Na úvod: Já jsem původní komentář nepsal, ale víceméně s ním souhlasím. Jádro se dá vyměnit opravdu takto jednoduše, je možno si to vyzkoušet na desktopu - vem si libovolnou distribuci v 32bit verzi, prohoď jádro za 64bit a nabootuj - normálně to naběhne a bude to umět adresovat víc paměti, což je možná hlavním požadavkem.Jinak co se týká androidu - kód se píše buď pro dalvik, nebo nativní (nebo různé skripty, ale ty sem tahat nebudeme). Většina kódu je bytekód pro Dalvik a ten tudíž není potřeba překládat pro 64bit, stačí překompilovat Dalvik VM (a knihovny, které používá) a je to. Jestli chceš důkaz místo slipů, vem si libovolné PC, na něj nainstaluj 32bit javu a v ní si něco spusť - třeba Minecraft. Pak odinstaluj 32bit javu, nainstaluj 64bit a spusť to znovu. Pojede? Překompilovával jsi něco?Dále máme nativní kód, ten může být 32bit nebo 64bit. 32bit pojede na 64bit systému v pohodě, naopak to nefunguje, ale tady to mají všechny systémy stejné.Co je na androidu výhodou? Že jde provozovat na různých hardwarových platformách (ARM32, ARM64, x86, x64, MIPS32, MIPS64 atd.) a aplikace pro Davik, kterých je drtivá většina, není třeba nijak převádět, prostě budou fungovat. Samozřejmě to má i své nevýhody - zejména tu, že VM má vždy nějakou režii, ale není to až takový rozdíl (a s pověsnými lagy systému to nesouvisí ) a hlavně je to tak nějak připravenjší na budoucnost. Pokud by třeba Intel vypotil nějaký báječný Atom nebo třeba i něco z nějaké lepší architektury, co by z ARMu udělalo nezajímavé zboží, tak android na tom může běžet už dnes.