Upřímně řečeno, je to jen snaha o zviditelnění Vodafonu, protože jinak by to asi nedělali. To je snad všem jasné. Každý má taktiku holt jinou. A co se týče závazku? No, Vodafone dává lacinější telefon za předpokladu využívání tarifu po dobu šesti měsíců, ale nový telefon si mohu vzít stejně až za dva roky jako u konkurence, tak zde tolik rozdílů není. Můžete samozřejmě argumentovat tím, že MMP je jen na šest měsíců a u konkurence rok, ale ruku na srdce, nevezmu si telefon za korunu, abych platil třeba jen šest měsíců paušál 1200 Kč, když provolám jen 300 Kč. Každý by si měl brát brát tarif především podle toho, kolik provolá a ne proto, že chce ten nejlepší telefon za pár šupů. Proto není z tohoto úhlu pohledu úpis nic tak strašného (i když se jistě najdou rozumné úvahy proti úpisu).
A stejně tak u konkurence mohu mít tarif i bez úvazku. A když mi vyhovuje nabídka za úpis, tak proč se neupsat? Vždyť ona se situace na poli tarifů nějak významně nemění. Osobně bych neměl chuť každých pár měsíců měnit operátora kvůli pár desetikorunám. Za ty dva roky po uplynutí smlouvy se mohu poohlédnout jinde a případně přehodnotit svůj dosavadní stav.
Nechci, aby to vypadalo jednostranně, ale mně dal můj operátor za prodloužení smlouvy něco navíc nad rámec běžné nabídky a já se za to rád upsal. Možná bych něco podobného dostal i u Vodafonu, to nemohu s jistotou říci, ale spíše něco navíc získám tam, kde po mně také někdo něco chce. U Vodafonu se smlouvy neuzavírají, tak nebudou mít snahu dát mi něco navíc (pokud nebudu zkoušet na operátora fintu, že chci naoko odejít), narozdíl od konkurence, kde mohu říci: "Ano, já se vám rád upíši, ale co mi za to dáte navíc?"