Rozhovor s Oskarem: proč právě platby v mobilu?

Na včerejší tiskové konferenci, která se konala ku příležitosti spuštění služby Platby z mobilu, jsme mluvčímu Oskara, Igoru Přerovskému, položili několik otázek.
Na včerejší tiskové konferenci, která se konala ku příležitosti spuštění služby Platby z mobilu, jsme mluvčímu Oskara, Igoru Přerovskému, položili několik otázek.

Z internetové diskuse víme, že služba „Platby z mobilu“, kterou Oskar včera představil, se nesetkala se zcela pozitivním ohlasem. Bylo zkrátka očekáváno klasické GSM bankovnictví, které si každý se SIM Toolkitem ihned spojí. Čím byste takové uživatele přesvědčil, že vaše služba je nebo bude užitečná?

Služba, kterou jsme včera prezentovali, je unikátní, protože jde o aplikaci u operátora a ne na straně banky. V České republice doposud existují jen aplikace na straně banky, kdy bankovní dům vlastně uživateli umožní ve spolupráci s mobilním operátorem pracovat s účtem v bance. My jsme však prezentovali službu, která zákazníkům mobilního operátora umožňuje ovládat celý vějíř služeb, které používají, přes menu mobilního telefonu. Je zde navíc otevřený prostor k tomu, aby se na základě této technologie nebo na základě této technologické platformy poskytovaly daleko rozsáhlejší služby.

V dnešním dni je hodně důležité, že se podařilo realizovat vznik technologie, která přímo na straně mobilního operátora umožňuje zacházet s mobilním telefonem jako s peněženkou. Doposud to bylo přesně naopak: vy jste měli veden účet u banky a tento účet jste mohli ovládat mobilním telefonem. Teď máte přímo peněženku v mobilu. Nyní, obrazně řečeno, otevřete mobil a z něj vytáhnete peníze.

Kolik uživatelů se podle vašich odhadů zúčastní pilotního projektu „Plateb z mobilu“?

Předpokládáme, že v této úvodní fázi se počet uživatelů bude pohybovat v řádu tisíců. Pilotní projekt chápeme hlavně jako studii, ze které zjistíme, jaký je ze strany uživatelů zájem, jaký ohlas bude mít tento typ služby, jakým směrem bychom měli dál pokračovat. Současně chceme také ověřit souhru partnerů na straně poskytovatele: je jasné, že pět subjektů, které tuto službu poskytují, musí být ve velmi těsném sepjetí a abychom mohli pokračovat s daleko komplikovanějšími službami, tato spolupráce musí být dostatečně zažitá.

Jaké kroky musí zájemci o tuto službu udělat?

V tuto chvíli se zájemci mohou obrátit na naše kontaktní místa, kde zdarma vymění kartu SIM za tzv. rozšířenou kartu, která tuto službu podporuje. V této úvodní fázi je kromě toho, aby zákazník byl uživatelem Oskarovy sítě, nutné, aby byl také zákazníkem Komerční Banky a měl jakoukoli z platebních karet, které tato banka vydává.

Otázka na přání čtenářů a ze zcela jiné oblasti: na kdy připravujete zprovoznění plného roamingu u předplacených Oskaret?

Odchozí roaming u Oskaret by měl být zprovozněn zhruba do začátku letní prázdninové sezóny. Myslím, že v následujících týdnech se naši zákazníci a obecně zájemci o Oskara dozví víc.

Diskuze (5) Další článek: Alekto: další zprávy na mobil zdarma

Témata článku: , , Oskar, Mobil, Pro +, Plát, MOBI, Otevřený prostor, Rozhovor, PLA,