S mobilem v Americe: praktické zkušenosti, GPRS, ceny

Diskuze čtenářů k článku

012290276  |  21. 06. 2006 23:07

fgxcj,v szmd,au lk ,.flkxzl;vbm mvcgxbc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
012290276  |  21. 06. 2006 23:07

fgxcj,v szmd,au lk ,.flkxzl;vbm mvcgxbc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  23. 08. 2003 00:42

Taky by se mi líbilo jezdit po státech

No sice jsem v USA nebyl, ale opravdu mají američané krabice, místo telefonů?  Tím myslím, velké nehezké přístroje..   Řekl bych, že ne.  Když  se dívám na americký film, tak se krom sledování děje pokouším  prohlídnout nějaký ten foun, před chvilkou jsem skouknul T3, a operovali tam s obdobami 9210, 8310 a asi 6110 (že by nějaký sponzoring by Nokia ) .
Navíc se tu psalo, že loni v USA měla běžet reklama na MMS s T68i a MCA-20 a jestliže u nás stál 20000Kč což se rovná zhruba 700$ , tak na to amíci musejí mít a můžou si dovolit kupovat hezké , klidně novinkové GSM (PCS) telefony.  Problém bude asi ten, že používají převžně iDen, nebo CDMA...  jejich mínus

Taky by nebylo od věci udělat nějakou mini recenzi na nějaký tamější neznámý "křovácký"  mobil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
palo  |  22. 08. 2003 21:57

prosim vas ktere telefony jsou trialni - za priznivou cenu
aby chodil i v usa

dik

palo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  22. 08. 2003 22:27

Současné telefony (seřazeny podle ceny):

Sony Ericsson T200 (4199 Kč), Sony Ericsson T300 (4473 Kč), Siemens S40 (5124 Kč), Motorola V.66i (5149 Kč), Sony Ericsson T600 (5185 Kč), Sony Ericsson T310 (5499 Kč), Siemens M55 (5777 Kč), Motorola V.60i (6979 Kč), Siemens S55 (7373 Kč), Sony Ericsson T68i (7563 Kč), Nokia 7210 (9129 Kč), Nokia 6310i (9499 Kč), Nokia 6610 (9599 Kč), Nokia 6100 (9599 Kč), Sagem myX-6 (10166 Kč), Nokia 5100 (10299 Kč), Samsung SGH-S100 (11386 Kč), Samsung SGH-S300m (11589 Kč), Sony Ericsson T610 (11899 Kč), Nokia 3650 (12969 Kč), Samsung SGH-S300 (13054 Kč), Siemens SL55 (13689 Kč), Nokia 7250 (14030 Kč), Samsung SGH-V200 (14289 Kč), Panasonic GD87 (14499 Kč), Nokia 7250i (15799 Kč)

Starší nebo naopak zatím neprodávané telefony:

Ericsson T39m, Ericsson T66, Eurotel Smartphone, Motorola Timeport 250, Motorola Timeport 260, Motorola Timeport 280, Motorola V.60, Motorola V.66, Nokia 3100, Nokia 8890, Samsung SGH-P400, Siemens C60, Siemens MC60

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
palo  |  23. 08. 2003 19:44

diky moc za vycerpavajici odpoved!!!

palo 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JohnS  |  22. 08. 2003 02:38

Americky T-Mobile nabizi za 29,90 $ neomezeny pausal na GPRS. U naseho ceskeho T-Mobilu, ale asi nic takoveho cekat nemuzeme. Skoda, ze clenstvi v teto mezinarodni skupine nam nic, krom WorldClass tarifu, neprinasi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cerwen  |  22. 08. 2003 01:43

Jsem uz pul roku v USA a musim rict, ze na jejich Cell phones jsem si porad nezvykl. Na druhou stranu pausaly, ktere se tady nabizeji jsou fakt dost v pohode. Kez by si tak vzali priklad i operatori u nas. Ja osobne vyuzivam nabidku SunCom a AT&T ke za $49.99 mam ve meste ve kterem bydlim + v jeho okoli asi do vzdalenosti 25 mil veskera volani unlimited a mimo tuto zonu jeste nejakych dalsim 400 volnych minut. Je to naprosta pohoda. Bohuzel se za chvili vracim domu, takze si budu zase muset zvykat na ojebavani ze strany ceskych operatoru!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A. Novotný  |  21. 08. 2003 21:26

*Kalifornie a Nevada jsou bez GPRS (Cingular).

* Vse funguje i na 4 ostrovech Havaj.

* Uzitecne: Pri zmenach casove zony  v USA byla nabidnuta automaticka zmena casu  v telefonu (Nokia 6610 - T-Mobile). Na Ruzyni po příletu jiz nenabizeno.

* Pri putování považuji za podstanou možnost komunikace pomocí SMS. (Ztráty signálu 
   v pustině, časový posun 12 hodin (Havaj)).  Hustá síť telefonních automatů pak pro 
   hlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Helmut Niederman  |  21. 08. 2003 16:52

Moje sestřenice odjela před rokem do USA, kde tam pracovala půl roku jako servírka, ale hlavně tam umývala nádobí, vydělala si tam za týden, 250 USD, jelikož se v některých amerických firmách používají systémy výplaty mezd jednou za týden nikoli za měsíc.

Pořídila si tam americkou motorolu a používala providera T-mobile. Po měsíční zkušenosti s mobilem, došla k názoru ,že mobily jsou v USA na prd, tak jej vyhodila do popelnice, mobilní telefony v USA nejsou drahou záležitostí, vyjdou v přepočtu asi na 1000,- Kč.  Mobil už nechce nikdy v USA používat, jelikož je velice drahé spojení mezi radiotelefonní stanicí a veřejnou telefonní stanicí, minutový poplatek vyjde cca na 15,50 Kč/min ve špičce a 9,50 Kč/min mimo špičku.

V USA se už dávno přesvědčila, že američané radějí dávájí přednost pagerům než mobilům. Navíc v USA se otevřeně hovoří o možnostech poničení lidského zdraví nadměrným používáním mobilního telefonu, každý američan raději bude do sebe ládovat nezdravé hamburgery než aby používali mobily.

Navíc hovory do ČR jsou šíleně drahé z mobilů, nejen amerických, ale i v roamingu. Navíc musí platit i za příchozí hovory, jedná se sice o pakatel, ale ona nechce se s touto realitou smířit. V USA vyjde daleko levnější volání do ČR z telefonních automatů, předplacených či čipových telefonních karet. Minuta volání z telefonní budky provozované společnosti Pacific Bell vyjde v přepočtu asi na 5 až 6 korun za minutu.

Takže se vůbec nedivím ,když sleduji nějaký americký seriál nebo film, že tam používají pagery. Ono volání z mobilu je asi v USA jedno z nejdražší oproti volání mezi pevnými linkami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carl von Brno  |  21. 08. 2003 18:39

jo sou to chudáci -ještě před 3 rokama ani nevěděli co sou to SMS a když se dnes podívám na Motoroly tak bych brečel. Zlatá EVROPA!    

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neuromancer  |  21. 08. 2003 20:00

No ano, chudáci Američani, nepropadli používání SMS jako zdejší puberťáci, nicméně nezapomeňte, kde že vlastně celulární telefon vynalezli.  A to, že tam není evropský a asijský kult mobilních telefonů, neznamena, že by USA byly technologicky na Evropou. Ekonomická a technická vyspělost se neměří váhou a tvarem mobilního telefonu či počtem prodatlovaných SMS. Další věc je pokrytí uzemí při obrovské rozloze atd.... P.S. Jinak díky za článek, měl jsem při letošním pobytu obdobné zkušenosti. California, Utah, Arizona, Nevada ve městech to jelo skvěle na ET paušál a Nokii 6310i. SMS od Cingularu zdarma byly super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  21. 08. 2003 21:54

mozem potvrdit smsky zdarma su hrozne navykove. pred odletom do USA som pisal tak cca 5-8 sms tyzdenne (moj operator ma smsky 4krat drahsie ako volania.. rakusky ONE) ale po zisteni ze su smsky zdarma sme si priatelkou zobrali telefony a urobili si z nich pagere, a pocas 2ch mesiacov pobytu na UC, berkeley sme presmskoval asi 700 smsiek to vsetko v kombinacii nk6310i & sony clie TG50 a bluetooth

