Sociální síť Clubhouse začátkem roku zažila rychlý růst a mluvilo se o ní snad úplně všude. Důvodem byl originální koncept výhradně hlasové komunikace a také pocit určité exkluzivity díky systému pozvánek a omezení pouze pro uživatele iPhonů. V únoru, kdy byl povyk kolem Clubhousu největší, zaznamenala tato sociální síť dokonce 9,6 milionů stažení.
S počtem rozeslaných pozvánek však nový zájem o aplikaci začal v dalších týdnech upadat a v dubnu byl už podle statistik SenzorTower počet nových stažení zhruba 10× nižší než v únoru. V květnu pak byla aplikace zpřístupněna i pro Android. Ani to však k dalšímu rozšíření nepomohlo. Naopak firmě začali potencionální uživatele přetahovat konkurenti.
Facebook, Twitter, Reddit nebo třeba Spotify totiž přišli s vlastními sociálními sítěmi, které rovněž staví na principu mluveného slova. Firma tak už hledá další cesty jak se prosadit a proto dokonce oznámila funkci posílání textových zpráv. Ani to však zřejmě nemělo takový úspěch, což vyústilo v aktuální zrušení systému pozvánek. Ty totiž stejně ztratily smysl. Navíc služba už dávno neběží v testovacím režimu, kvůli kterému byly pozvánky zavedeny. Bude tedy zajímavé sledovat, zda se Clubhouse zvýší svou uživatelskou základu nebo jeho nápad lépe aplikují a prosadí její konkurenti.
Nedávno přidaná funkce Facebooku: