho operatora A1 za mesicni pausal 54,90 euro to je asi 1320 Kc .Mesicne dostanu zdarma:
6000 min. do vsech siti v rakousku,6000 sms do vsech siti, 6000 MB internet, 300 min volani do zahranici a jako bonus sem dostal Samsung Galaxy S2 zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Strejda  |  10. 08. 2011 17:26

Tak to mi ho teda vyndej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fanda  |  10. 08. 2011 14:50

Ono by stacilo aby http://www.mobilmania.cz/clanky/jak-to-bude-s-tesc... ... a http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/u-... ... a ceny by sly dolu hnedka. Osobne bych okamzite prevedl 3 simky:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josefik  |  10. 08. 2011 13:59

Velebnosti jdu blejt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanda  |  10. 08. 2011 13:58

Ja mam od TM kredit 500HIT k tomu BIS( vicemene neomezeny internet) a jako pozornost 200minut mesicne navic kamkoliv. Mesicne cca 800kc.
Tech 200 minut jsem si musel ale tvrde vybojovat, dneska retence uz nejsou zdaleka tak bezne, jako driv:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom ostrava  |  10. 08. 2011 14:17

Mám podobnou zkušenost, jen je škoda že těch minut k poměru ceny za paušál by mohlo být tak o padesát víc. Ale na druhou stranu můžeme být rádi že neprší, ale jen kape.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bucky  |  10. 08. 2011 13:55

Toto je clanek o opravdu velikem hovinku. Mam pocit, ze pan redaktor se naprosto, ale naprosto zblaznil. Proc neporovnava treba CR se Spanelskem? Proc zrovna s Rakouskem?
Pro ty mene rychle:
1, propojovaci poplatky v Rakousku jsou o poznani nizsi nez v CR
2, rakousko ma 90% populace pokryto 3G signalem, coz znamena mnohonasobne nizsi naklady na data, hlas, vicemene na vsechno
3, Na 3G licenci se neplatily tak premrstene castky jako v CR, takze o2, tmobile a vodafone v cr za tu licenci co ziskal musel ty penize splacet investrorovi, misto aby tu 3G byla uz minimalne nekolik let
4, Je tam vice operatoru - i diky tomu, ze je tam digitalni televize a analog tam nemaji, t.j. maji uvolnene frekvence, opet to neni chyba operatora.
Rici, Rakousko je levne, Cesko je drahe, muzou za to operatori je maximalne nejake sci-fi v hlave populistickeho redaktora a par prispevovatelu, kteri tomu ale nejspise nerozumi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Suchý čert  |  10. 08. 2011 14:37

inetnum: 217.77.161.0 - 217.77.161.255
netname: VFCZ-RTS-FW-SERVICES-2
descr: Vodafone Czech Republic a.s.
descr: Prague

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr007  |  10. 08. 2011 19:57

Jéééé někdo z Vodafone CZ tu obhajuje specifický trh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Suchý čert  |  10. 08. 2011 20:49

(pro zákazníky se adresy z tohohle rozsahu myslím nepoužívají, vsadil bych se, že je to firemní VPN — vpn.vodafone.cz — 217.77.161.25

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  10. 08. 2011 15:59

Na Vašem příspěvku je pochopitelně část pravdy, nicméně pravda je i to, že ziskovost mobilních operátorů v ČR je zcela mimořádná. A to i přes platy a benefity středních a vyšší manažerů na západoevropské úrovni.
Jinak bych ovšem k propojovacím poplatkům (a důvodu nižší cenové úrovně v AT) poznamenal třeba takovou drobnost, jako je 3,5 mil. pevných telefonních linek na 8,5 mil. obyvatel v Rakousku (pevnou má v AT stále 63 % domácností), oproti polovičnímu počtu pevných linek a 10,5 mil obyvatel v ČR. Což je pak samozřejmě ve struktuře hovorů a nákladech na terminaci také někdo jinde....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spt  |  10. 08. 2011 16:37

Já asi tak možná tuším proč v ČR není tolik pevných linek, že by tu byla jistá firma co natahuje ceny k nesmyslnosti. Dnes má většina lidí doma net a volá přes skype zdarma tak co s pevnou linkou, možná tak za cenu ve městě zdarma a po republice za 0,1 po vteřinách a do světa za 1kč a účtování zas po vteřinách. Jinak nejlépe by bylo udělat reklamní kampaň proti operátorům se slovy (čurini) jděte se vycpat se spec. trhem, vaši spokojení zákazníci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Suchý čert  |  10. 08. 2011 16:45

1) Od r. 2009 byly sníženy propojovací poplatky z 3 Kč na 1 Kč a žádného zásadního vlivu na ceny volání jsem si nevšimul. (V Rakousku to mají v přepočtu asi za 0,50 Kč.)
2) Tak proč takové pokrytí nemají čeští operátoři, když je to tak výhodné?
3) Lež, rakouští operátoři zaplatili za licence 1,5–2,4 mld. šilinků, zatímco zrovna ten Váš Vodafone „jen“ 2 mld. Kč.
4) Více operátorů ale znamená vyšší náklady, ne nižší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  10. 08. 2011 17:07

ty rozdíly jsou tak propastné, že to nemůže vyvážit ani to co píšete i kdyby bylo vše pravda (jako že není) , naši operátoři mají především vysoké marže tím je potřeba vždycky začínat...
Můj názor je, že po zkapacitnění sítí vše jednou dospěje k neomezeným službám , podobně jako u pevného internetu, kdy operátor vybere stálý příjem (paušál) a pak už mu bude jedno co v jeho síti dělám a jak dlouho to dělám.. V Rakousku jsou v tomhle o mnoho dále ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rcservis  |  10. 08. 2011 23:50

Operátoří v ČR jsou zloději!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  10. 08. 2011 13:44

Info z retencniho od Vodafonu : Chystaj se nove tarify pri uzavreni smluv na 2 a vice let, a bohuzel po vzoru ostatnich opeartoru i uctovani po minutach... ( 60 + 60 ) :((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom ostrava  |  10. 08. 2011 14:13

S tarify při uzavřením smluv na 2 a více let bych se držel zpátky, samozřejmě Vodafone se na to klidně může chystat a klidně to může i rozjet, ale jen do doby než se naši poslanci rozhoupou a konečně uzákoní směrnice z EU o tom že závazky můžou být (tuším) jen 6 měsíců. Kdo sleduje dění kolem operátorů a podobně tak ví o co jde a já jen čekám kdy se EU začně zajímat o to proč na to naši poslanci tak kašlou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  10. 08. 2011 15:48

Takto formulovaná směrnice neexistuje . Operátor pouze musí zajistit, aby u operátora byla k dispozici i ta krátkodobá smlouva (s úvazkem nejvýše na dobu danou směrnicí), s tím, že ty dlouhodobé smlouvy (např. tříleté) nesmějí být uzavírány, pokud jde o nového zákazníka a první smlouvu na danou službu.
Čeští operátoři toto v podstatě svou nabídkou splňovali i v minulosti, m.j. proto, že všichni mají smlouvy na dobu neurčitou. Pouze s tím, že nyní budou muset navíc kontrolovat, aby náhodou neuzavřeli třeba tříletou smlouvu s "dotovaným" netbookem s novým zákazníkem, a tím neporušili zákon. Ale stačí předřadit krátkodobou smlouvu bez závazku "na zkoušku" na stejný typ služby (hlas, data....) a třeba po měsíci či dvou "na žádost zákazníka" uzavřít další smlouvu s dlohodobým závazkem. A již to bude OK .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom ostrava  |  10. 08. 2011 18:59

