Recenze PDA iPaq hx4700: s touchpadem a rozlišením VGA

Diskuze čtenářů k článku

EVa  |  12. 12. 2004 08:52

přesto se chci zeptat. Mám IPAQ 4700 teprve 2 dny a ještě se mě nepodařilo tam nic nainstalovat (prodává se bez šňůry a nikdo mě neřekl, že pro první instalaci ji potřebuji - mě to nenapadlo,mám notebook ASUS s WiFi, tak jsem si myslel, že to bude stačit.) Ale na různých web. stránkách jsem našel informaci, že pro PDA nabízí Microsoft už asi rok nový operační systém 2003 a já čtu tady na CD MS Outlook 2002, o operačním systému ani slovo, ačkoliv na disku je napsáno datum vydání červen 2004.  Kromě toho bych rád věděl, kde najdu nějaké další web. stránky, kde bych se o celém PDA dozvěděl víc ? S handheldem začínám i když s počítači dělám již Sinclaira Spectrum. Může mi  někdo poradit ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldo  |  12. 12. 2004 12:54

Outlook 2002 je znamejsi pod oznacenim XP. Tento PDA by mal mat na 100% mobile win2003se. Viac sa mozes dozvediet na www.ce4you.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  28. 12. 2004 22:23

Dobry web je www.ce4you.cz, k PDAckum se skutecne dava Outloox 2002 a operacni system je tam Windows Mobile 2003 Second Edition (vysel v roce 2004), synchronizacni kabel (ke kolibce) by v baleni urcite mel byt;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  02. 12. 2004 23:39

Četl jsem v jiné recenzi, že nejhorší na celém iPaq je touchpad. Nepoužitelný pro chlapa s velkými prsty (volí se jiná funkce) ani pro ženskou s dlouhými nehty (touchpad nereaguje) a to i při práci, nejen při hraní her (nehratelné). Krom toho nejde vypnout, takže při držení PDA naležato si uživatel každou chvíli zavře dokument či něco podobného.
Jaké jsou zkušenosti někoho, kdo to má dýl?
Je možné s GSM kartou telefonovat přes BT sluchátko?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  03. 12. 2004 02:44

Drzal som ho v ruke asi 15 minut. Je velmi solidne spracovany, lepsie ako E830. Skusal som ho ovladat touchpad-om a nebol som schopny otvarat aplikacie ktore som chcel. Privadzal ma do sialenstva. Ked som chcel vybrat iny subor ako bol vysvieteny a dotkol som sa touchpad-u, rovno sa mi otvoril. Nehovorim , ze sa neda nastavit citlivost touchpadu, ale nakolko ma nepresvedcil na prvy krat, tak som kupil E830 a som spokojny, lebo stejne ho mam v hlinikovom obale na opasku a nejaky horcikovy "case" mi moze byt ukradnuty, nakolko ho stelne nikto nebude nosit bez obalu. Na to je prilis drahy. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  04. 12. 2004 00:02

Dobry den, prosim vas, kde jste koupil T830? Nekde v zahranici? V CR jsem ji nikde nevidel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  04. 12. 2004 02:05

Moc Vam asi nepomozem, kupil som ju v canade. Maju ju na softmagic.ca   za 639 CAD, ale asi ju neposielaju do europy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  04. 12. 2004 18:18

dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zigi  |  02. 12. 2004 20:38

Divim se ze nikomu nechybi ta slibovana fotka s ukazkou dosahu wifi viz:
 Pro lepší názornost je následující fotografie. Malá panelová anténa o vysílacím výkonu 10dB je umístěna v kostelní věži

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  02. 12. 2004 22:54

Divím se s vámi a sypu si popel na hlavu

už je to opraveno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Droid  |  02. 12. 2004 06:39

Podle článku na Palmserveru, který porovnává LOOXe720 a hx4700, není použit "nejmodernější procesor", ale starší verze taktovaná na vyšší frekvenci. Nejnovější totiž není PXA 270, který už má nějaký ten pátek za sebou, ale PXA 272. Když se podíváte na stránky Intelu a najdete si rozdíly ve struktuře obou procesorů, tak pochopíte v čem je rozdíl. Jinak pěkná recenze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  02. 12. 2004 16:15

Procesor intel PXA272 ma Toshiba E830 aj ked "iba na 520 MHz"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  02. 12. 2004 23:25

Díval jsem se na stránku intelu a rozdíly našel. Nevím, kde jste hledal vy, ale já našel přesně opačnou informaci. Typ PXA270 má max. frekvenci 624 a 272 jen 520:
viz zde:
http://www.intel.com/design/pca/applicationsprocessors/linecard/
a také zde:
http://www.intel.com/design/pca/applicationsprocessors/faq/pxa27x_faq.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  03. 12. 2004 02:59

