S cenami tarifů Češi spokojení nejsou, ale operátora měnit nechtějí. Vědí, že by si nepomohli

S cenami tarifů Češi spokojení nejsou, ale operátora měnit nechtějí. Vědí, že by si nepomohli

Češi z velké části nejsou spokojeni s cenami aktuálně nabízených tarifů u mobilních operátorů. Přesto jen zlomek z nich uvažuje o změně operátora. Možná právě proto, že u konkurence s velmi podobnou nabídkou i cenami by si nijak nepomohli. Vyplývá to z červencového průzkumu společnosti Nielsen Admosphere, který provedla na reprezentativním vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starší 15 let.

Klepněte pro větší obrázek

V názoru na cenu mobilních služeb v ČR se respondenti jednoznačně neshodli, ve výsledku ale převažoval negativní postoj. 16 % hodnotí ceny velmi nepříznivě, dalších 28 % je považuje za mírně nepříznivé – dohromady tedy 44 % nespokojených zákazníkůSpokojeno nebo dokonce velmi spokojeno je naopak pouze 22 % respondentů. Celkem 34 % nemá jednoznačný názor nebo se nedokáže k problematice vyjádřit.

Nejpozitivněji ceny hodnotí mladší uživatelé ve věku 15–34 let. Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazují muži: 51 % vyjádřilo nepříznivý postoj k cenové politice, zatímco u žen šlo o 37 %. Pasivitu nebo rezignovanost zákazníků by mohla odrážet velmi nízká motivace pouze 11 % dotazovaných změnit v následujícím půlroce operátora. Může to ale odrážet situaci na oligopolním trhu, kde jsou nabídky i ceny jednotlivých hráčů velmi podobné a motivace pro změnu operátora je nízká.

Příští rok bude poslední šance na vstup 4. operátora do Česka:

Diskuze (96) Další článek: Honor 7A: ten pravý telefon do čtyř tisíc

Témata článku: Operátoři, Telekomunikace, Předražené služby, Průzkum, Postoj, Velká míra, Staré rok, Česká republika, Operátor, Velká část, Spokojení, Pohlaví, Mobilní služba, Respondent, Nespokojený zákazník, Cenová politika, Negativní postoj, Podobná nabídka, Mobilní operátor, Změna operátora, Cena tarifů, Nabízený tarif, Příští rok, Tarif, Reprezentativní vzorek