Samsung upevnil pozici, Xiaomi vystřelilo vzhůru a Huawei na Apple ještě nestačilo [3Q 2017]

  • Samsung ve třetím čtvrtletí upevnil pozici tržního lídra
  • Druhé místo Apple uhájil i bez iPhonu X
  • Z konce první pětky letí raketa Xiaomi
Samsung upevnil pozici, Xiaomi vystřelilo vzhůru a Huawei na Apple ještě nestačilo [3Q 2017]

Analytici v uplynulých týdnech dokončili výpočty a oznámili celosvětové výsledky prodeje smartphonů za třetí kalendářní čtvrtletí 2017. Podle agentury IDC se ve sledovaném období distribuovalo 373 milionů chytrých telefonů, Strategy Analytics odhaduje tradičně o něco vyšší objem 393 milionů. Meziročně tak trh mírně vzrostl o 3 až 5 %. Další čísla obou agentur už vycházejí velmi podobně, proto nadále pokračujme pouze s údaji IDC.

Výrobce

3Q17
Distribuce
(mil. ks)

3Q17
Tržní podíl

3Q16
Distribuce
(mil. ks)

3Q16
Tržní podíl

Meziroční změna

1. Samsung

83.3

22.3%

76.1

20.9%

9.5%

2. Apple

46.7

12.5%

45.5

12.5%

2.6%

3. Huawei

39.1

10.5%

33.7

9.3%

16.1%

4. Oppo

30.7

8.2%

25.8

7.1%

19.0%

5. Xiaomi

27.6

7.4%

13.6

3.7%

102.6%

Ostatní

145.7

39.1%

168.7

46.4%

-13.6%

Celkem

373.1

100.0%

363.4

100.0%

2.7%

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, 2. listopadu 2017

Úspěšný kvartál zaznamenal Samsung, kterému se podařilo meziročně vyrůst zhruba o 10 %, což je nejvíce za poslední čtyři roky. Zákazníci kupovali zejména modely řad J, A a také vlajkové S. Apple rostl jen o málo pomaleji než trh a ani vlažný zájem o iPhony 8, který se stačil do statistik projevit až na samém konci sledovaného období, neznamenal žádné zásadní zakolísání.

Rekordní Oppo a raketové Xiaomi

Stagnace Applu opět využil dravý Huawei, který se podle některých odhadů měl stát dokonce v jednom z měsíců nakrátko světovou dvojkou, ale prodeje a tržní podíl za celý třetí kvartál stačil opět „pouze“ na třetí místo. Analytici očekávají, že v příštím roce bitva Huawei a Applu o druhé místo vyvrcholí. O jejím výsledku mají rozhodnout zejména prodeje iPhonu X.

Klepněte pro větší obrázek

Také o zbývající příčky v první pětce se podělili čínští hráči. Oppo zaznamenalo historický rekord více než 31 milionů distribuovaných smartphonů během jednoho čtvrtletí, zejména díky rozvinuté síti kamenných prodejen v domovské Číně a vstřícné cenové politice. Pozvolná expanze Xiaomi na další trhy se začíná projevovat na prodejích, když jedna z nejznámějších čínských značek meziročně vyrostla skoro na dvojnásobek distribuovaných kusů.

Analytici ze Strategy Analytics dokonce predikují, že pokud si Xiaomi udrží stejné tempo růstu, může v roce 2018 předstihnout těsně čtvrté Oppo, třetí Huawei, dokonce i Apple a stát se po Samsungu druhým největším výrobcem smartphonů na světě. Růst Xiaomi v posledních měsících je zejména na úkor dalších méně úspěšných čínských značek TCL (Alcatel), Lenovo (Motorola) a ZTE.

Tip, jak na smartphonu nahrávat telefonní hovory:

 

Témata článku: Apple, Huawei, Oppo, Samsung, Xiaomi, Smartphony, Hospodaření a finance, Chytrý telefon, Čína, Predikce, Statistika, TCL, Analýza, Strategy Analytics, IDC, Prognózy, Sledované období, Čtvrtletí, Meziroční změna, Třetí čtvrtletí, Vlajková s, Kamenná prodejna, Distribuovaný smartphone, Třetí místo, Tržní podíl

Určitě si přečtěte

Alcatel Idol 5: kovový fešák, jemuž díky vzhledu pár chyb odpustíte [recenze]

Alcatel Idol 5: kovový fešák, jemuž díky vzhledu pár chyb odpustíte [recenze]

** Kovové zpracování a tenké tělo vynikne spíše v bílém provedení ** Zklame průměrný fotoaparát a ne zcela přesná čtečka otisků ** Je Idol 5 zajímavá volba, nebo jen další z levných smarphonů?

Včera | Vrbacký Jakub | 2

Přehled slevových akcí. Black Friday letos začíná v předstihu

Přehled slevových akcí. Black Friday letos začíná v předstihu

** Nákupní šílenství Black Friday letos začíná už několik dní dopředu. ** V tomto článku budou přibývat zajímavé akce, na které narazíme. ** Účastní se české e-shopy, ale nezapomeneme ani na Čínu.

21.  11.  2017 | Kůžel Filip | 39