Rozhovor s Tele2: s Českým Telecomem máme dobré vztahy

Tele2 jako první alternativní operátor u nás nabídl Volbu operátora bez jakýchkoliv měsíčních poplatků. Co ho k tomu vedlo, jak to bude s dalšími službami a co se bude dít s cenami za volání přes Tele2 v budoucnu – na to vše jsme se zeptali marketingového ředitele Tele2, Lukáše Kubína.
Rozhovor s Tele2: s Českým Telecomem máme dobré vztahy

Co vás vedlo k tomu, že jste zatím jako jediný alternativní operátor v ČR nabídli své služby bez tzv. minimální provolané měsíční částky neboli v podstatě bez paušálních poplatků?

Tele2 samozřejmě není firma působící jen v ČR, ale je to firma, která působí v 21 státech Evropy, kde se všude v oblasti hlasových služeb, stejně jako u nás, orientuje především na domácí klientelu.

Plánujete nabídnout svým zákazníkům také možnost místního volání?

Rádi bychom tuto službu svým zákazníkům nabídli, nyní jsme ve fázi, kdy zvažujeme všechna pro a proti, každopádně máme dost rozsáhlou síť na to, abychom tuto službu mohli nabídnout. Neradi bychom ale tuto službu nabízeli za podmínek, které by pro nás byly finančně nevýhodné.

Kolik má Tele2 nyní zákazníků a jaký předpokládáte vývoj v jejich počtu do konce letošního roku?

Tak přesné číslo vám bohužel sdělit nemohu, nicméně počet našich zákazníků se pohybuje v řádu tisíců až desetitisíců a do konce roku očekáváme, že jejich počet vzroste oproti současnému stavu zhruba o 100%.

Klepněte pro větší obrázek

Ceny za volání, které nyní nabízíte jsou definitivní a nebo se jedná o jakousi zaváděcí nabídku jako u některých vašich konkurentů?

Naše ceny jsou samozřejmě již definitivní. Jejich výše již měnit nebude nebo se bude maximálně jen snižovat. Tele2 je obecně považován v Evropě za cenového leadra v oblasti hlasových služeb.

Jak jste docílili tak nízkých cen za volání do zahraničí?

Zde se samozřejmě využívá sítě Tele2, kterou máme po celé Evropě, což nám umožňuje nabídnout relativně nízké ceny.

Jaká je struktura volání vašich zákazníků?

Nejvíce se volá meziměsto, poté jsou na řadě mezinárodní hovory a poté teprve volání na mobily.

Proč je u vás minimální fakturovaná částka 10 Kč, nebylo by výhodnější ji přeci jen zvýšit, aby zákazníci nemuseli zbytečně za poukázání deseti korun platit poplatky za bankovní převod či podání složenky, které jsou v případě poukazování malých částek svoji relativní výší nezanedbatelné?

Částka 10 Kč je vyvozená z nákladů na tisk faktur a jejich distribuci. Je možné také platit bankovním převodem, kde jsou poplatky výrazně nižší než u platby složenkou.

Jaké jsou vaše vztahy s Českým Telecomem?

My máme s Českým Telecomem dobré vztahy a neděláme si žádné naschvály, ani my jim a ani oni nám, a já si myslím, že takto by to mělo být. Myslím si, že je to partnerství. Samozřejmě že je to také konkurence, ale ta je na trhu velmi důležitá. Není naším cílem dělat naschvály, ale vytvářet zdravé konkurenční prostředí. My jsme s chováním Českého Telecomu spokojeni, vše, co se mělo spustit, tak se spustilo a nenarazili jsme na žádné problémy.

Chtěli byste svým zákazníkům nabídnout také dial-up připojení k Internetu, ať už jako ISP či prostřednictvím Volby operátora?

Ne, není to naším cílem. Zatím ne.

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Český Telecom, Telecom