Jo takhle, vycházel jsem jen z toho co si matně pamatuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ľubomír  |  10. 08. 2011 13:06

ČR nemá ani na Slovensko, tarikácia 1+1 je bežná a v Orange mám 2GB dát za 9,95€. 1GB za 6,95€. Tým, že voľné minúty nepotrebujem považujem za super paušál Štart 0,12€ za min. do všetkých slovenských sietí a platím, len za minúty, ktoré prevolám.
Ešte je v Orane aj Základný paušál s volaniami za 0,13€ do slovenských a českých sietí.
Je to kópia O2 Fér, ale Telefonicu nemusím. Už, len tým, že slovenská pobočka patrí pod českú. Keď vidím český cenník im neverím. Tak Orange the best síce nie je ako rakúsky, ale je lepší ako 4 operátori v ČR dokopy. 3G sieť na 70% populácie samozrejmosť a budujú v 3G HSPA+ do 42,2Mb/s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ľubomír  |  10. 08. 2011 13:43

Telering nie je virtuál. Chytám tu ich GSM sieť Tele ring (mesto: Bratislava) - Rakúsko je kúsok za rohom. Ešte tu mám signál T-Mobile A, Orange A, one, 3G - 3AT.
Mám tu aj maďarský Vodafone HU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  10. 08. 2011 15:36

On v definici sítě a toho co je virtuál je trochu binec. Technicky je možné, aby jednu fyzickou GSM síť sdílelo více "virtuálních sítí" a každá se hlásila účastníkům samostatně. Jde prostě o sítě, vytvořené na aplikační vrstvě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
libor  |  10. 08. 2011 13:55

a uz jste slyseli o spolecnostech jeko je aspekt nebo ceskaspravni ?????zkuste tam zavolat.ceny jsou trochu menci a toho se operatori boji ze prejdete jinam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  10. 08. 2011 12:48

ID site. Jak je to? Telering ma vlastni ID site i kdyz je to virtual behajici na siti jineho operatora? Nebo to driv byl plnohodnotny operator a az pozdeji se stal virtualem?
Na mnoha starsich telefonech je totiz v seznamu siti prave Telering. A pamatuji ze pred nekolika letu se mi v Treboni casto ladil prave Telering.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Kotrčka  |  14. 08. 2011 13:48

je to presne tak.
tele.ring bol plnohodnotnym operatorom az do roku myslim 2006, kedy ho kupil (a teda sa zlucil s) T-Mobile.
tele.ring teda ako spolocnost neexistuje, da sa na neho pozerat ako na znacku v ramci T-Mobile AT, teda nieco ako keby napr. Twist bola samostatna znacka, ktora by sa v praxi nehlasila k T-Mobile CZ, ale v konecnom dosledku by peniazky tiekli priamo do T-Mobile.
v praxi sa takymto pripadom nehovori ani virtual (mvno) ale skor znackovy operator (brand reseller). na slovensku su takymito operatormi vsetci posobiaci pod 02 (naymobile, swan mobile, tesco mobile - poznat okrem ineho aj podla toho, ze napr. nemaju vlastny prefix, ale aj omnoho primitivnejsie, na slovensku sa ich cenniky podobaju materskemu 02 aj graficky).
pre zaujemcov o temu:
delenie "virtualov": http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_virtual_netwo... ...
tele.ring: http://en.wikipedia.org/wiki/Tele.ring... - pripadne nemecka (obsiahlejsia) verzia s podrobnym popisom, klik vlavo na "deutsch"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom ostrava  |  10. 08. 2011 12:44

Zvláštní, drtivá vetšina lidí nadává jsk je u nás draho, že přejdou někam jinam a já neví co všechno a všichni mají mobilní telefon a platí a nikdo neudělá (nebo jen minimum "zákazníků") to co by dokázalo něco změnit.
Kdo z vás řekl operátorovi "Končím" nebo "Co mi nabídnete abych neodešel"?
Mi se nelíbilo jaké platím částky za fakturu, tak jsem zjišťoval a pohrozil a dopadlo to aspoň tak že dneska platím místo 500 až 600 korun kolem 350 korun. Sice jsem nedostal takový paušál jako lidi na západ od od nás, ale dokázal jsem dostat aspoň něco. A mimochodem: Nepotřebuju každý měsíc 2000 minut všude, stačí mi do 1000 minut na několik málo čísel a do 100 minut na zbytek a tov mým paušním program mám víc než co potřebuju. Takže když to porovnám konkrétně teď s oním vituálem z Rakouska tak rozdíl není zase až tak rapidní.
Takže to vidím jednoduše: Kdo se neumí nebo nechce ozvat nebo nechce nebo neumí si najít jinou alternativu (ať prominou co skutečně alternativy nemají) takať platí cenu kterou jim nabídne mobilní perátor a oni ji příjmou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  10. 08. 2011 12:49

Tak tak. To nikto nespraví. Každý berie, čo mu ponúknu.
Ja som sa dohodol na 200 min. všade, 1.5 GB dáta, večerné hovory v rámci siete v cene a iPhone 4 za 300 EUR ... to všetko za 15 EUR mesačne. Pôvodná cena bola 30 EUR. S Rakúskom sa to nedá porovnať, ale na Slovenské pomery ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tony  |  29. 08. 2011 15:15

s ktorym operatorom si dohodol taku cenu? a musel si sa viazat na 2 roky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  30. 08. 2011 08:02

T-Mobile. Viazanosť 2 roky, inak by telefón nemohol byť. Aha, mám tam jednu chybičku: 120 minút.
Ale aj tak: 15/120 = 12,5c/min. Ak k tomu prirátam net (ktorý by ma vyšiel samostatne min. 5 EUR), tak potom 10/120 = 8,3c/min. Ak zamením večerné hovory za ďalších 40 minút, tak potom: 10/160 = 6,25c/min. A to je už veľmi dobré.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tony  |  30. 08. 2011 11:06

a myslis ze je mozne si dohodnut podobne podmienky, ale bez viazanosti (samozrejme ze bez telefonu)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  30. 08. 2011 11:25

To určite nie. Viazanosť je podmienkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevCageR  |  10. 08. 2011 13:03

Co to znamená? Že když stálý, přes to běžný, uživatel přijde za operátorem a řekne, že chce odejít, protože se mu to zdá předražené, tak bud snad operátor vyjde vstříc??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mz  |  10. 08. 2011 13:37

jojo, objevíš kouzelné retenční oddělení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevCageR  |  10. 08. 2011 13:47

Heh. Něco jsem googlil o retenčním oddělení. To musim tejstnout. Ale nevím jak moc jsou ochotni se bavit, když chci jiný tarif než mám (přemýšlím o tom už dlouho) a ten bych chtěl s jinými podmínkami (ceny vs. jednotky)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thr  |  10. 08. 2011 16:19

No pokud zavolas na info a reknes, ze pla ujes odejit nestane se v podstate nic. Pokud jim reknes ze prave ted rusis cislo u nich, nejlepe prenasis cislo od nich ke konkurenci a z duvodu mnohem lepsi nabidky a nech ti daji vsechny podklady k prevodu, tak te s nejvetsi prevdepodobnosti prepoji na kolegu, co to stebou probere a to bude s nejvyssi pravdepodobnosti pracovnik retencniho. U nej uz pak zalezi jak silne lokty budes mit. Idealne je uz mit v hlave vybranej pausal jakej si predstavujes a na nem v mysli vysacku 50% sleva+ to co jsi k tomu predstavujes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thr  |  10. 08. 2011 16:31

