Siemens: Vývoj? Kdepak! Marketing je důležitější!

Divize mobilních telefonů německého koncernu Siemens hodlá v blízké budoucnosti podpořit propagaci svých mobilních telefonů, a to důrazným způsobem: do marketingu půjde víc peněz než do vývoje nových technologií.
Siemens: Vývoj? Kdepak! Marketing je důležitější!

Německý Siemens, konkrétně divize mobilních telefonů, hodlá v následujícím období investovat více peněz do reklamy a marketingu než do vývoje a výzkumu nových technologií. Dle neoficiálních informací donutil Siemens k tomuto kroku koncern Samsung, který na poli mobilních telefonů sesadil v celosvětovém měřítku německého výrobce ze třetího na čtvrté místo. Ředitel divize mobilního oddělení Rudi Lamprecht uvedl, že se nová marketingová strategie bude zaměřovat více na širokou veřejnost, doslova po vzoru Coca Coly či Pepsi: “Je to něco úplně odlišného, než na co jsme byli doposud zvyklí. Musíme se učit” uvedl. Konkrétní čísla však bohužel vyřčena nebyla.

Dobrý tah?

Jestli oslaví tento nezvyklý tah Siemensu úspěch, zjistíme až za nějaký čas. Z mého subjektivního pohledu se propagace nových výrobků třeba u takové Nokie a Siemensu příliš neliší. Oba výrobci mají pravidelnou inzerci v odborných i neodborných časopisech, v novinách, na internetu a v dalších médiích, ovšem méně v televizi. Právě ta bude zřejmě cílem reklamních kampaní Siemensu “pro širokou veřejnost”. Tu totiž sleduje drtivá většina populace, a tedy i drtivá většina uživatelů, kteří nevyužívají posledních výkřiků technologie a preferují spíše hezký (známý? populární?) telefon s pohodlnou klávesnicí a velkým displejem. Těžko říct, jestli není hlavním důvodem vžít značku Siemens do podvědomí zákazníků.

Techničtí hračičkové však radost zřejmě nemají. Je jasné, že změnu ve finančních strategiích Siemensu, co se technických novinek týče, zřejmě nepocítíme, alespoň prozatím. Síť GSM už nemá co nabídnout, vývoj se tak bude zaměřovat na mobilní telefony a technologie pro sítě třetí generace.

Otázka do diskuse: Myslíte si, že jde ze strany Siemensu dobrý tah? Pomůže masivní reklama Siemensu zpět na třetí místo?

Témata článku: Siemens, Marketing, Vývoj, Mark

Určitě si přečtěte