Šéf Vodafonu nepodepsal, ale ví, jak dělat vlny

Myslí Grahame Maher svoji výzvu vážně, nebo jde jenom o show pro hladová média? Je vám smlouva opravdu na obtíž?

Včerejší tisková konference Vodafonu byla výjimečná. Konala se pod širým nebem, na veřejnosti (pokud jste šli přes Tylovo náměstí, také jste se mohli zúčastnit) a její hlavní postavou byl generální ředitel Vodafonu Grahame Maher s nejvyšším managementem za zády. Jak jste si mohli přečíst už včera, všechny zde prezentované skutečnosti zastínila výzva na dálku poslaná T-Mobilu a O2. Ve zkratce: „Zrušte smlouvy". Aby Maher dodal vážnosti svým slovům, slíbil dar pro Sdružení na obranu spotřebitelů – 100 000 Kč ze svých vlastních peněz.

Reakce konkurence na sebe nenechaly dlouho čekat. Opět jen ve zkratce:

  • O2: „Ne, díky."
  • T-Mobile: „Ne, díky. A víte co? Když vy smlouvy zavedete, my dáme spotřebitelům 150 000 Kč."

V O2 byli strozí, u T-Mobilu přidali vtípek, ale razance a rychlost reakcí obou operátorů ve mně vzbudila následující myšlenku. Tohle přece musel Maher vědět, vždyť dělá stejný byznys jako oni... A úvaha se rozvíjí: Nejde ani tak o to, přinutit další dva operátory ke zrušení smluv. Proč by to vlastně měl Vodafone chtít? Vždyť je to jedna z jeho konkurenčních výhod, o kterou by tím pádem přišel. To, o co tu jde, je nasnadě a říkejte tomu jak chcete: PR čili Public Relations, reklama, nebo v duchu Vodafoního blogu použijme heslo „děláme vlny".

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Co vede špičkové manažery k tomu, že se nechají zavřít do klece a jako pouliční komedianti prosí kolemjdoucí o osvobození?
Klepněte pro větší obrázek 
Inscenovaná bitka „v kleci jatých", kameraman České Televize, v pozadí překvapení Pražané a prodejna Vodafonu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Grahame Maher osvobozený od mříží a smluv
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Při samotné tiskové konferenci do češtiny tlumočil mluvčí Vodafonu Filip Hrubý. Grahame Maher přinesl slíbených 100 000 Kč s sebou. Podle velikosti pytle odhaduji, že to bylo v papírových dvacetikorunách :)

Akce i výzva evidentně zaujaly média, veřejnost a podle čtenosti a diskutovanosti včerejšího článku i vás, čtenáře MobilManie. A přesně o to tu s celou výzvou šlo: být vidět. Pokud, tak jako já, sledujete profesionální dráhu Grahama Mahera, možná už víte, že včerejší akce nebyla zase až tak výjimečná. V průběhu let se podobné výstřelky objevily už několikrát. Vždy je odděluje dostatečně dlouhá doba, aby se zapomnělo na ty předchozí a nestaly se rutinou, vždy jde o něco originálního, atraktivního.

Nejznámějším kouskem, který k nám pronikl až od protinožců, byla dvojice nahých mužů pobíhajících po hřišti s logy Vodafonu na zadnicích při nejsledovanější sportovní události roku (podrobněji zde). Za Maherova působení ve švédském Vodafonu k mým uším žádná výraznější historka nepronikla, ale jen co se ukázal v České Republice, už se konkurentům nasazovaly sobí/čivaví parohy. Podobných taškařic bylo více, ale abychom nechodili daleko, zrovna minulý týden skončila tipovací soutěž na výši Maherova telefonního účtu.

Co na to MobilManiak?

Co si o výzvě Grahama Mahera vůči O2 a T-Mobilu myslíte vy? Byla myšlena vážně, nebo jde skutečně pouze o „dělání vln", „mediální humbuk"? Změní některý z operátorů názor a svá narychlo vydaná prohlášení? Padne podle vás současná reklamní kampaň „Nepodepsal" na úrodnou půdu? Je podle vás poskytování služeb bez závazku skutečně takovou výhodou?

Diskuze (101) Další článek: Mobilní náprstky pro velké palce

Témata článku: , , Voda, Šéf, Jak, Dvacetikoruna, Filip Hrubý, DEL, Historka,