Mne to u slovenskeho t-mobilu fungovalo nejvyssi varianta podle sebe 7+ dalsi balicky do nej+ sleva na mobil+50%sleva na pausal. Vysledek: 160min slovensko, .06c minuta po prevolani, 400sms, .10c minuta do cele evropy a usa, 4.5gb dat bez fup, IP4 329e v dobe ceny 800e, mesicne platim 25e. Ale jak rikam, tvrde do nich, dobrej den potrebuju od vas vsechny podklady pro prenos cisla chci prejit k orange. Pani na to proc, nejsem spkojenej s vasi nabidkou davaji mi lepsi. Pani vydrte prepojim vas na kolegyni, ta to svama probere. A pani byla s retencniho. Jeji prvni otazka byla, pokud mi udelaji slusnou nabidku, ci sem ochoten zustat u nich :) tak sem nakonec ochoten byl :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tony  |  29. 08. 2011 15:12

musel si sa zaviazat na 2 roky? myslis ze by dali podobnu ponuku aj bez viazanosti (samozrejme bez telefonu)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xray  |  10. 08. 2011 17:15

jj souhlas O2 umi za 450,- 5000 volnych minut, ale chce se tomu venovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevCageR  |  10. 08. 2011 17:21

Co znamená věnovat se tomu? :) Nedokážu si představit, že se po telefonu hádám s operátorem o lepší podmínky, když už mi dorovnají ty konkurenční .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom ostrava  |  10. 08. 2011 14:07

Nevím jak to dokázal Peter Cipov, neznám detaily, ale na Slovensku se dá taky něco dělat.
Já osobně loni na podzim byl u operátora a řekl že chci přejít z paušálu na Twist a že mám možnost dostat výhodnější podmínky (samozřejmě jsem měl nabídky dvě a operátoři to znají, nenechají se "přečůrat") a co se stalo, T-Mobile mi udělal nabídku na kterou jsem byl ochoten po promyšlení přistoupit a tak jsme to "dali" na papír a dneska jsme spokojeni oba, já mám na české poměry to co se dá považovat ještě za únosnou výhodu a operátor má jistý měsíční příjem po dobu dvou let. Ještě ale uvidíme co bude v době kdy mi bude končit úvazek, staly se v průběhu času věci které mně naštvaly (zrušení věrnostního programu a Mobile Boxu), ale to už tady nepatří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevCageR  |  10. 08. 2011 14:15

A jak to přesně funguje? Člověk zavolá na operátora s tím, že chce přejít jinam? Až takhle mu to nacpat? Dobrý den, volám vám, abych vám oznámil, že chci přejít pryč? :D A mít k tomu v rukávu alespoň nějaký tarif u konkurence, který je opravdu výhodnější??
Myslíte, že by to fungovalo i kdybych chtěl přejít na tarif vyšší než mám teď, ale k jinému operátorovi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom ostrava  |  10. 08. 2011 14:42

Ano, u mně to fungovalo tak že řekl že mám dvě možnosti výhodnějších nabídek, jedna byla u T-Mobile a druhá u O2, samozřejmě jsem musel vědět o čem mluvím a že ty nabídky nejsou nesmysl a bylo to, dostal jsem k tomu co jsem měl něco navíc a bylo to.
Vyšší tarif u jiného operátora by byla taky "páka", ale muselo by to mít smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalián  |  10. 08. 2011 14:52

Pokud budeš dostatečně neoblomný, bezpečně se dostaneš až k nabídce 0,50Kč za minutu hovoru např. u O2, které je tím v posledním roce pověstné. Nejsou vyjímečné ani případy, kdy volají lidé, kteří u nich mají letité číslo, naprosto zadarmo, bez jakéhokoli měsíčního paušálu! Znám osobně tři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalián  |  10. 08. 2011 14:52

Pokud budeš dostatečně neoblomný, bezpečně se dostaneš až k nabídce 0,50Kč za minutu hovoru např. u O2, které je tím v posledním roce pověstné. Nejsou vyjímečné ani případy, kdy volají lidé, kteří u nich mají letité číslo, naprosto zadarmo, bez jakéhokoli měsíčního paušálu! Znám osobně tři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevCageR  |  10. 08. 2011 17:47

Co přesně znamená být neoblomný? :) Nedokážu si představit, že se po telefonu hádám s operátorem o lepší podmínky, když už mi dorovnají ty konkurenční .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalián  |  10. 08. 2011 18:38

Proto asi nemáš lepší podmínky Prostě si něco vytyč jako cíl. Jasně jsem tu napsal, že jsou i lidi, co volají zadarmo, chceš volat a ještě ti za to mají platit? Jaké lepší argumenty potřebuješ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevCageR  |  10. 08. 2011 18:44

Argumenty chápu. Spíš mě zajímalo jak se k tomu operátoři staví. Jakože zavolám, chci přejít ke konkurenci, protože tenhle tarif mi vyhovuje víc a oni mi ho tedy dorovnají + hodí na vrh nějaký bonus. Takže s tímhle se nespokojit a říct, ale jesetli chcete abych zůstal, chci víc? Předpokládám, že to je komunikace po telefonu, že?
Nejsem moc pirát, ani Čecháček, co chce na všem ušetřit, ale to jak nás tu odrbávají mě vadí, a proto se za tohle stydět nebudu. Jde mi o to, abych nepřebral.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevCageR  |  25. 08. 2011 09:22

Takže moje retenční nabídka od O2 - 120min + sms do O2 zdamra + 250 sms do ostatních sítí + internet = 350,- i s DPH :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  10. 08. 2011 13:07

Mobilní telefonování za ceny VoIP operátorů - stačí prostudovat polopatistický návod tady:
http://www.telefonujeme.cz/about7528.html...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  10. 08. 2011 12:43

Predpokladám, že väčšina z vás má internet.
Zriaďte si teda číslo u jedného z VOIP providerov a telefonujte cez neho. Z mobilu, len toľko, čo bude nutné - ak ste v teréne, bez dosahu WiFi a nutne potrebujete niečo vybaviť.
VOIP provideri išli s cenami neskutočne dole. Oplatí sa to. Navyše riešením je aj mať VOIP a u mobilného operátora si zobrať čisto dátovú SIM povedzme s 2 GB za 8 EUR. A volať cez 3G - VOIP.
Nechápem, prečo napr. veľa firiem kupuje takmer všetkým zamestnancom mobily a platí za nich N x 20 EUR mesačne, keď väčšina tých zamestnancov aj tak sedí celý deň v kancelárii pri PC. Takto podporujú iba nenažraných operátorov. Pritom by v pohode mohol každý z nich mať na stole pekný VOIP telefón, volať si vo firme a medzi pobočkami zadarmo.
Konkrétne na Slovensku je čistý nezmysel platiť viac ako 10 centov za min. do mobilných sietí a 5 centov do pevných. Kto platí viac, mal by sa vážne zamyslieť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpolan  |  11. 08. 2011 07:19

Jenže takovéhle řešení je použitelné tam, kde člověk jen sedí doma na zadku a nic nedělá. Posledních pár měsíců jsem sledoval, odkud nejvíce volám a 80% je někde mimo domov, z toho polovina v autě... Těch 20% mě už pak nezabije a můj problém nevyřeší. Pokrytí 3G pro ideální volání nebo EDGE pro ještě dostačující taky nefunguje všude a někde se dá taktak volat přes GSM (zejména zase na cestách).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  11. 08. 2011 07:30

Veď píšem:
"keď väčšina tých zamestnancov aj tak sedí celý deň v kancelárii pri PC"
Väčšina obyvateľstva robí pri páse, kde telefonovať aj tak nemôže. Veľká časť sedí v kancelárii za počítačom. A istá malá časť je stále na cestách - služobne a potrebuje telefonovať. O tejto percentuálne malej skupine som samozrejme nepísal.
Ešte raz, aby sme sa chápali: Zamestnávatelia často zbytočne riešia komunikačné potreby cez mobilných operátorov. A tým to nahráva, pretože práve podnikatelia im robia najväčšie zisky.
Janko Paľko z Hornej Dolnej (ktorý im takmer nič neplatí) im iba zvyšuje štatistiky - vhodné pre reklamnú kampaň o penetrácii - a následné lákanie firemných zákazníkov (volania vo vlastnej sieti).
Z toho mi vyplýva jediné: JE NUTNÉ ZRUŠIŤ PREPOJOVACIE POPLATKY. Až potom nastane liberalizácia trhu a skutočný boj o zákazníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  11. 08. 2011 07:41

Spýtam sa vás:
Máte malú firmu, povedzme 10 zamestnancov. Všetci sedia za počítačmi a pracujú. Vybavujú telefonáty zákazníkov a tiež im aktívne volajú. Oddelenia potrebujú byť poprepájané tak, aby bolo možné prepojiť hovor správnemu človeku.
Je to najbežnejší prípad pri podnikaní. Ako by ste to riešili?
My sme zvažovali 3 varianty:
1. Niekoľko pevných liniek od T-Com, telefónna ústredňa a klapka každému zamestnancovi na stôl.
2. Mobil každému zamestnancovi na stôl.
3. VOIP telefón každému zamestnancovi na stôl.
Vyhralo tretie riešenie: Prečo?
Pevné linky od T-Com sú veľmi drahé, pretože sa platí veľký fixný poplatok za samotnú linku a tiež cena za minútu je vyššia ako u VOIP (ale nižšia ako pri mobiloch).
Mobily sú ešte drahšie, pretože cena za minútu je veľmi drahá (hlavne volania do pevných sietí) a za každá telefón je treba platiť zvlášť. Nenašiel som ešte ponuku typu: 2000 minút kdekoľvek za 50 EUR mesačne na firmu, pričom volania v rámci firmy by boli zadarmo.
Pri VOIP sa dá ísť až na cenu 1 cent za minútu do pevných sietí, 3 centy za minútu na mobily a bezplatné volania v rámci siete (teda aj vo firme). Každý telefón môže mať svoje vlastné číslo. Popri tom nejaký mobil do terénu na požičiavanie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mz  |  10. 08. 2011 12:31

A co takhle zvednout telefon a zavolat svému drahému operátorovi že je trochu moc drahej a konkurence je levnější?
Škoda to nezkusit, navíc když je to JEDINEJ způsob jak OSOBNĚ ušetřit narozdíl od vypínání mobilů, házení výkalů nebo jen prostého českého doufání v budoucí ráj na zemi...
P.S.: Když to uděláš ještě dneska, od zítřka už šetříš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RISC  |  10. 08. 2011 14:08

ano toto je asi jedna z mala ucinych metod. KDYZ SE ROZSIRI MASOVE.
a proto ji ti zkusim nalezite zviraznit
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
TIP JAK TLACIT NA OPERATORY
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
KAZDY KOMU NA TOM TROCHU ZALEZI ZAVOLEJTE NA INFOLINKU SVEHO OPERATORA. oDUVODNETE TO TREBA TAK ZA VAM NEBO PRIBUZNEMU BUDE KONCIT SMLOUVA NEBO UVAZUJETE O UZAVRENI NOVE SMLOUVY. neco si proste vymyslete.
A REKNETE ZE JSTE SE KOUKALI NA CENY RAKOUSKEHO, UK, NEMESKEHO ATD. POSKYTOVATELE TOTOZNE SITE NA JAKOU INFOLINKU VOLATE. A DOZADUJTE SE ZDUVODNENI PROC JE VAS OPERATOR 8x az 10x DRAZSI NEZ JEHO POBOCKA V JINE ZEMI.
operator vam bude argumentovat ze jeho ceny sou v ramci konkurencniho prostredi, ze je i tak nepatrne levnejsi nez konkurence, a tak podobne. NA TOM NEZALEZI.
VY REKNETE ZE I TAK JE TU PAR SEDYCH OPERATORU KTERI JSOU LEVNEJSI. kdyz nebude vedet co je sedy operator reknete ze proste pouziva sit jednoho ze tri stavajicich operatoru. REKNETE ZE TREBA ODORIK.CZ MA HOVORY ZA 1.59,-
A OPET SE DOZADUJTE INFORMACE JESTLI S TIM VAS OPERATOR HODLA NECO DELAT PRIPADNE PROC NEMUZETE DOSTAT LEPSI CENU KDYZ TADY JE CENA O 50-60% NIZSI.
A CHTEJTE VEDET KDY VAS OPERATOR HODLA ZAVEST NABIDKY SROVTATELNE S EVROPOU.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
A ted jaky to ma smysl?
VYTVAREJTE TLAK na infolinky operatoru (vzdy mluvte jen s realnym clovekem)
snazte se at hovor trva sapon 1.5min kdyz se povede mluvte i 2minuty nebo dele.
Tim spusobite vytezovani asistentu zakaznickych linek. Zacnete prodluzovat cekaci doby na linkach nebo operatori budou muset najimat dalsi lidi aby udrzeli stavajici cekaci doby.
Operatori sleduji jake jsou cekaci doby na spojeni s konzultantem, jake jsou casto kladene dotazy, atd.
VOLEJTE JEDNOU MESICNE. INFORMUJTE SE TREBA NA POKROKY ATD.
kDYZ TAKLE ZAVOLA 100 000 lidi a kazdy vytizi asistenta na 1.5min. je to 150 000minut pracovniho casu. to je 2 500h. To znamena 312osmi hodinovych smen kazdy mesic kdy asistenti nebudou odpovidat na nic jineho.
To znamena 15.6 zamestnancu kteri nebudou delat nic jineho nez se venovat cely mesic tomuto problemu.
a ted POZOR
kdyz se vam povede vytizit asistenta na 2 min. a udela to 100 000 lidi / mesicne.
Je to 200 000 minut = 3 333h = 416 osmihodinovych smen = 20.8 cloveka kteri se nebudou venovat nicemu jinemu.
Mzdove naklady zamestnance (vcetne zdravotniho a soc pojisteni) odhaduji na 18 000,-
18 000 x 20 lidi = 360 000/mesicne x12 mesicu = 4 320 000,- korun za rok.
KTER BUDE MUSET OPERATOR ZBYTECNE VYNALOZIT.
kdyz takle zavola 231 481 lidi mesicne OPERATOROVY TO ZPUSOBI SKODU 10 000 000,-/ROK
A vas to stoji 2minuty vaseho casu mesicne!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MArtin  |  10. 08. 2011 17:21

