RIM patentuje inteligentní billboardy

Když se čas od času objeví podrobnosti o nových patentech mobilních výrobců, většinou se týkají komunikace mezi přístroji, konstrukce nebo dosud nevídaných funkcí. Kanadský RIM (výrobce BlackBerry) však v minulých dnech představil dva nové patenty, které však s mobilními telefony až tak moc společného nemají.

Řeč je o patentech nazvaných "adaptabilní systémy silničních billboardů a billboardů pro chodce". Jaká je jejich podstata? Elektronické billboardy budou umět zjistit hustotu a rychlost dopravy před sebou. V návaznosti na získané informaci se z paměti billboardu vyvolá zpráva (reklama), která se na něm zobrazí. Jakmile tedy bude provoz malý, auta budou logicky jezdit vyššími rychlostmi a tak postačí na billboardu zobrazit jen ty nejdůležitější údaje, jako např. logo, heslo firmy, webové stránky nebo telefonní číslo. Jakmile naopak doprava zhoustne natolik, že se kolona zastaví, bude moci billboard poskytovat podrobnější textové reklamy těm, kteří je uvidí před sebou a nebudou mít co jiného dělat.

Klepněte pro větší obrázek
Proč RIM patentuje funkce spojené s billboardy? Reklama přece znamená peníze, a o ty tu jde „až v první řadě“.

RIM jde svými myšlenkami ještě dále, pokud třeba budete autem jen popojíždět, může být na billboardu zobrazen i QR kód, který z auta přímo vyfotíte. Pro chodce by měl být princip obdobný. Spolupráce systému s telefony BlackBerry bude příkladná, cílem ale bude co největší rozšíření, tedy i na konkurenční mobilní platformy.

Zdroj: Engadget.com

Diskuze (2) Další článek: Nokia C6: stará paní čtyřřádková (test)

Témata článku: Blackberry, Kolona, Billboard, Bill, Největší rozšíření