Loni se prodalo přes miliardu mobilů, spokojená je ale jen Nokia. Motorole se nedaří celý rok, Samsung a SE měli slabé Vánoce.
Pokles tržního podílu většiny výrobců v posledním čtvrtletí a pokoření hranice 40% v podání Nokie má za následek jediné - žádný výrobce nikdy neměl na mobilním trhu tak dominantní postavení jako má nyní Nokia, ani samotná Nokia. Alespoň ne v době, kam statistiky dohlédnou.
Vývoj tržních podílů za posledních 11 let:
V grafu zahrnujeme vždy tržní podíly v jednotlivých čtvrtletí. Pokud jde o výsledky za celý rok, tam ještě Nokia 40% hranice nedosáhla. Za rok 2007 se prodalo 1 125 milionů mobilních telefonů se značkami v následujícím poměru:
Výsledky za první čtvrtletí
Výsledky za druhé čtvrtletí
Výsledky za třetí čtvrtletí
Výsledky za čtvrté čtvrtletí
Nokia
Nokia se za celý rok nezastavila a svůj tržní podíl vylepšila téměř o 5%. Pochvaluje si nejen prodejnost levných telefonů na rozvojových trzích, ale také rostoucí zájem o chytré telefony se Symbianem, z nichž vůbec nejoblíbenější byly v loňském roce modely N70, N73 a N95. Polepšily si i telefony řady E, které dosud byly ztrátové. Do nového roku Nokia vstupuje mimo jiné s dvěma luxusními telefony (8800 Arte a Sapphire Arte) a s jedním ekologickým (3110 Evolve).
| 2006 | nárůst | 2007 | Q1 | Q2 | Q3 | Q4 |
prodané mobily (v mil. ks) | 347 | +26% | 437 | 91,1 | 100,8 | 111,7 | 133,5 |
tržby (v mil. EUR) | 33 677 | +12% | 37 691 | 8 161 | 9 160 | 9 237 | 11 134 |
provozní profit (v mil. EUR) | 5 161 | | 7 931 | 1 322 | 1 912 | 2 051 | 2 646 |
Samsung
Samsung nenavázal na nástup z dosavadního průběhu roku a v závěru lehce ztratil. To ale hodlá napravit a v roce 2008 plánuje prodat 200 milionů telefonů, což by podle něj znamenalo zhruba 16% podíl, tedy určité zlepšení. U jeho telefonů vyšší třídy by se měla často objevovat podpora GPS, pětimegapixelové fotoaparáty, dotykové displeje a operační systémy. Počet představených telefonů s podporou sítí třetí generace by se oproti loňsku měl zdvojnásobit. Zájemce o levné telefony si chce získat barvami a fotoaparáty.
| 2006 | nárůst | 2007 | Q1 | Q2 | Q3 | Q4 |
prodané mobily (v mil. ks) | 118,0 | +36% | 161,0 | 34,8 | 37,4 | 42,6 | 46,3 |
tržby (v mld. KRW) | 17 190 | +7% | 18 370 | 4 280 | 4 230 | 4 800 | 5 070 |
provozní profit (v mld. KRW) | 1 740 | | 2 120 | 600 | 350 | 590 | 580 |
Motorola
Motorola do roku 2007 určitě nevstoupila pravou nohou a výsledky si za rámeček nedá. Propad takového charakteru, jaký se podařil americkému výrobci, mobilní trh nepamatuje. Během devíti měsíců Motorola ztratila 9% tržního podílu, tedy téměř polovinu. Ztratila výhodnou pozici pro stíhání Nokie, ztratila druhé místo mezi výrobci. Nápravu prý zajístí levné modely řady W, chytrý Rizr Z10, hudební Rokr E8 a luxusní edice Razru2.
| 2006 | nárůst | 2007 | Q1 | Q2 | Q3 | Q4 |
prodané mobily (v mil. ks) | 212,2 | -25% | 159 | 45,4 | 35,5 | 37,2 | 40,9 |
tržby (v mil. USD) | 28 383 | -33% | 18 988 | 5 412 | 4 273 | 4 496 | 4 811 |
provozní profit (v mil. USD) | 2 690 | | -1 201 | -231 | -332 | -248 | -388 |
Sony Ericsson
Sony Ericsson začal rok 2007 perfektně, v jeho druhé polovině ale přepustil pozici nejrychleji rostoucího výrobce Samsungu. Navzdory průměrnému závěru si ale Sony Ericsson rok 2007 pochvaluje. A má proč, za celý rok poprvé prodal více než 100 milionů mobilních telefonů a celkové tržby vzrostly o pětinu. Na úspěšné období chce výrobce samozřejmě navázat a zařídit by to měly mimo jiné modely W890, K630 a K660.
| 2006 | nárůst | 2007 | Q1 | Q2 | Q3 | Q4 |
prodané mobily (v mil. ks) | 74,8 | +38% | 103,4 | 21,8 | 24,9 | 25,9 | 30,8 |
tržby (v mil. EUR) | 10 959 | +18% | 12 916 | 2 925 | 3 112 | 3 108 | 3 771 |
provozní profit (v mil. EUR) | 997 | | 1 114 | 346 | 315 | 393 | 373 |
LG
LG je asi nejstabilnější výrobce, lehký meziroční pokles střídá lehký vzestup a růst prodejů se meziročně vždy pohybuje kolem 30%. Mezi plány jihokorejského výrobce pro rok 2008 patří prodat alespoň 100 milionů telefonů a, kdo by to byl řekl, zaměřit se na nové designové prvky a na rozvojové trhy. Vzorem pro nové modely vyšší třídy má být Viewty.
| 2006 | nárůst | 2007 | Q1 | Q2 | Q3 | Q4 |
prodané mobily (v mil. ks) | 64,4 | +25% | 80,5 | 15,8 | 19,1 | 21,9 | 23,7 |
tržby (v mld. KRW) | 9 099 | +15% | 10 476 | 2 136 | 2 709 | 2 496 | 2 917 |
provozní profit (v mld. KRW) | 74 | | 889 | 141 | 313 | 209 | 257 |