Jenže nezavolá 100 000 lidí měsíčně, ale 5 měsíčně. A teď si ty bombastická čísla přepočti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Psenda  |  11. 08. 2011 07:58

Tak to hle mi prijde jako vrchol troubovstvi. Neni to nahodou tak, ze operator naklady na infolinku promita do cen volani? Takze jediny co, tak bude mit duvod nezlevnit, kdyz ne rovnou zdrazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ks  |  10. 08. 2011 12:16

Operátoři uzavřeli mezi sebou oligopol a vzájemně si nekonkurují. Viz. např nyní nový rodinný tarif od Vodafonu je za stejnou cenu jako u T-Mobile, atd. všichni mají předražené volání a není ke komu přejít, všichni jsou stejní. Je to hnus a uplacený ČTÚ s tím nic nedělá. Vsadil bych se, že jeho vedení je na výplatní listině operátorů. Děkuji mobilmánii za tento článek. Jen tak dále, piště o tom každý den, ať se to už konečně řeší i na politické úrovni. To přece není možné, aby nás operátoři tahkle zdírali z kůže. Rakušáci si vydělají mnohem víc než Češi a platí 10x méně, to samé v GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ks  |  10. 08. 2011 12:11

Operátoři uzavřeli mezi sebou oligopol a vzájemně si nekonkurují. Viz. např nyní nový rodinný tarif od Vodafonu je za stejnou cenu jako u T-Mobile, atd. všichni mají předražené volání a není ke komu přejít, všichni jsou stejní. Je to hnus a uplacený ČTÚ s tím nic nedělá. Vsadil bych se, že jeho vedení je na výplatní listině operátorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brutak  |  11. 08. 2011 23:09

divil by ses kolik lidi, kteri byli drive zamestnany u operatoru pracuje dnes na CTU. Pres CTU se regulace nesmyslnych cen nedockame. CTU totiz ceny zcela zamerne drzi nahore. Cesi jsou ovecky a zadi platej radove vic nez jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iphone.praha  |  10. 08. 2011 12:03

Škoda se rozčilovat nad b.o.r.d.e.l.e.m, který vládne u nás. 20 let po revoluci a je to tady děs a hnus. Využívám od syna " studentský internet " za 89 Kč / měs. a na volání pouze a zásadně VoiP GSM - 3G operátora (ne CDMA jako Ufon) www.odorik.cz
Volání po ČR za 1,59 Kč na mobil 24 hod., volání na pevnou od 0,24-0,55 Kč / min. dle špičky, volání do zahraničí na mobily za " pakatel ", na pevné linky do ciziny ani " neřeším ". Služba jde nastavit pro všechny ANDROID, iPhone telefóny a některé symbian Nokie... ne na všechny Nokia šunky
Cena volání záleží i od toho zda používate Voip nastavený již v mobilu anebo přes SKYPE či přes volání přes pevnou linku (zdarma číslo) anebo jako " zpětné volání " na Váš " klasický mobil " kde je již volání o něco drahší...
Bližší inf. o českém Voip : www.odorik.cz
A jedna rada (samozřejmě každému dle chutí) na posílaní SMS po ČR a do ZAHRANIČÍ používám : www.sms.at (stačí se zaregistrovat a měsíčně zdarma 5 SMS zdarma, za poplatek myslím 6€ ca. 165 Kč mám 300 SMS do celého světa. Samozřejmě platit můžete buď rakouským paušálem, kreditkou nebo rakouskou dobíjecí SIM kartou. Všechno má své za a proti...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudolph - USA  |  10. 08. 2011 12:16

YES, právě jsem se u odorika zaregistroval, zaplatil si přes kreditku po telefonické domluvě kredit a koupil virtuálně CZ číslo pevné linky takže nikdo nevidí, že volám ze USA, ale z Čech a dá se mi i zpětně na CZ číslo dovolat, SUPER, dík za info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  11. 08. 2011 11:31

Máte takovouhle trapnou reklamu zapotřebí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nn  |  10. 08. 2011 11:32

studenstké slevy jsou krásné, ale co pak, volat chci možná víc než když jsem student. U nás již virtuální operátoři jsou také, mám paušál za 60 Kč, žádné volné minuty ale ceny 1-1,5 Kč/min. dle operátora, 117 Kč 2GB FUP, 1 Kč SMS, volání na pevnou zdarma, v rámci PPS volání za 0,24 Kč což je ekvivalent kamarádů a rodiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tony  |  10. 08. 2011 11:55

jaký je to virtuál..je možné sem dát nějaký odkaz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  10. 08. 2011 12:04

Taky bych rád odkaz, ať si ho pořídím, díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pako  |  10. 08. 2011 21:23

To je sic hezké, že jste to nakousl, ale odkaz nikde nevidím... takže zase výs*r do tmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nadir  |  10. 08. 2011 11:18

Přesně tak, jak je v úvodu článku, " TO OPERÁTOŘI NECHTĚJÍ " !!!
Všude v Evropě mají super výhodné a nadupané balíčky mobilních služeb
a nejnovější telefony skoro zadarmo (viz UK), a u nás v ČR pořád nic !!!
Je to banda gaunerů a arogantních darebáků, nedivil bych se, kdyby
mezi sebou měli uzavřenou dohodu (ve smyslu kartelu) ...
Nechť si každý sám udělá svůj vlastní názor na danou problematiku ...
Hezký den přeju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bender  |  10. 08. 2011 11:14

Cožeeeeeeeeeeeeeeeeee ? To si děláte p*del ne?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  10. 08. 2011 11:16

ne. to je realita. píše se o tom už dlouho. třeba tady:
http://predrazenevolani.blogspot.com/search/label/Rakousko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  10. 08. 2011 11:08

Já bych řek, že tady Č... je všechno na P... jenom O... M... a K...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ugurundu  |  10. 08. 2011 11:02

No nejhorší na tom je, že v našem kocourkově s tím nemáte šanci nic udělat. A řešení nevolat, neni pro nikoho, až na pár vyjímek možné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  10. 08. 2011 10:49

Redakce, co takhle udělat online rozhovor s nějakým zastupitelem ČTÚ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
welby  |  10. 08. 2011 11:05

To by asi k ničemu nebylo. Dopadlo by to stejně, jako když se redakce zeptá na něco kteréhokoliv z operátorů. Odpoví mluvčí - člověk se dozví spoustu jiných věcí, ale určitě nedostane odpověď na to, na co se ptal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  10. 08. 2011 11:36

A co tam zkusit dostat někoho z vedení, ne mluvčího? Takové rozhovory se dělají celkem běžně na idnes a ihned.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  10. 08. 2011 11:59

Jenže tam z toho má redakce bakšiš, tak co by do dotyčného rýpali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  10. 08. 2011 12:01

Proto ta online diskuse se zapojením čtenářů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  10. 08. 2011 11:39

To by nemělo cenu. Ale bylo by dobré bombardovat hromadně ČTÚ stížnostmi na operátory a na to jak nás okrádají. Flákači z toho zbytečného úřadu jsou povinní na podněty reagovat a občanovi musí odpovědět. Aspoň by jim skončilo to jejich flákání se u internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  10. 08. 2011 11:42

Ať se klidně úředníci flákají u internetu (my teď asi taky zrovna nepracujeme), pro mě za mě. Ale někdo z vedení by se mohl trochu zapotit a zjistit, že mu veřejná ostuda za ty peníze, co fasuje od operátorů, nestojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2011 11:58

"veřejná ostuda za ty peníze, co fasuje od operátorů"
By me to stalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  10. 08. 2011 12:00

Asi ještě nemáš dost nahrabáno :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  10. 08. 2011 10:49

Přijde mi skoro až podivné, že v dnešní době ještě nikdo nepodal žalobu na ČTU. Svým postojem k regulaci trhu, nebál bych se říci až neschopností, jednoznačně poškozuje několik miliónů uživatelů služeb v ČR na úkor operátorů.
Ostatně jejich slavná "analýza" prokázala naprostou neschopnost se orientovat v nabídce a relevantně ji porovnat s nabídkou v zahraničí. tedy doufám, že jde o neschopnost, může také jít o záměr... v této zemi nelze vylouřitt totiž nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nn  |  10. 08. 2011 11:38

také existuje Antimonopolní úřad, který má řešit monopoly a olygopoly, proč to neřeší? Jsou to státní instituce, stát nás obírá kde se dá na daních na DPH, čím vyšší ceny tím vyšší výběr DPH, proč by to řešili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  10. 08. 2011 12:47

však také přiložte ruku k dílu a stěžujte si, podepíšte petici, pište politikům které jste volili možnosti existuji třeba tady:
http://www.podnety.cz/podnet-cislo-20110724115550...
http://www.stopdrahemuvolani.cz/petice.php...
http://napistejim.cz/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  10. 08. 2011 14:08

A vy jste, pane kolego, tu žalobu či alespoň nějakou stížnost podal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  10. 08. 2011 17:56

jasně že áno a burcuji kde se ještě dá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mika  |  10. 08. 2011 10:40

Oni za to ani tak nemohou operátoři, je logické, že chtějí maximalizovat své zisky, ale ČTU, který, jinak to není možné, je buď extrémně neschopný, nebo uplacený. A nevím, co z toho je horší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
motyq  |  10. 08. 2011 12:13

omyl - za to muzou zakaznici - protoze jsou porad ochotny jim za to platit.
Nuti Vas nekdo pouzivat drahe sluzby?
Pokud bude hromada lidi ochotna jim za to tyhle prachy platit, tak to proste za ty prachy budou nabizet. Preci si kapri nevypusti sami rybnik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  10. 08. 2011 13:35

A jak se můžou zákaznící bránit, pokud chtějí tak jako zbytek moderního světa používat mobil? Všichni operátoři mají více či méně stejně (ne)výhodné nabídky, přenos čísla mezi operátory je porod a díky ČTU tu není ani jeden virtuál. Tak mi teda řekni co by podle tebe měli asi tak lidi dělat? Zahodit svoje mobily koupit si domů VOIP a volat jen z pevné linky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  10. 08. 2011 13:45

rozhodně prostor seč minimální tady je:
- nenaříkat po diskisích či u piva a začít konat
- potřebuji mobil - najdu jiného opa a přejdu na VoIP dle návodu tady http://www.telefonujeme.cz/about7528.html...
- ale hlavně je potřebne odstranit příčinu proč je stav jaky je - stěžujete si na ČTÚ, ÚOHS, politikům atd, jinak se nic nezmění ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  10. 08. 2011 14:28

Vidím, že už s tím máš nějaký zkušenosti, je možný volat přes nějakého VOIP operátora s tím, že se volanému zobrazí číslo mýho mobilu? Zatím takhle používám skype ten to umí (oproti ostatním VOIP je ale docela drahej), ale když sem volal na ipvox tak mi řekli, že to u nich možný není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalián  |  10. 08. 2011 14:45

Ano, přesně tohle možné je.
Tuto speciální nabídku jsme připravili jako odměnu pro naše čtenáře zde: http://www.mynokia.cz/redakce/kredit-100kc-na-v... ...
U nás je CLI domluvené s oprátorem Mikrotech zadarmo, pro běžné zákazníky aktivace 100Kč a 25Kč poplatek měsíčně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  10. 08. 2011 16:08

Díky, tak už jsem se úspěšně zaregistroval (i svoje číslo), jsem zvědav jak (jestli) se jejich kodek popere s 2g připojením :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  10. 08. 2011 18:03

Přes SIP s pravděpodobností blížící se jistotě nikoli . Ale pro tyto případy zkuste Fring => http://www.fring.com... a nakonfigurujte si v něm SIP účet. Pojede to (pravda s větší latencí) nejen na EDGE, ale většinou i na "holém" GPRS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  10. 08. 2011 18:27

Je nějaký rozdíl, jestli používám sipdroid nebo fring?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  10. 08. 2011 18:51

Sipdroid osobně neznám (nepoužívám mobil s Androidem ale se Symbianem), nicméně mám za to, že Sipdroid je SIP klient a přímo používá běžné kodeky G.711 a GSM, což odpovídá šířce pásma cca 80 kbit/s, respektive cca 30 kbit/s. G.711 (80 kbit/s) by tak byl vhodný pro WiFi, eventuálně 3G a GSM kodek na (slušné) EDGE. Kritický je přitom pro hovor upstream, který operátoři běžně neuvádějí. Osobně jsem se setkal v mnoha místech na EDGE s upstreamem pouze kolem 20 kbit/s (ač downstream byl třeba 180 kbit/s) přes který ani GSM kodek neprotlačíte. Efekt je ten, že "mobilista" sice slyší protistranu bez větších problémů, ale protistrana má zvuk přerušovaný, "koktavý".
Naproti tomu Fring funguje tak, že mezi klientem v mobilu a serverem je komunikace vedena proprietárním datově nenáročným kodekem, kterému stačí pouhých 12 kbit/s (dle dlouhodobých byť "amatérských" měření). Teprve server služby Fring se přihlásí k sipproxy VoIP operátora, a používá běžná SIP protokol a kodek. Plusem tohoto řešení je právě datová nenáročnost a schopnost Fringu poskytnout službu na slušné úrovni i v docela extrémních podmínkách. Mínusem nižší kvalita zvuku i v podmínkách dobrých, stejně jako hypotetická bezpečnostní rizika, protože přístupové údaje k SIP serveru operátora (Mikrotech, Odorik, Fayn, 802.VOX atd.) má k dispozici i server služby Fring. S tím je třeba počítat. Když tak informace pohledejte na http://www.telefonujeme.cz... , případně se tam zeptejte na co potřebujete. Většinou se najde někdo kdo, konkrétní problematice docela rozumí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  10. 08. 2011 14:48
Petr007  |  10. 08. 2011 19:48

Ano je možné nastavit jaké číslo (ID) bude VOIP aplikace odesílat. Mělo by to jít u vššech VOIP operátorů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  10. 08. 2011 20:46

Tedy pokud to VoIP operátor nebo tranzitní operátor dovolí, respektive nepřepíše to skutečným číslem linky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  10. 08. 2011 21:55

nebo ti prostě automat oznámí že to číslo nesouhlasí s tím co máš mít a nezavoláš si

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  10. 08. 2011 23:43

Tak, to není úplně běžný postup, většinou se "untrusted" uživatelská hodnota přepíše hodnotou operátora a s ní to pustí dál (operátoři mají své škvarky z hovorů, nikoli z jejich blokování). Ale je pravda, že třeba zrovna zde v diskuzi zmíněný Mikrotech blokuje příchozí hovory, pokud přicházejí z cizí sítě a mají jako CLIP číslo Mikrotechu. Otázkou je, zda to je bug, nebo úmysl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Magic  |  10. 08. 2011 14:33