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  21. 08. 2003 19:13

No nevím, ale běžně jsem viděl nabídky "unlimited calls" za několik desítek dolarů... (Cingular, Spring apod.). To mi nijak zvlášť drahé nepřijde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halap  |  21. 08. 2003 22:06

Rad bych clanek doplnil o par podrobnosti. Jsem zde v USA jiz druhe leto pracovne a aktivne pouzivam svuj "cell phone" . Je pravdou ze minule leto tu frcely reklamy na SMSky a obdoby N5110, ale to je uz davno pryc ...  Kterykoliv den otevrete treba NY Times ci Boston Globe, temer kazda firma z velke "6" (Verizon, AT&T, Nextel, Sprint, TMO, Cingular) zde ma celostrankovou reklamu na mobily s fotackama, na GPRS (resp. jeho obdobu v sitich CDMA a iDEN), na MMS ... Mimochodem AT&T ma neomezeny pausal na GPRS za $79.99. To je trosku vice nez u ET, ale jsme trosku v jine zemi. Nam evropanum se muze zdat divny poplatek za prichozi hovor (ve stejne vysi jako za odchozi), ale je to dano tim, ze vetsinou z tel. cisla nejde poznat, ze je mobilni. Ale pri cenach kolem $30-$50 za pausal s 500-1000 volnymi minutami plus neomezene vikendy a noci, uctovani prichozich hovoru nikoho vazne neprudi. Podrobnosi snadno naleznete na strankach prislusnych spolecnosti. Co se tyce pokryti, tak je treba si uvedomit, ze je tu hodne oblasti, ktere se zkratka nevyplati pokryvat a druha skutecnost je, ze signal v pasmu 1900MHz se siri o neco hure nez 900MHz ci 1800MHz. Nekteri operatori zacinaji experimentovat s pasmem 850MHz.

Co se tyce vlastnich telefonu, tak nejvice jsou zastoupeny "vecka" od vsech moznych spolecnosti ... pocinaje Motorolou ... konce treba LG ... Oblibene jsou i klasicke Nokie, hodne videt obdoby 3310, 6210 ... konce poslednimi 7210, 7250, 6800 ...  Lze zahlednout i posledni SonyEricssony ...

Kazdopadne nemuzu souhlasit s tvrzenim, ze v USA je mobilni tel. o hodne pozadu za Evropou (a co takhle Japan ci Jizni Korea?). Obecne se da rici, ze v mistnich GSM sitich (AT&T, TMO, Cingular a dalsi lokalni) muzete dostat to same, na co jste zvykli ve stare dobre Evrope.

Jeste bych clanek doplnil o poznamku a kooperaci TMO a Cingularu. Na mnoha mistech je jen jedna sit a zakaznici maji moznost narodniho roamingu (neco jako O2 DE a TMO DE v Nemecku). Novou Anglii ma treba pokrytou TMO a Californii zase Cingular. Ted me napada takova otazka. Bude fungovat roaming s Oskarem v Californii, kdyz nema roamingovou smlouvu se Cingularem nybrz jen s TMO? Jelikoz jsem na druhe strane USA, nemam moznost to zjistit.

Jinak osobne pouzivam predplacenku od TMO USA, SIM stala tady v Mass $55 a byla prednabita na $30. Hovory (prichoz/odchoz) stoji $0.25 v ramci USA, do zahranici je to v rozmezi asi $1.00 - 1.50, SMS je levnejsi nez u ET CZ ... za 10 centu .... SMS mezi ceskymi sitemi chodi bez problemu do nekolika vterin ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  21. 08. 2003 22:31

Kazdopadne nemuzu souhlasit s tvrzenim, ze v USA je mobilni tel. o hodne pozadu za Evropou (a co takhle Japan ci Jizni Korea?). Obecne se da rici, ze v mistnich GSM sitich (AT&T, TMO, Cingular a dalsi lokalni) muzete dostat to same, na co jste zvykli ve stare dobre Evrope.

