Celá záležitost se má asi tak - existuje mnoho neznačkových rádoby servisů, které když něco zkazí, tak má zákazník prostě smůlu. Také existuje spousta domácích kutilů, kteří si telefon vezmou do ruky se slovy, něco jsem již spravil, tak tohle zvládnu taky. Problém je ale v tom, že techici v autorizovaném servisu toho spravili již o "něco" více. Slovy tak 20 - 30 telefonů denně. Myslím si, že asi nemá cenu licitovat tu nad tím, že autorizované servisy mají lepší vybavení a lepší, a hlavně řádně školené, techniky.
Co se starých telefonů jako N5110 či N3210 týče, tak u těch uznávám, že je možné je opravovat opravdu na koleně. Sám jsem si také za přispění technicky vzdělanějšího člověka pájel termistor u N3210. Zkuste udělat ale něco podobného u nových, miniaturních modelů. Tam jste pomalu rád, že se do telefonu dostanete a že ho hlavně pak složíte zpátky. Netvrdím, že neexistuje jiná cesta než autorizovaný servis. Ale pokud si tuto jinou cestu zvolíte, tak musíte počítat s riziky, které u autorizovaného servisu nepřipadají vůbec v úvahu. Na druhou stranu, autorizované servisy Vám asi těžko telefon jen tak odblokují. A je tu ještě jeden rozdíl, na autorizovaný servis si můžete stěžovat přímo u výrobce a věřte, že tam se to bere poměrně vážně...