Recenze lednového ČiliChili: pekelně ostrý horoskop

Máte už dost profláknutých tváří zírajících z každého druhého bulvárního plátku? Kašlete na reportáže z večírků a předávání všemožných cen? Pokud dáváte přednost recenzím fast foodů nebo se chcete naučit věštit z uvařené oslí hlavy, zaběhněte si pro lednové ČiliChili.
Recenze lednového ČiliChili: pekelně ostrý horoskop

Časopis ČiliChili ve svých prodejnách zadarmo rozdává Oskar – fakt úplně gratis a ještě se na vás usmějou. Na MobilManii jsme o něm už kdysi psali. Jelikož určitě trávíte na internetu nejméně pět hodin denně (jen se nedělejte, my vás dobře známe) a při cestě na nejbližší roh ulice byste určitě zabloudili, přijde vám vhod odkaz na internetovou stránku www.cilichili.cz. Na první pohled sice nevypadá nic moc, můžete si tam ale stáhnout aktuální ČiliChilli v PDF.

Časopis má na svědomí tým lidí kolem Martina Jaroše, který se proslavil supervtipným blogem Vosa na jazyku. Doménu www.vosanajazyku.cz už sice dávno odvál čas, archiv článků ale na internetu najdete. No, jen nebuďte líní. Stejný tým má mimochodem na svědomí skoro celou vtipnost Oskara, od hlášek v Samoobsluze po čtivě přepsané všeobecné podmínky.

Vrtá vám hlavou, proč vlastně Oskar živí takovou bandu pisálků, připlácí si za křídový papír, plundruje naše lesy a tak vůbec? Oni si totiž páni redaktoři moc dobře zdůvodnili, k čemu je takový časopis dobrý. Každá druhá stránka je červená Oskarova reklama, upoutávka na jeho služby nebo přehled telefonů v Oskarově nabídce. Naštěstí se většina reklamních stránek shlukla na konci časopisu, takže se dají vytrhnout nebo alespoň přeskočit, ale i tak je jasné, že si Oskar dělá vlastní reklamu.

Jestli jste už teď přesvědčeni, že tento článek je placené PR pro Oskara, tak s tím asi nic nenaděláme. V redakci ale ČiliChilli jednoduše a bezelstně milujeme, proto jsme se rozhodli napsat recenzi jeho letošního prvního čísla.

Víš co jíš? Zeptej se hvězd!

Prvních pár stránek je věnováno pel-melu z celého světa. Dozvíte se například o tom, že v Německu zavedli piercing automobilů, nebo že v Rumunsku musel starosta vyzvat obyvatelky své vesnice, aby ho neobtěžovaly sexuálními telefonáty. Podobnost s úvodními stránkami Mobilit přímo svádí k myšlence, že se u Oskara inspirovali. Ale my jsme tu byli první!

Následuje recenze typických fastfoodů. Špičkový šéfkuchař spolu s průměrným konzumentem vás provedou světem McDonaldů a KFC. Zavítají ale také do čínského bistra, stánku se smažákem v housce nebo prodejny s řeckým gyrosem. Nezacházejí do nechutných podrobností, aspoň název hodnoceného řetězce ale napsat mohli. Klidně si při čtení zakousněte nějaký ten burger, na jazyku vám určitě nezhořkne.

 

Hlavní téma lednového ČiliChili se věnuje věštbám a horoskopům. Na dvanácti stranách autoři proprali pěknou řádku metod, pomluvili spoustu slavných celebrit (Karel Gott, Šárka Vaňková i Halina Pawlovská ale chybí, tak co je to za celebrity) a prakticky ukázali, jak věštit z kávové sedliny.

Začali pěkně zostra, obrázkovým nahlédnutím do historie jasnovidectví, pokračují jmenným seznamem osob, které řídily svůj život podle horoskopů. Další dvoustránka si bere na mušku jednotlivá znamení. Nemilosrdně uvádí charakteristiku dvanácti kladných a dvanácti záporných osobností lidské historie. Proti sobě tak stojí například Steven Spielberg a J. V. Stalin (to je ten zlý, kdybyste to třeba nepoznali) jako typičtí střelci.

Další strana poučuje o netradičních metodách věštění. Kromě nudného a zpátečnického věštění z ruky se seznámíte třeba s xylomancií (věštění podle rozložení kusů dřeva ležících přes cestu) nebo gastromancií (co to znamená si zjistěte sami). Následuje už zmíněná ukázka kávové sedliny s podrobnými a vyčerpávajícími vysvětlujícími popisky.

O kousek dál autoři svůj článek téměř vyvracejí tvrzením, že vaše lednička vás magnetuje mnohem silněji než nějaký Jupiter. Sice na tom něco je, ale přece jen se těm povídačkám o pracovních úspěších a velkých láskách docela dobře věří, ne? Článek naštěstí zachraňuje povídání o čínských horoskopech, roku kohouta a zákulisí tvorby horoskopů podle slavného českého jasnovidce Antonína Baudyše (ano, býval ministrem).

Chtělo by to nějakou kulturu

Myslíte si, že se ČiliChili zabývá jen ptákovinami a službami Oskara? Tak to byste se tedy šeredně spletli. Mezi úvodní ptákovinovou a závěrečnou přečervenalou částí totiž najdete dobrých dvacet stránek tlachání o módě, knížkách, filmech, cestování a podobných věcech, o které vás ochudil internet.

V lednovém vydání navštívili Oskaráci Helsinky. Docela dobrá služební cesta, jenom nechápu proč v zimě nelétají raději někam do tepla. Cestou pravděpodobně poslouchali český hip-hop, protože hned z další stránky na nás koukají Indy a Wich. A aby tak tahle fotka nebyla jen tak pro srandu králíkům, udělali s nimi dokonce rozhovor.

Jestli jste právě svému senátorovi napsali srdceryvnou stížnost na kvalitu silnic vedoucích k vaší chalupě, radši ji rovnou zmačkejte. Další článek doslova vyrazí reklamní propisovačku z ruky (to logo Správy silnic a dálnic se na ní vyjímá moc pěkně, opravdu). Představte si, že jsou mezi námi lidé, kteří dobrovolně vyhledávají rozbité silnice.

Ještě chvilku vydržte, už se blížíme k závěru. V rámci genderové vyrovnanosti musí ryze mužské téma (automobilismus) vyvažovat nějaké téma určené ženám. Jelikož v redakci ČiliChili je přímo drtivá převaha mužů, nenapadlo je sáhnout po osvědčeném rozhovoru s Karlem Gottem nebo vtipným radám Haliny Pawlovské. Místo toho zařadili několik stránek s fotkami čepic, rukavic, šál a zimních bund.

Naštěstí to vzápětí vyvážili genderově neutrálním tématem – charakteristikou mexických restaurací s několika tipy na dobré podniky. Dobrou baštou nepohrdne snad nikdo. Navíc název Ixcatlan přímo vybízí k návštěvě. Jenom tak vědět, co to znamená. Zbylých pár stránek už je jenom pro intelektuály – knížky, filmy, muzika.

 

Oskar kouká z každé stránky

I člověku, který nemá doktorát z marketingu, musí být jasné, že Oskar svůj časopis nedělá z lásky k zákazníkům. Samozřejmě se vás snaží masírovat reklamou na vlastní služby, mazaně to skrývá za vtipné čtení. V cestopisu z Helsinek se tak třeba dočtete, jak si z Finska zavolat s Oskarem. Odhadem dvě třetiny stránek jsou o Oskarovi a jeho službách. Buď se jedná o čistokrevnou reklamu nebo ceník, přehled telefonů a podovně. Ochuzeni nebudete ani o krátké reportáže oslavující posilování Oskarovy sítě.

ČiliChili je zkrátka PR každým coulem a nikdo se to nesnaží maskovat. Už v podtitulu si přečtete heslo „vybrané Oskarovy telefony a tarify, plus počteníčko jako dárek“. Na druhou stranu, pořád lepší takhle vtipný časopis než suché letáky, ceníky a i zákaznícké časopisy jiných operátorů.

Na straně 51 začíná nepřerušovaná sekce věnovaná Oskarovým službám a telefonům. Napřed budete postaveni před dotazník, který poradí s výběrem nejlepšího tarifu a balíčku. Kdyby to snad nestačilo (čtenáři MobilManie jsou přece jen vyhlášení svou věčnou nespokojeností), najdete hned na další stránce kompletní ceník doplňkových služeb a balíčků.

Následuje spousta stránek s obrázky mobilních telefonů, které Oskar prodává. U každého zjistíte pár základních parametrů a charakteristik. Pro nespokojence samozřejmě vzápětí následuje tabulka, kde je těch parametrů přece jen o něco víc.

A to je vše, přátelé. Víc už se do lednového ČiliChili fakt nevešlo. Za chvíli je tu ale únor a s ním nové číslo. Do té doby si můžete ČiliChili přečíst ještě jednou, nebo vydržte do třináctého, to totiž vyjdou lednové Mobility. A věřte tomu, že oba časopisy stojí za to.

Poznámka ML: prosincový Horst Fuchs byl ale stejně nepřekonatelný

Témata článku: Operátoři, Vodafone

14 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Véna 10. 1. 2005 0:46:24
    Časopis jsem přes víkend lehce pročetl ( v tištěné verzi ) a od lednového...
  • mroyko 8. 1. 2005 13:37:15
    Všem nezávislejm co maj pořád hloupý řečičky
  • JK 7. 1. 2005 14:23:29
    Proti tomu casopisu nemam nic, ale proti takovemu vlezprdelkovemu clanku...
Určitě si přečtěte

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

Vodafone obohatil nabídku o Nokii 3, starší modely zlevnily [ceník]

** Novou Nokii 3 můžete mít za necelé čtyři tisíce ** Zlevňovaly iPhony, Huawei P10 (lite) a Xperia XCompact ** Suveréně nejdražším zařízením se stal 12.9 iPad Pro za 37 777 Kč

31.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

** Vodafone Smart V8 je letošní jedničkou modelové řady od Vodafonu ** Svou výbavou se řadí do nižší střední třídy ** Lákat bude na kovové zpracování nebo čtečku otisků prstů

30.  7.  2017 | Měchura Milan | 9

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

** Evoluce osvědčeného konceptu bez výrazných chyb ** Konkurence nespí a pořádně Vodafonu zatápí ** Zajímavý poměr cena/výkon už není tak atraktivní jako dříve

27.  7.  2017 | Herodek Martin | 14

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8


komerční sdělení

Komerční sdělení