Jenže ono nejde o techniku, ale spíš o to, že v Evropě se mi nestane, že jsem čtyři dny bez signálu, jak jsme zažili při průjezdu Michiganem. Vzhledem k rozhlehlosti a relativní neobydlenosti Spojených států ale pokrytí asi nikdy nebude stoprocentní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  21. 08. 2003 22:33

"Bude fungovat roaming s Oskarem v Californii, kdyz nema roamingovou smlouvu se Cingularem nybrz jen s TMO? Jelikoz jsem na druhe strane USA, nemam moznost to zjistit."

Řekl bych, že nikoli; do Cingularu se mi s Oskarem nepodařilo přihlásit a o kousek výše píše chlapík, že si v San Francisku s Okartou neškrtl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T39 Lover  |  21. 08. 2003 22:15

Tyhle ceny jsou strašně relativní. Nám přijde strašně výhodné mít 3600 minut za 60 USD, ale když jsou místní hovory zdarma...navíc se signálem je to opravdu bída, krom měst a nákupních center ani ťuk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  21. 08. 2003 22:36

To je fakt... Místních hovorů zdarma jsem hojně využíval při dial-upu z hotelu

Jinak pokrytí je většinou i na interstate, takže pokud se pohybujete v civilizaci, signál je; když celý život žijete v New Yorku, tak je vám fuk, že v někde v poušti u Phoenixu v Arizoně není signál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Millano  |  24. 08. 2003 08:49

Ziju tretim rokem v Americe a nevim co myslis pojmem "radiotelefoni stanice". Je li to mobil tak nesouhlasim. Pominu-li okrajove, malinkate spolecnosti, ktere nabizi jen predplacene sluzby, nejdrazsi volani z mobilu  po statech je 40 centu (zavisi na hodnote zakoupeneho kuponu). Mluvim ted o T-Mobile predplacene sluzbe.  Musite byt ve sve "domovske oblasti". To ale neni problem, protoze je vetsi nez cela CR. Je jedno jestli volate pevnou nebo mobil. Prime volani z teto predplacenky domu je skutecne drahe, $1,80 za minutu.

To, ze amici netelefonuji, uz taky neni pravda, nemusi dokonce pouzivat hands free. S pagery mas pravdu, hojne je pouzivaji, ale ne proto, ze by se bali mobilu, ale kvuli ne prilis slavnemu pokryti.

Co se tyce volani z karet, platim $4 za kartu na ktere je 180 min. (Chicago). Ne ve vsech statech se da koupit takto vyhodna karta. Sms zprava stoji 10 centu kamkoliv. Do CR prijde zprava pouze z T-Mobilu (vcetne dorucenky).

T-Mobile: 30 min-15dni-$10

               100min.-30dni-$25

               250min.-60dni-$50

               500min.-60dni-$100

Ja pouzivam T-Mobil predplacenku na sms a US Cellular na volani. Za US Cell platim $40 a mam 900 min zdarma pres den, od 21:00-6:00 a vikendy zdarma + 1000 min zdarma mezi mobily US Cell.

Rada pro ty kteri jedou do Ameriky- sezente si trialni telefon, svoji simku nechte doma a tady si za $50 kupte simku T-Mobilu s $50-ti dolarovym kreditem. Piste sms-ky a volejte z budky, protoze i kdyz budete volat z teto simky pres kartu na 1800 cislo, coz by melo byt zdarma zere vam to i z vaseho kreditu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
user1  |  21. 08. 2003 13:11

V nemecku jeste ano. Tak jsem musel pouzit Eurotel, ktery fungoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  21. 08. 2003 09:55

Článek byl pěknej, do Ameriky se chystám, takže se to hodí. A jestli se můžu zeptat, s kterým mobilem jste síťe testovali, protože každý telefon je na signál (a ještě k tomu americký) jinak citlivý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Suchoprd  |  21. 08. 2003 11:03

Heslo dne: kazdy, kdo mas do riti diru, hura do USA.

Jiste tam na nas vsechny cekaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Datel  |  21. 08. 2003 14:15

jen si tu svoji frustraci vyventiluj.. preci to v sobe nebudes dusit, zejo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  21. 08. 2003 11:12

Siemens S55, Sony Ericsson T68i a Panasonic GD87.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Datel  |  21. 08. 2003 09:26

...z clanku mi vychazi jedine - na volani z USA je stale treba kupovat telefonni karty US spolecnosti. Pres roaming je cena nekolikanasobna..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 08. 2003 09:18

Možná by chtělo do tabulky doplnit, že u T-Mobilu se určitě vyplatí aktivovat si tarif WorldClass, protože za volání do ČR se plati pouze 19 Kč bez DPH (pokud je v roamingu u T-USA). A to i v případě, že bude někdo roamovat v Cingular Wireless, tak je to 40 Kč bez DPH. To vše oproti 52,25 Kč.  Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  21. 08. 2003 11:06

V článku to samozřejmě nechybí a je to uvedeno v poznámce u TMO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jake  |  21. 08. 2003 09:15

Byl jsem v USA pres rok(SC) a signal je jenom ve velkejch mestech, nemel jsem roaming, ale AT&T a je problem si od nekad zavolat!!! Amici jsou s telefonovanim z mobilu asi tak 150. roku za vopicema a to se nebavim o pouzivanejch mobilech! N5110 je tam v podstate modni hit!!! Zadny SIM karty, ale 90% telefonu ma cislo v sobe(bullshit)!!! Pravdou na druhou stranu je, ze pokrejt takovy uzemi neni sranda, ale zlaty Cechy (co se signalu tyce)!!! Jinak clanek je docela v pohode, akorat nechapu jak se da projet a otestovat takovejch statu za necelej mesic-no way!!! Cuzzzz. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Novotny  |  21. 08. 2003 07:08

Letosni prazdniny travim take v USA a velice jsem ocenil zacleneni Paegasu do site T-Mobile. Pred odletem jsem se nemohl rozhodnout, jaky telefon si koupit, tak nejak mi nevyhovoval zadny triband a tak jsem si nechal svoji starou N6210 a rekl jsem si, ze bez mobilu tri mesice jeste vydrzim. Po case v USA se mi vyskytli problemy na mem bankovnim uctu a jelikoz jediny zpusob, jak se k uctu dostat je pres GSM Banking, zacal jsem shanet telefon. Prvni me samozrejme napadl obchod T-Mobilu. Tam mi ochotne pujcili telefon, ktery slouzi k firemnim ucelum a po dohode mi bezplatne zaslali Motorolu Timeport.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  21. 08. 2003 10:22

Neco podobneho se mi stalo loni- v jednom obchode Cell-One mi pujcili mobil s prednabitymi 1200 minutami a nic nechteli. Klidne jsem si jej mohl i nechat (byla to obdoba nasi N5110), ale na konci pobytu jsem jej vratil (tady by byl na nic). Koupil jsem jim za to flasu vina... byl to pro mne dobry obchod a docela jiny zazitek z pristupu k zakaznikum :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drrrak.2  |  21. 08. 2003 06:37

Dobrýtro!

Chtěl jsem se zeptat, jestli při přihlášení s GO nebo Twist kartou do sítě Cengular také platí odchozí textovky zdarma?

Dík, Drrrak.2

P.S.: Líbil se mi tento článek a taky články o putování po Americe. Fakt pěkný... Jen tak dál...   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  21. 08. 2003 07:14

Ne, u Twistu a Go máš ceny za SMS pevně stanovené bez ohledu nato, kolik si tamní operátor účtuje..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drrrak.2  |  21. 08. 2003 07:57

Tak to je ojebavka!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor