Samsung X820: pozor ať se nezlomí! (recenze)

6,9 milimetru, to je tloušťka nejtenčího mobilního telefonu na světě. Nabízí slušnou funkční výbavu, pohodlnou klávesnici a skvělý displej. K dokonalosti mu ale přeci jen něco chybí.

Telefonování a seznam

Samsung nabízí paměť pro poctivou tisícovku kontaktů. Poctivou proto, protože je telefonu fuk, zda uložíte jedno číslo, nebo vyplníte poctivě všech dvanáct položek. Telefon zobrazuje současně záznamy ze SIM i paměti telefonu. Vyhledávání probíhá postupným zadáváním znaků. U chytrých telefonů se mi líbí, že vyhledávají nejen podle jména, ale i podle příjmení. To by se mohly naučit i běžné mobilní telefony. Jistě nejde o složitý úkol.

Ke každému kontaktu lze přiřadit až dvanáct údajů • pohled na kontakt

Kontakty lze řadit do skupin, ty pak lze odlišit obrázkem a melodií pro všechny přiřazené kontakty. Vyjma tohoto a hromadného odesílání textových zpráv vám ale skupiny k ničemu nebudou. Samsung opět nenabízí vyzváněcí profily a tedy ani filtrování hovorů. Na příchozí hovor se můžete nechat upozornit polyfonními melodiemi, nebo ještě lépe zvoněním ve formátu MP3. Také se mi nelíbí, že telefon neumí současně vibrovat a zvonit. S největší pravděpodobností tedy vibruje reproduktor namísto vibračního motorku, který by se do tenkého přístroje nevlezl.

Práce s aktuálním kontaktem • editace parametrů skupiny

Hlasitost sluchátka je více než dostačující, na nejvyšší úroveň máte vlastně takové tišší handsfree. Zvuk sluchátka je prokreslený, nepostrádá žádné pásmo. Zajímavostí jsou tzv. extra tóny. Telefon signalizuje určitým zvukem úspěšné navázání (vyzvánění) i ukončení hovoru. Díky technologii Bluetooth lze bez nejmenších problémů využívat bezdrátové sluchátko.

Práce se zprávami

Editor textových zpráv nabízí rovných pět řádků textu. Napsané znaky bohužel odpočítává od zběsilého čísla 1836, takže se počtu zbývajících znaků musíte pracně dopočítat. Ještě že informuje o překročení hranice zprávy. U levnějších modelů Samsungu musíte slovník T9 vypínat při každém započetí zprávy, tuto nectnost naštěstí X820 nepodědil. Slovník píše rovnou bez diakritiky, a tak zbytečně nezkracuje délku zprávy.

Editor textových zpráv • slovník T9 nepíše s diakritikou

Editor multimediálních zpráv nabízí několik zajímavostí: předně umožňuje vložit více stránek, do každé lze zvlášť umístit text, obrázek nebo video a melodii. Z nabídky lze ale vložit další šestici položek, vizitku, rozvrh, výročí, poznámku, naplánovanou položku a konečně tzv. další soubor. To je soubor, který telefon neumí zužitkovat (přehrát a podobně), nelze tedy multimediální zprávou odeslat například javovou hru.

Tvorba nové multimediální zprávy • paměť pro rovné dvě stovky textových zpráv

Povedený je také e-mailový klient. Umožňuje vytvořit až pět nezávislých POP3/IMAP účtů, podporuje automatickou kontrolu pošty v daných intervalech, přílohy a problémy mu nečiní ani české znaky. Nabízí dokonce jednoduchý antispamový filtr! Jako nouzové řešení pro odpověď na urgentní zprávu bohatě stačí.

Hraje a fotí

Samsung si rozumí s hudebními soubory ve formátu MP3, vášnivé posluchače ale z několika důvodů neuspokojí. Tím hlavním je absence slotu pro paměťové karty. Vestavěná paměť sice nabízí velmi slušnou kapacitu 82 MB, pro hudbu je to ale trochu málo. Hudební nadšenci také nemají rádi nestandardní firemní konektory, které vás odsoudí k využívání standardně dodávaných sluchátek. Že neposkytnou dvakrát intenzivní hudební zážitek snad ani nemusím psát. Samsung také nemá rádio.

Hudební přehrávač se vcelku vydařil, umí hrát na pozadí

Co Samsung ztrácí v hudbě, to dohání vestavěným fotoaparátem. Dvoumegapixelový snímač v tenkém těle vytváří překvapivě dobré snímky. Na post nejvyšších samozřejmě aspirovat nemůže, jde ovšem o slušný nadprůměr. Snímky s maximálním rozlišením 1600 × 1200 bodů vynikají ostrostí a telefon si skvěle poradí s vyvážením bílé. Má ale trošku sklony k přepalům. V menu objevíte vedle mnoha dalších funkcí nastavení hodnoty ISO, díky tomu lze pořizovat ostré, byť trochu zašuměné fotografie i v interiérech.

Ukázkové obrázky v plném rozlišení:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oblíbenci pohyblivých obrázků ocení slušné rozlišení videa 352 × 288 bodů včetně ozvučení. Při nahrávání lze přibližovat a upravovat jas scény, nechybí ani známé efekty. Video se ukládá do formátu Mp4. Velká paměť vybízí k ukládání zajímavých videí či celých seriálů. V tomto případě je ale musíte upravit do formátu 3gp. Přesun souborů mezi počítačem a telefonem je prostřednictvím Bluetooth naprosto bezproblémový.

Režim makro by se hodil, ale text dopadl uspokojivě

Bez přiblížení • s plným zoomem

V předposlední kapitole se podíváme na kalendář, možnosti datových přenosů a další doplňkové funkce