Myslíte si, že stěžování si u těch, kteří způsobují tyto problémy a zároveň z nich profitují bude mít jakýkoliv kladný účinek??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  10. 08. 2011 15:08

proto ty veřejné dotazy třeba tady:
http://napistejim.cz/list...
http://www.podnety.cz/podnet-cislo-20110724115550... tady postupujte dle bodu č.9
i stížnost či dotaz bez odpovědi politiků je jejich vyjádřením postoje k problémum jejích voličů a s tím se dá jednou za 4 roky něco dělat čím jich bude více na jednú osobu tím lépe... Doporučuji se obracet na politiky tady: http://www.psp.cz/sqw/hp.sqw... z podvýboru pro elektronické komunikace, kteří připravují novelu telekomunikačního zákona a něco by o tom měli vědět... a snad si pozvat na kobereček i někoho z ČTÚ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thr  |  10. 08. 2011 16:04

Podivej op nic menit nebude protoze cech to nechce. Kdyz se o neco pokusil kdysi vodafon zadne hromadne prechazeni k nemu nebylo, dlabal na to pes. Kdyz na sloensku spustil podobnou akcii O2, slovaci hromadne prechazeli k nemu, na co hned reagoval znizovanim orange a nasledne t-mobil. Pokud by slovaci taky na to kaslali tak budou na snizovani kaslat i operatory. Chce to proste skutecne aby lidi opousteli nevyhodne pausaly a prechazeli za lepsi nabidkou. Donutili rozhybat konkurecni prostredi. Pokud ale se budou vyuzivat ruzne sedivky, firemni pausaly tak se nic nezmeni. Tyhle petice na FB nemaji sanci nic ovplyvnit. jedine na co bude operator reagovat je ubytek simkaret, presuny cisel, ale ne po stovkach ale po tisickach. Takze cesy sami muzou ale jen kdyz budou aktivni, nadavani v hospode na pivkem a vyhrozovani peticemi po forach je na nic, to se nic nezmeni a ceny budou stale totalne mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  11. 08. 2011 09:12

a zapoměl jsem na to hlavní :
- šířte osvětu přes facebook, twitter a kde se jenom dá na způsoby a cesty jak se tomu postavit přizvěte přátelé a známe:
http://www.facebook.com/pages/Pridej-se-k-Petici-... ...
http://www.facebook.com/pages/Podn%C4%9Btycz/1450... ...
http://napistejim.cz/about...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  11. 08. 2011 09:16

A co to je henten oný facebook?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr007  |  10. 08. 2011 10:19

Doporučíte mi někdo prosím nějakého levného virtuála v síti Vodafone? Měsíční útrata kolem 300-400Kč.
Zatím telefonování řeším s tarifem Odepiš a VOIP přes 3G. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a02  |  10. 08. 2011 10:24

http://mobilovinky.blog.mobilmania.cz/2011/06/vodafone-a-cd-75-... ...
Tarif 2:
měsíční paušál 88 Kč
kredit k provolání 353 Kč
minuta volání za 5,04 Kč, SMS za 1,20 Kč
jedná se o starší tarif Nabito 350 s 75% slevou na paušál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ooooooooo  |  10. 08. 2011 11:16

Drahé.Zaplacene data ktere využivam i k jinym učelům,volání přes VOIP s tarifikaci po sekundach.SMS do všech siti zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  10. 08. 2011 14:34

A tak ten tarif (CD bonus Tarif 2) za 88 Kč měsíčně se 70 minutami nebo 290 SMS v ceně myslím není špatný, pokud pokryje uživateli "mobilní potřeby". Já to mám v dvousimkovém mobilu společně s tarifem Odepiš, plus Oskárek. Takže reálně mám tak 100 většinou mobilních minut za 100 Kč plus něco za data (připojení na skok) za provoz Oskárka. Čili plus minus na mobilní hlas a SMS do max. 150 Kč měsíčně. Zbytek řeším doma, v práci atd. přes VoIP (Odorik, Mikrotech, 802.VOX, IPVOX, Fayn, ActionVoip, Rebvoice a td.), přes které provolám kolem 300 - 500 minut, s náklady řekl bych v průměru tak do stovky/měsíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr007  |  10. 08. 2011 19:09

plus 550Kč ročně za In Kartu kterou nepoužiju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wicki  |  10. 08. 2011 19:40

In-karta bez zákaznické aplikace stojí 100Kč na 3 roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr007  |  10. 08. 2011 19:59

Aha. Dobrý tip. Díííky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  10. 08. 2011 20:50

Přesně tak. Stačí (zatím) jen "elektronická peněženka" za stovku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snoopycz  |  10. 08. 2011 10:10

Uz o tom premyslim delsi dobu, jestli by se nevyplatilo koupit si SIMku nejakeho zahranicniho operatora a volat s ni v Cechach. Podle clanku (bliz jsem to nezkoumal) se to zrejme zatim nevyplati, ale ta doba se blizi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel F.  |  10. 08. 2011 10:44

Bohužel nevyplatí. Kdo ti bude volat zpátky na zahraniční číslo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  10. 08. 2011 11:56

Dvě simky v mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  10. 08. 2011 14:08

Proč by mi někdo volal na zahraniční číslo? Na příjem budu mít tuzemské číslo. Ale jsem přesvědčen, že spousta lidí by klidně na to zahraniční číslo volala a bylo by jim to srdečně jedno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  10. 08. 2011 10:10

Nelíbí se ti ceny volání u nás? Přidej se k protestu:
http://www.facebook.com/event.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snoopycz  |  10. 08. 2011 10:14

Nezda se mi, ze by tohle melo nejaky velky smysl...operatorum nejvic vydelavaji firmy (nebo se pletu?) a tam casto znamena vypnuti telefonu usle zakazniky a zisky, takze to proste neudelaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  10. 08. 2011 10:48

To je jasný, že vypínáním operátorům prakticky žádná škoda nevznikne. Nicméně účel je jiný - aby se o tom mluvilo - a to se taky stalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywherehome  |  11. 08. 2011 06:52

a co chceš změnit, když je chrání zkorumpovaný systém? vždyť jsem jim jen pro srandu.....všichni o tom ví, v poslanecké sněmovně se to zmínilo a nic, jediné řešení je řešit problém, ne následky, a to velmi jednoduše, ale člověk je líný, tak si toto zasloužíme, pro ostatní je tu:
https://sites.google.com/site/takejavladnusvemustatu/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  10. 08. 2011 11:19

Protest není stávka, u toho žádné škody prakticky nevznikají, jde skutečně jen o to nějakou formou protestovat proti vysokým cenám a případně to co nejvíce medializovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2011 11:54

Protest, ktery nema zadny efekt, neni protest, ale hrani si...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
popa  |  10. 08. 2011 14:26

vypnitim telefonu si jako clovek hraje jak???? trosku hloupy nazor!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2011 21:18

Protest je, že dám najevo, že se mi něco nelíbí Nemusím u toho hned podpálit banku a vyrabovat obchod. A že by si toho operátor nevšimnul, toho se nebojím. Ovšem jsem si vědom, že to je běh na dlooooooooouhou trať...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Portak  |  13. 08. 2011 10:42

Jak alibistické... "je to zbytečný a pod. ", když někdo nemá zájem něco dělat, tak at nic nedělá, mi ostatní uděláme aspon to trochu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Rosol  |  10. 08. 2011 14:11

Krom toho firmy mají podobný ceny jako v tom Rakousku, takže proč by protestovaly. Min polovina populace používá právě firemní telefony takže to taky neřeší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  10. 08. 2011 10:57

Nemám profil na FB , 4/5 přátel také ne. Jak Vám můžeme podpořit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasakr  |  10. 08. 2011 10:59

Vypnout si ten mobil?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  10. 08. 2011 11:12

Reaguji na toho na hoře jak je má někdo podpořit na FB , když nemá účet na FB?
To má založit jen profil na FB pro podporu a pak ho zrušit? Jakej to má význam. Za tím účelem se snad zakládají seriozní stránky a né profily nebo skupina na FB?

Mimo mobil vypínám normálně. V místech kde není signál by pak šla do háje brzo baterka. Jen to na měsíční paušál nějak nemá vliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  10. 08. 2011 11:25

mají i twitter: @vypinamemobily a @predraz_volani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  10. 08. 2011 11:50

Nemáme Twiter, nemá MySpace , nemáme Badoo atd...
Zajímalo by mně teda když jedeme\jdem někam mimo signál , nebo bude protestovat. Jaký bude rozdíl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  10. 08. 2011 12:03

ty se nechceš přidat, ty hledáš všemožné výmluvy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  10. 08. 2011 12:30

Ptám se jak se tohle odliší. !?
A na žádné z uvedených sociálních síťích nejsme . Takže by mě zajimalo klikač který tam cvaká nesouhlasím jestli nám už ten účet za nás založil či co.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2011 15:32

Na sociálních sítích jsou jednoduše proto, protože je tam dostatek lidí a navíc nemusí složitě programovat samostatné stránky se všemožnými peticemi a pod. které by navíc byly mnohem méně efektivní, než uvedená stránka na FB.
Když seš někde mimo signál, je to jako by byl tvůj mobil vypnutý, takže to v podstatě nemá vliv. Takže pokud se chceš protestu zúčastnit, tak buď půjdeš někam na procházku do lesů bez signálu, nebo zůstaneš doma a vypneš si mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ic  |  10. 08. 2011 11:27
Tom  |  10. 08. 2011 10:59

Tyhle dětské sítě neprovozuju, dá se Vás podpořit ještě někde jinde ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  10. 08. 2011 11:14

IMHO FB funguje jako počítadlo a dětská síť to už dávno není. Zkus blog a archiv té FB stránky tady:
http://predrazenevolani.blogspot.com/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevCageR  |  10. 08. 2011 12:56

Doufám, že to slovo "dětské" je použité s nadsázkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MatKal  |  10. 08. 2011 14:41

ty uvědomělý odpírači sociálních sítí! Twitter je dětská síť? To by mě zajímalo, co je dospělé?
Odmítal jsi také mobilní telefony, když vznikly, hybridní dinosaure? Nebo je ti ještě navíc tolik, že jsi odmítal i "dětský internet"?
Twitter je dnes nejserióznější informační kanál, ze kterého čerpají všechny světové agentury, používá ho CNN a všechny zpravodajské televize.
Považuje se za nejrychlejší informační médium a ty máš odvahu říct, že je to dětská síť?
Víš co jsi?
Ubohý pozista, který se akorát snaží být zajímavý a nebo blbec, co soudí na základě obecné šeptandy a neumí si najít relevantní informace a pak bez nich šíří bludy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevCageR  |  10. 08. 2011 16:46

Souhlasím. Twitter a dětská síť!! A co se týče facebooku, tak bych taky silně protestoval. Na facebooku si dělá obchodní stránky statisíce firem, spolků a skupin a dokonce ani osobní profily nemusí být založeny na principu teenagerského pojetí, které mezi odpírači frčí jako nejlepší argument.
Pokud to nebyla ironie, tak doporučuju alespoň se trochu více informovat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  10. 08. 2011 23:54

Víte, proč myslíte, že si tam obchodní stránky otevírají tisíce firem? Ano, je to přesně z důvodů cílové skupiny spotřebitelů, kterou tvoří děti a mládež od 11 do 20 let. Tuto skupiny lze nejsnadněji ovlinit pouhým zavedením specifického trendu a přinutit je k nákupu. Je to tak, tyto sítě využívají z velké části děti a mládež.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevCageR  |  10. 08. 2011 23:58

Asi se nedá popřít, že velká část uživatelů jsou mladí lidé a mladiství, pravděpodobně i ti ještě mladší. Ale podle mě to nestačí k tomu, aby byl facebook nazýván dětskou sítí!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cerwpaja  |  10. 08. 2011 11:27

Nejakej protest, ze nekdo nebude volat zadnej operator nepociti a mluvit o tom? vzdyt se operatori tomu jen smeji a s ironii rikaj, my zadnou stavku nepocitili, hovory se uskutecnili jako v normalni bezny den. Ale dohodnout se polovina naroda, nezaplatit vcas faktury, na kterych jsou operatori zavisli, pak by urcite neco resili. Mozna by zacli resit pokuty za mesic odlozenou platbu a daj si to okamzite do obchdnich podminek ne po mesici, ale do 15 dnu. Verim, ze uz by jim ten usmev pri rozhovoru padal, kdyby se hovorilo, ano bojkot sme poznali a za dany mesic jsme neutrzili par milionu a proto budeme nase sluzby zdrazovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2011 11:56

" a za dany mesic jsme neutrzili par milionu"
ROFL. Ztrata par miionu za mesic nikoho nezajima.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cerwpaja  |  10. 08. 2011 12:27

Je to napsany s troskou ironie, ale aby se nad tim pozastavil dany subjekt. A myslim si, ze ztraty zajimaji kazdou firmu. Jenze tu by neslo o ztratu, jen o demonstraci toho, ze jsou na penezich zakazniku opravdu zavisli. Ty penize putuji dalsim subjektum, plati elektrinu, platy a jine veci. Je pravda, ze zasob maj dost, protoze maj nakradeno z tech nehoraznych popltaku, za dalsi urcite se to nerozjede tak masove, aby se neco delo, ale vem si, ze jen tak demonstrativne bude volat par set lidi o odklad platby a kdyby jim duvod reklo par lidi, ze neni duvod tiziva situace, ale stavkova pohotovost. Operatori te budou od vseho varovat, ze se dopustis toho ci onoho, ale zbystri. Budou se bat hrozby vypadku prijmu, ze ktereho zivi beh firem. I kdyby se do toho pripojilo 1000 lidi a prumer je asi 400,- na jednotlivce(nevim, muj odhad) je to 400 000,- a kdyby se pripojilo jeste vic. Jde to do milionu. Je to jen navrh neceho, co urcite udela vic vrasek na vsech stranach a verim tomu, ze se media o to zajimaji. Jak rikam, netelefonovat? To jim vrasky urcite delat nebude, kdyz maj pevnej pausal, vzdy ho dostanou. Kdyz si zakaznik neprovola volne minuty, ktere ma predplacene at je provola nebo ne, nemyslim, ze je v kapse operatora o nejaky halir vic a jak zni heslo milionaru? Halire delaji talire.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa  |  10. 08. 2011 12:05

vzhledem k častému opakování takových akcí už to snad nikoho nezajímá ani z mediálního hlediska...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor