Samsung upevnil pozici, Xiaomi vystřelilo vzhůru a Huawei na Apple ještě nestačilo [3Q 2017]

  • Samsung ve třetím čtvrtletí upevnil pozici tržního lídra
  • Druhé místo Apple uhájil i bez iPhonu X
  • Z konce první pětky letí raketa Xiaomi
Samsung upevnil pozici, Xiaomi vystřelilo vzhůru a Huawei na Apple ještě nestačilo [3Q 2017]

Analytici v uplynulých týdnech dokončili výpočty a oznámili celosvětové výsledky prodeje smartphonů za třetí kalendářní čtvrtletí 2017. Podle agentury IDC se ve sledovaném období distribuovalo 373 milionů chytrých telefonů, Strategy Analytics odhaduje tradičně o něco vyšší objem 393 milionů. Meziročně tak trh mírně vzrostl o 3 až 5 %. Další čísla obou agentur už vycházejí velmi podobně, proto nadále pokračujme pouze s údaji IDC.

Výrobce

3Q17
Distribuce
(mil. ks)

3Q17
Tržní podíl

3Q16
Distribuce
(mil. ks)

3Q16
Tržní podíl

Meziroční změna

1. Samsung

83.3

22.3%

76.1

20.9%

9.5%

2. Apple

46.7

12.5%

45.5

12.5%

2.6%

3. Huawei

39.1

10.5%

33.7

9.3%

16.1%

4. Oppo

30.7

8.2%

25.8

7.1%

19.0%

5. Xiaomi

27.6

7.4%

13.6

3.7%

102.6%

Ostatní

145.7

39.1%

168.7

46.4%

-13.6%

Celkem

373.1

100.0%

363.4

100.0%

2.7%

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, 2. listopadu 2017

Úspěšný kvartál zaznamenal Samsung, kterému se podařilo meziročně vyrůst zhruba o 10 %, což je nejvíce za poslední čtyři roky. Zákazníci kupovali zejména modely řad J, A a také vlajkové S. Apple rostl jen o málo pomaleji než trh a ani vlažný zájem o iPhony 8, který se stačil do statistik projevit až na samém konci sledovaného období, neznamenal žádné zásadní zakolísání.

Rekordní Oppo a raketové Xiaomi

Stagnace Applu opět využil dravý Huawei, který se podle některých odhadů měl stát dokonce v jednom z měsíců nakrátko světovou dvojkou, ale prodeje a tržní podíl za celý třetí kvartál stačil opět „pouze“ na třetí místo. Analytici očekávají, že v příštím roce bitva Huawei a Applu o druhé místo vyvrcholí. O jejím výsledku mají rozhodnout zejména prodeje iPhonu X.

Klepněte pro větší obrázek

Také o zbývající příčky v první pětce se podělili čínští hráči. Oppo zaznamenalo historický rekord více než 31 milionů distribuovaných smartphonů během jednoho čtvrtletí, zejména díky rozvinuté síti kamenných prodejen v domovské Číně a vstřícné cenové politice. Pozvolná expanze Xiaomi na další trhy se začíná projevovat na prodejích, když jedna z nejznámějších čínských značek meziročně vyrostla skoro na dvojnásobek distribuovaných kusů.

Analytici ze Strategy Analytics dokonce predikují, že pokud si Xiaomi udrží stejné tempo růstu, může v roce 2018 předstihnout těsně čtvrté Oppo, třetí Huawei, dokonce i Apple a stát se po Samsungu druhým největším výrobcem smartphonů na světě. Růst Xiaomi v posledních měsících je zejména na úkor dalších méně úspěšných čínských značek TCL (Alcatel), Lenovo (Motorola) a ZTE.

Tip, jak na smartphonu nahrávat telefonní hovory:

 

Diskuze (3) Další článek: Jak prozvonit Android, i když nemáte druhý telefon

Témata článku: Apple, Huawei, Oppo, Samsung, Xiaomi, Smartphony, Hospodaření a finance, Čína, Chytrý telefon, Statistika, Analýza, TCL, IDC, Strategy Analytics, Predikce, Prognózy, Distribuovaný kus, APP, Světová dvojka, Kamenná prodejna, Stejné tempo, Poslední rok, První pětka, Distribuovaný smartphone, Čínský hráč

Určitě si přečtěte