To je sice pekne, ale 270 nema ziadnu stacked memory a 272 ma 512 Mbits Flash v 32-bit memory bus, takze frekvencia nie je vsetko. Navyse 272 sa mi da nastavit na 520 MHz, 208 MHz alebo Auto, kde si sama prisposobuje frekvenciu potrebam. Autor pisal ze iPaq 4700 nevie znizit frekvenciu, co si myslim ze nie je moc dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  04. 12. 2004 14:03

Opravdu to není moc dobré, třeba při pěší turistice s GPS by se delší výdrž rozhodně hodila...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  28. 12. 2004 22:24

pxa270 a pxa272 byly uvedeny ve stejnou chvili, oba tyto procesory jsou tedy "nejnovejsi"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  01. 12. 2004 22:02

Jedna malá mluvnická - akumulátor se nenabýjí ani nevybýjí, takže "vybytí" akumulátoru nemůže nastat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  02. 12. 2004 17:51

HA HA HA !!! To je dobry postreh a jeste lepsi reakce 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  01. 12. 2004 14:56

V ktorom velkoobchode sa da iPAQ 4700 zakupit ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B0b4N  |  01. 12. 2004 18:30

Co máš za komplex spammere?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 12. 2004 20:16

napr. atc apod.
rekl bych ze mu to hlasilo chybu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  02. 12. 2004 00:14

BGS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  12. 12. 2004 19:10

Nikde nemuzu najit webove stranky BGS, neposlal byste prosim link?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldo  |  12. 12. 2004 20:15

www.bgs-distribution.sk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  01. 12. 2004 14:56

V ktorom velkoobchode sa da iPAQ 4700 zakupit ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  01. 12. 2004 14:56

V ktorom velkoobchode sa da iPAQ 4700 zakupit ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  01. 12. 2004 14:56

V ktorom velkoobchode sa da iPAQ 4700 zakupit ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  01. 12. 2004 14:56

V ktorom velkoobchode sa da iPAQ 4700 zakupit ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  01. 12. 2004 14:56

V ktorom velkoobchode sa da iPAQ 4700 zakupit ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  01. 12. 2004 14:56

V ktorom velkoobchode sa da iPAQ 4700 zakupit ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  01. 12. 2004 14:56

V ktorom velkoobchode sa da iPAQ 4700 zakupit ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  01. 12. 2004 10:44

Pár postřehů.
Snažím se další soft a data ukládat na přídavnou paměť. Ta je ovšem odpojena, jakmile stav akumulátoru dosáhne 10%. Takže z ní nic nedostanete.
Navigace - obzvláště Rout66 je zcela excelentní (přesnost i grafika). Bohužel samotný hradware GPS Bluetooth BT-308 dost často zlobí. Mám už druhý a ten také přestal fungovat. Pokud gunguje, tak je velmi příjmné, že pro spojení využívá Bluetooth a nikde se proto neválí kabely. Nevýhodou je, že pokud nemáte ipaq v nabíječce, tak vám každou chvilku display spadne do spořivého módu a nic nevidíte - pouze slyšíte.
Škoda jen, že se nedá z ipaq udětat klasický telefon i když tam přidáte GSM kartu. Pokud chcete telefonovat, musíte používat "špunt" do ucha zapojený go GSM karty i když má ipaq repro s mikrofonem a nebo Bluetooth

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  01. 12. 2004 10:43

Pár postřehů.
Snažím se další soft a data ukládat na přídavnou paměť. Ta je ovšem odpojena, jakmile stav akumulátoru dosáhne 10%. Takže z ní nic nedostanete.
Navigace - obzvláště Rout66 je zcela excelentní (přesnost i grafika). Bohužel samotný hradware GPS Bluetooth BT-308 dost často zlobí. Mám už druhý a ten také přestal fungovat. Pokud gunguje, tak je velmi příjmné, že pro spojení využívá Bluetooth a nikde se proto neválí kabely. Nevýhodou je, že pokud nemáte ipaq v nabíječce, tak vám každou chvilku display spadne do spořivého módu a nic nevidíte - pouze slyšíte.
Škoda jen, že se nedá z ipaq udětat klasický telefon i když tam přidáte GSM kartu. Pokud chcete telefonovat, musíte používat "špunt" do ucha zapojený go GSM karty i když má ipaq repro s mikrofonem a nebo Bluetooth.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 12. 2004 14:49

Ja pouzivam gps o navilooku bt-318 ma novejsi elektroniku nez 308 a bezne i ve meste, za spatneho pocasi (vanice) chyta 7-8 satelitu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 12. 2004 14:50

Ja pouzivam gps o navilooku bt-318 ma novejsi elektroniku nez 308 a bezne i ve meste, za spatneho pocasi (vanice) chyta 7-8 satelitu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  02. 05. 2005 17:26

Ahoj, jak se dá sehnat Route66 Pocket PC SW. Jedině koupit přímo od výrobce přes web, nebo i nějak jinak, za míň?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
net  |  01. 12. 2004 10:11

Chtěl bych se zeptat, zda je iPaQ hx4700 dodáván s podporou české diakritiky? Předem díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  01. 12. 2004 10:18

Ano, s iPAQem obdržíte kompletní českou lokalizaci vč. české klávesnice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K. Novák  |  01. 12. 2004 10:40

Já jsem koupil iPaq minulý měsíc a češtinu tam bohužel nemám. Mělo tam být nějaké CD, nebo to má být přímo ve stroji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  01. 12. 2004 13:08

Součástí balení by mělo být CD od Sunnysoftu s plnou lokalizací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 12. 2004 14:47

Lokalizace tam urcite mam byt je ale mozne ze Vas prodejce ji nedostal. At kontaktuje svuj velkoobchod.
Jak rikam musi tam byt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Abrhám  |  01. 12. 2004 07:32

Pokud kliknu na "Nerozdělená recenze v textové verzi", otevře se místo recenze Ipaqu nějaká recenze "Nokia 6230: padá hvězda (megarecenze)" z března.
 
To je takový problém pane Kuruc si to po sobě přečíst a proklikat odkazy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hanz  |  01. 12. 2004 07:40

tím bych se nevzrušoval u člověka, který dokáže napsat takovou pitomost jako snížit cenu na maximum :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx@post.cz  |  01. 12. 2004 20:42

Chtel bych videt vase výtvory... Kritizovat umí kazdý, ale psát pravidelne clánky, které se dají císt, to je trochu jiná vec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lašák  |  01. 12. 2004 22:48

"ale psát pravidelne clánky, které se dají císt, to je trochu jiná vec" - A ty to umíš? Mě štve že se za ten bug Kuruc ani neomluvil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Diver  |  01. 12. 2004 02:46

V recenzi se píše: "V základní obrazovce rozeznáte rozdíl oproti QVGA displeji díky uhlazenějšímu písmu a propracovanějším ikonám. Opravdový posun k lepšímu ale zjistíte až při spuštění Internet Exploreru, Excelu či při pouhém prohlížení obrázků."

Jak vypadá takový posun k lepšímu? Zajímal by mne subjektivní dojem v porovnání s PDA s QVGA displayem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  01. 12. 2004 04:14

Nemam sice ipaq ale ine VGA pda a musim povedat ze jedine VGA display ma opodstatnenie na pracu s excelom, pdf,world-om a inymi kancelarskymi programamy. Da sa na nom vidiet 4x tolko informacii co na QVGA display-i
V landscape mode sa da cela stranka vidiet na sirku bez horizontalneho posuvania, co je obrovska vyhoda, lebo ked hladam nejaku informaciu, staci sa posuvat smerom dole a netreba po kazdom riadku alebo stranke behat z lava do prava, co je na nervy. Obrazky su neporovnatelne jemnejsie a detalnejsie, hlavne tie z " dirty pages" 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 12. 2004 09:27

predpokladam, ze byl myslen word, nikoliv world, to je mnohem vetsi aplikace, kterou se nepodarilo jeste nikomu softwarove zachytit .
jinak to, ze pro kancelarske prace je potreba vyuzit zatim displeje sirsi nez vyssi je naprosta pravda, protoze rozliseni soucasnych prenosnych zarizeni jsou zatim pomerne mizerna na to, aby bylo mozno regulerne pracovat se strankou aniz bychom museli skrolovat v obou smerech... to byl take jeden z hlavnich duvodu, proc se mi libi N9500 - skutecne tam mohu cist we wordu dokument v cele sirce (bez zmeny radkvani a rozdeleni radku) aniz bych musel skrolovat z leva do prava.... takze proste jedete odzhora dolu .... no a pak taky to, ze nemusim stale synchronizovat PDA a MT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  01. 12. 2004 15:44

Mas pravdu bol "myslen" word.   A ja som si doteraz myslel ze pisem vo world-e. Zasrata anglictina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx@post.cz  |  01. 12. 2004 20:17

World v malém: e-life

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Diver  |  01. 12. 2004 02:29

V recenzi se píše: "V základní obrazovce rozeznáte rozdíl oproti QVGA displeji díky uhlazenějšímu písmu a propracovanějším ikonám. Opravdový posun k lepšímu ale zjistíte až při spuštění Internet Exploreru, Excelu či při pouhém prohlížení obrázků."

Jak vypadá takový posun k lepšímu? Zajímal by mne subjektivní dojem v porovnání s PDA s QVGA displayem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Diver  |  01. 12. 2004 02:29

V recenzi se píše: "V základní obrazovce rozeznáte rozdíl oproti QVGA displeji díky uhlazenějšímu písmu a propracovanějším ikonám. Opravdový posun k lepšímu ale zjistíte až při spuštění Internet Exploreru, Excelu či při pouhém prohlížení obrázků."

Jak vypadá takový posun k lepšímu? Zajímal by mne subjektivní dojem v porovnání s PDA s QVGA displayem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
top66  |  01. 12. 2004 00:52

hx 4700 mám několik týdnů. dost informací o něm se dá objevit na ce4you.cz, nicméně dovolím si pár poznámek jako uživatel, který si opatřil hx4700 jako své první PDA:
- trochu mne překvapilo odstupňování a nejmenší stupeň hlasitosti ve sluchátcích, i nejnižší stupeň byl na můj vkus poněkud hlasitý. Vše jsem nakonec vyřešil sluchátky s vlastní regulací - doporučuji.
- v různých diskusích se již objevilo upozornění na vznik drobných škrábanců na hořčíkovém těle PDA pod magnetkou plastového krytu displeje. Podíval jsem se podrobněji (asi po 3 týdnech používání), a co byste řekli? Měl jsem je tam! Tedy ne že by se nedaly přežít.
- paměť by skutečně mohla být větší, ale dvě karty jsou vynikající
- zkoušel jsem si dohrát nějaký software, pár programů jsem si koupil od Sunnysoftu a přes Handango... ale i když jsou určeny i pro VGA a WM2003SE, nic moc... pár hard resetů... a nemám čas zkoumat, v čem je vada. Asi počkám, až se podaří mouchy vychytat. Na druhou stranu - čeština funguje dobře.
- jinak jsem velmi spokojen. Mechanická odolnost dobrá (vyzkoušeno), displej mi zcela vyhovuje. Až se k tomu dostanu, budu si hrát s propojením s novým SE P910i (u něj mimochodem běhá snad veškerý software, co jsem si v rychlosti pořídil) a hodlám vyzkoušet GPS navigaci (což byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem chtěl VGA displej). Zatím jsem jen odzkoušel synchronizaci přes svoje pracovní PC, u obou přístrojů jsem doposud neobjevil problémy.
O své další zkušenosti se rád podělím, uvítám i informace od dalších uživatelů, které stejně jako čtenáře tímto zdravím.
Tomáš P.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  01. 12. 2004 16:41

Ahoj Tomasi, abych byl naprosto uprimny, tak vubec nechapu lidi co pouzivaji smartphone + pda. Otazkou je proc s sebou tahat 2 cihly, kdyz muzu jenom jednu??? Samozrejme chapu lidi, kteri maji jenom smartphone. Ja osobne pouzivam palmOne Tungsten T3 + SE T630. Kdyz jdu nekam vecer, tak si vezmu jenom mobil vazici 93g a palm necham doma a ne, ze pda necham doma a u sebe mam zase cihlu v podobe P910i.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
top66  |  02. 12. 2004 00:41

Zdravím. PDA jsem si opatřil nejdřív, jak jsem již napsal hlavně kvůli GPS. Na to je podle mne smartphone malý a notebook velký. Obvykle všude jezdím autem - tahám s sebou spoustu vybavení - takže hmotnost mi nevadí. Jenže po následné smrti starého dobrého T39m jsem zakoupil Motorolu V600 (nevyhovovala mi), pak jsem uvažoval o K700 nebo S800 - ale fotoaparát v mobilu nepoužívám... a chtěl jsem hlavně co nejrozsáhlejší hlasové vytáčení, dřív (u Sony) mi nesmírně vyhovoval jog dial (škoda že není i u hx4700). Takže proto P910i. Proti V600 zas o tolik těžší není... a večer většinou nikam nechodím, sedám k počítači, abych v klidu "tahal čáry"  a pročítal MobilManii... Ostatně - pro své blízké jsem na vánoce koupil N6230 a asi pořídím i  K700 nebo SX1 - třeba si nakonec některý z nich nechám jako druhý mobil  a blízcí ostrouhají . Aspoň vyzkouším, jak si všechny rozumí s hx4700.  A stejně pořád čekám na svůj ideální mobil.... asi jako ostatní... ahoj. Tomáš P.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor